4 metode de creştere a nivelului de fericire, explicate de un neurolog american

4 metode de creştere a nivelului de fericire, explicate de un neurolog american

4 metode de creştere a nivelului de fericire. FOTO Arhivă

Un neurolog american a explicat metodele prin care oamenii pot optimiza uşor perspectivele şi comportamente pentru a-şi creşte nivelul de fericire. Acesta este de părere că schimbarea atitudinii şi a obiceiurilor zilnice poate duce la îmbunătăţirea dispoziţiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Totul este interconectat. Recunoştinţa îmbunătăţeşte somnul. Somnul reduce durerea. Durerea redusă vă îmbunătăţeşte starea de spirit. Îmbunătăţirea dispoziţiei reduce anxietatea, ceea ce îmbunătăţeşte concentrarea şi planificarea. Focusul şi planificarea ajută la luarea deciziilor. Luarea deciziilor reduce în continuare anxietatea şi promovează plăcerea. Bucuria vă oferă mult mai multă recunoştinţă, ceea ce face ca bucla spirală ascendentă să funcţioneze“, spune neurologul Alex Korb, autor al cărţii „The Upward Spiral“, care explică principalele 4 mecanisme care pot creşte nivelul de fericire al oamenilor.

Creierul percepe vina şi ruşinea ca mecanisme de recompensă

În ciuda diferenţelor dintre ele, mândria, ruşinea şi vina activează toate circuitele neuronale similare, inclusiv cortexul prefrontal dorsomedial, amigdala, insula şi nucleul accumbens. Interesant este faptul că mândria este cea mai puternică dintre aceste emoţii la declanşarea activităţii în aceste regiuni - cu excepţia nucleului accumbens, unde victoria şi ruşinea înving. De fapt, îngrijorarea poate ajuta la calmarea sistemului limbic prin creşterea activităţii în cortexul prefrontal medial şi scăderea activităţii în amigdală. Acest lucru ar putea părea contraintuitiv, dar tocmai pentru a arăta că atunci când simţiţi anxietate trebuie să faceţi ceva în legătură cu aceasta.

Îngrijorarea este un mecanism de supravieţuire care declanşează creativitatea şi alte energii puternice, totuşi este diferită de teamă. „Recunoştinţa este o formă de inteligenţă emoţională. Un studiu a constatat că pe măsură ce inteligenţa emoţională creşte, neuronii din aceste zone devin mai eficienţi. Astfel, pur şi simplu este nevoie de mai puţin efort pentru a fi recunoscător“, spune Alex Korb, neurolog.

Acceptarea sentimentelor negative

„Sentimentele de furie, tristeţe şi anxietete sunt un lucru minunat. Înseamnă că eşti un om care prezintă emoţii fundamentale umane pentru a supravieţui“, este de părere Korb.

Când cineva se simte trist, poate fi uşor să apeleze la medicamente pentru a masca durerea. Ei îşi suprimă realitatea, astfel încât nu sunt capabili să se vindece şi să se dezvolte. Acceptaţi-vă emoţiile pentru că numai atunci puteţi trece mai departe. „Pentru a reduce excitaţia, trebuie să folosiţi doar câteva cuvinte pentru a descrie o emoţie şi, în mod ideal, să folosiţi limbajul simbolic, ceea ce înseamnă metafore indirecte, metrici şi simplificări ale experienţei dumneavoastră. Acest lucru vă cere să vă activaţi cortexul prefrontal, ceea ce reduce excitarea în sistemul limbic“, explică neurologul.

Asumaţi-vă deciziile

Luarea deciziilor include crearea de intenţii şi stabilirea de obiective - toate fac parte din aceleaşi circuite neuronale şi cuprind cortexul prefrontal, reducând îngrijorarea şi anxietatea. De asemenea, luarea deciziilor ajută la depăşirea activităţii striatumului care de obicei vă atrage spre impulsuri şi obiceiuri negative. În cele din urmă, luarea deciziilor vă schimbă percepţia asupra găsirii de soluţii şi calmarea sistemului limbic.

Îmbrăţişaţi o persoană dragă

Neurologii au efectuat un experiment în care oamenii aruncau o minge înainte şi înapoi prin intermediul unui joc pe calculator. Chiar dacă ceilalţi jucători se aflau in partea cealaltă a calculatorului, când nu au reuşit să arunce mingea înapoi, creierele subiecţilor au răspuns ca şi când s-ar confrunta cu dureri fizice. „De fapt, aşa cum s-a demonstrat în experiment, excluziunea socială activează aceleaşi circuite ca durerile fizice. Atunci când mingea nu a mai fost primită înapoi, această schimbare a fost suficientă pentru a genera sentimente de excluziune socială“, a explicat Korb.

Abilitatea de a atinge alte persoane s-a dovedit a avea beneficii enorme. „Una dintre căile principale de eliberare a oxitocinei este atingerea. Evident, nu este întotdeauna potrivit să atingeţi majoritatea oamenilor, dar atingerile mici, cum ar fi strângerea de mână, sunt acceptate“, a adăugat neurologul. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările