Cum poate fi prevenită depresia la femeile gravide şi la mamele tinere

Cum poate fi prevenită depresia la femeile gravide şi la mamele tinere

Cum poate fi prevenită depresia la femeile gravide şi mame tinere

Numărul femeilor care suferă de depresie în timpul sau după sarcină este uimitor de mare, fiind una din cele mai frecvente probleme cu care se confruntă femeile în timpul şi după sarcină.

Ştiri pe aceeaşi temă


Un raport publicat de către Preventive Services Task Force din SUA a constatat că îngrijirea psihicului, cum ar fi screening-ul pentru sănătatea mintală şi consilierea, previne în mod eficient depresia în rândul tinerelor mame.

„Trebuie să identificăm persoanele predispuse la despresie înainte de a se confrunta cu această problemă“, a precizat pentru New York Times Karina Davidson, membru al grupului de lucru. 
 
Ce este depresia perinatală?
Depresia perinatală se referă la tulburări depresive în timpul sarcinii sau în perioada postpartum.   
 
Simptomele includ: 
 
  • Pierderea interesului şi a energiei
  • Stare depresivă
  • Fluctuaţii de somn sau de poftă de mâncare
  • Abilitatea redusă de a gândi sau de a se concentra
  • Sentimente de inutilitate
  • Gânduri recurente de sinucidere
 
Boala mamei poate afecta, de asemenea, copilul. Această afecţiune poate duce la naştere prematură. Copiii mamei care au avut depresie perinatală dezvoltă mai multe probleme de comportament, o funcţionare cognitivă mai scăzută şi un risc crescut de apariţie a tulburărilor psihice, se arată în raport.
 
Cum poate fi prevenită depresia perinatală: 
 
  • Activitate fizică 
  • Consum sporit de acizi graşi Omega-3 
  • Scriere expresivă
  • Antrenament de somn pentru sugari
  • Consiliere
  • Studiu
  • Yoga
 
Conform cercetătorilor, mamele care au aplicat metodele de prevenire a depresiei au înregistrat un risc cu 39% mai mic de a se confrunta cu această problemă. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: