Cum ajuţi copilul să adoarmă mai uşor după terminarea vacanţei

Cum ajuţi copilul
să adoarmă mai uşor după terminarea vacanţei

Cum ajuţi copilul să adoarmă mai uşor după terminarea vacanţei

Sunt plini de energie, însă se apropie începerea şcolii iar părinţii sunt provocaţi în următoarele săptămâni să găsească metodele prin care să convingă copiii să adormă cât mai devreme pentru a reveni la şcoală plini de energie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ce mult ar fi uşurată viaţa de părinte dacă ar adormi copiii de îndată ce pun capul pe pernă. Din păcate, este un vis departe de a fi realizabil, dar nu imposibil de atins.  Janine Reynolds, asistent principal la Clinica de Somn Sheffield,  organizează ateliere de pediatrie şi oferă sfaturi părinţilor pentru a-i ajuta să-şi adoarmă copiii mai uşor, împărtăşind pentru publicaţie huffingtonpost.co.uk câteva dintre acestea.

Cum ajuţi copilul să adoarmă mai uşor după întoarcerea din vacanţă:

Asiguraţi o atmosferă liniştiră în dormitor

Asiguraţi-vă că în dormitorul copilului nu se aude niciun zgomot deranjant, nu răzbate nicio voce ridicată din dormitorul alăturat. Pentru ca somnul să apară uşor, ai nevoie de un creier liniştit şi sentimentul de siguranţă.

Stabiliţi o rutină

Reynolds descrie copiii ca fiind „sugative“ de atenţie şi iubire. „Chiar dacă vă iubiţi copilul, fiţi cât mai clariclari. Aţi stabilit că îi spuneţi o poveste, îi daţi îmbrăţişare şi un sărut înainte de culcare, dar nu prelungiţi momentul pentru că veţi scăpa situaţia din mână, la fel şi ora de culcare.

Nu permiteţi utilizarea gadgeturilor înainte de culcare

Unii părinţi permit copiilor să folosească tableta sau telefonul înainte de culcare, considerând că îi ajută să doarmă, însă Reynolds se declară total împotriva acestui obicei. Pe lângă efectul perturbator asupra creierului, lumina albastră va întârzia şi apariţia somnului.

Reduceţi consumul de zahăr înainte de culcare

Fie că mai cere un pahar de suc sau doar o bomboană de ciocolată, ca recompensă pentru că merge la culcare, părintele trebuie să conştientizeze că zahărul furnizează energie, ceea ce poate însemna prelungirea orei de somn a copilului.

Faceţi mişcare înainte de culcare

Dacă au prea multă energie, lăsaţi copiii să şi-o consume la locul de joacă. Încercaţi să înţelegeţi mecanismele după care funcţionează şi faceţi programul şi în funcţie de nevoile lor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: