Tricoul care a înfuriat Israelul

Tricoul care a înfuriat Israelul

O creaţie a brandului suedez H&M, descrisă drept „insensibilă şi nechibzuită” a fost retrasă de pe piaţă, din cauza acuzaţiilor de anti-semitism aduse companiei H&M.

Ştiri pe aceeaşi temă

Tricoul, pe care este imprimată steaua lui David, acoperită de un craniu, a provocat nemulţumiri şi reclamaţii din partea populaţiei evreieşti din Israel. Simbolul evreilor şi elementul emblematic pentru decorarea sinagogilor, Steaua lui David a ajuns influenţă în moda străzii. Suprapunerea craniului peste simbolul iudaic a nemulţumit locuitorii, care au cerut retragerea imediată a piesei vestimentare. 
 
Numai în Israel, H&M are 14 magazine deschise, tricoul fiind la vânzare în mai multe ţări. „Ne cerem scuze dacă tricoul a ofensat pe cineva, nu a fost intenţia noastră să provocăm o astfel de reacţie”, se arăta în comunicatul remis de brandul suedez. 
 
 
Prima dată, tricoul a captat atenţia când scriitorul israelian Eylon Aslan-Levy a postat o imagine cu acesta, fiind îngrozit de mesajul său. Imediat după, pe blogul său de pe Times of Israel, a continuat să-şi exprime nemulţumirea. „Mă îndoiesc că există internţii anti-semite, dar nu se poate trece cu vederea peste aceasta juxtapunere. Cele două simboluri sunt complet diferite, nu se potrivesc, iar alăturarea lor este ofensatorare”, scria acesta. 
 
„Cu cât mă uit mai mult la el, cu atât mai puţin înţeleg cum H&M a acceptat un astfel de model”, a continuat Levy, sfătuind cititorii să ceară retragerea piesei din comerţ. Lucru care s-a şi întâmplat. 
 
„Dacă ai vedea pe cineva îmbrăcat în acest tricou, pe stradă, te-ai gândi că l-a achiziţionat de pe un site care promovează neo-nazismul sau ceva similar. Mesajul are o tentă anti-semită puternică”, a declarat Mark Gardner, directorul de comunicare al organizaţiei de monitorizare a anti-semitismului Community Security Trust, potrivit „Daily Mail”. 
 
„Ipoteza potrivit căreia H&M şi designerul cu pricina nu au vrut să ofenseze evreii rămâne în picioare. Chiar şi aşa, declaraţiile de acest tip din modă pot fi percepute în diverse feluri. Este decizia brandului dacă îi pasă sau nu de astfel de lucruri, dar trebuie să-şi asume astfel de reacţii”, a adăugat acesta. 
 
Tricoul cu un design „insensibil şi nechibzuit” nu face parte din direcţia pe care brandul suedez vrea să o adopte pe viitor, ca urmare, a fost retras deja de pe piaţă.
 
Citeşte şi:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările