Revista „Vogue” Brazilia, încercare penibilă de a promova Jocurile Paralimpice de la Rio: fotografiile care au stârnit un val de critici pe reţelele sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe imagini postate de revista „Vogue” din Brazilia pe contul de Instagram au fost etichetate drept lipsă de respect pentru persoanele cu dizabilităţi care participă zilele acestea la Jocurile Paralimpice de la Rio de Janeiro.

Reacţiile virulente din media sociale au fost stârnite de faptul că modelele care apar în imaginile incriminate nu au niciun fel de handicap, ci sunt doi actori brazilieni, Cleo Pires şi Paulo Vilhena, dar fotografiile au fost prelucrate în Photoshop şi le-au fost create dizabilităţi. 

Astfel, actriţa apare fără un braţ, în timp ce actorul are o proteză în locul piciorului drept. Imaginea prelucrată în Photoshop a fost postată pe contul de Instagram al revistei „Vogue” cu mesajul „suntem cu toţii Paralimpici”, ca un fel de omagiu adus sportivilor cu dizabilităţi, dar reacţiile utilizatorilor au fost negative.

Reprezentanţii revistei „Vogue” Brazilia susţin că respectiva şedinţă foto nu a fost realizată de ei, dar că au acceptat să o prezinte în paginile publicaţiei. Conceptul de promovare a Jocurilor Paralimpice le-ar aparţine celor doi actori, care au fost inspiraţi de sportivii Bruna Alexandre şi Renato Leite, alături de care apar în alte imagini, şedinţa foto fiind realizată de agenţia de publicitate Agência África, notează „Daily Mail”.

image

Actriţa Cleo Pires apare fără un braţ în fotografia modificată în Photoshop, în timp ce actorul Paulo Vilhena are o proteză în locul piciorului drept. FOTO Instagram

Cei doi actori se pare că ar fi desemnaţi ambasadori ai evenimentului sportive de la Rio din partea Comitetului Paralimpic din Brazilia.

image

Cei doi actori, alături de sportivii cu dizabilităţi Bruna Alexandre şi Renato Leite. FOTO Instagram

„Vogue respectă opiniile cititorilor care nu sunt de acord cu formatul campaniei, dar va continua să promoveze importanţa Jocurilor Paralimpice. Vom susţine în continuare iniţiativele comitetului Paralimpic care ar putea să ducă la creşterea numărului de spectatori”, a subliniat un purtător de cuvânt al revistei, citat de Huffington Post.

image

   „Cu toate că există modele care au cu adevărat astfel de dizabilităţi, pe care Vogue le-ar fi putut folosi, i-au preferat pe aceştia do”, a postat o altă utilizatoare nemulţumită. 

Nu cred că ducem lipsă de persoane cu dizabilităţi ca să le ia locul în campanii de acest gen unor ambasadori şi să arate societăţii că există şi că merită la fel de multă atenţie în mass-media ca oricare dintre noi, a scris jurnalista Natália Belizario, de la publicaţia feministă Lado M.

„Nu, nu suntem cu toţii paralimpici. Încă nu suntem capabili să înţelegem realitatea persoanelor cu dizabilităţi”, a fost de părere un alt utilizator, în timp ce o altă persoană a scris că putem fi suporteri ai paralimpicilor, dar este mereu bine să ne aducem aminte că rolul principal, acum mai mult ca niciodată, nu este al nostru”.

Actoriţa Cleo Pires a răspuns criticilor cu un mesaj postat pe Instagram în care afirmă că nu au făcut decât să-şi folosească propria imagine ca să genereze vizibilitate pentru Jocurile Paralimpice, după ce numai 20% din biletele pentru competia sportivă au fost vândute.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite