„Regina diamantelor rare“: povestea oltencei care a reuşit să pună bazele unui imperiu în valoare de milioane de euro în Asia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bijuteriile în valoare de milioane de euro, încrustate cu pietre preţioase rare, colecţiile de artă impresionistă şi articolele de modă bărbăteşti de lux, lucrate în stil italian, au transformat-o pe românca Narcisa Pheres într-o adevărată vedetă în Asia. Absolventă de filologie, olteanca a construit un adevărat imperiu pe piaţa produselor de lux din Asia.

În vârstă de 40 de ani, Narcisa Pheres, orginară din orăşelul dunărean Corabia, se poate declara o femeie împlinită. Plecată din ţară la scurt timp după terminarea Facultăţii de Filologie, în urmă cu mai bine de 18 ani, românca împleteşte şi despleteşte cu succes iţele pieţei de afaceri de lux din Asia, fiind cunoscută peste hotare drept „Regina Diamantelor”.

Narcisa Pheres, soţie, mamă, om de afaceri, o simplă persoană, aşa cum se autodefineşte, este designer de bijuterii, dealer de artă şi pietre preţioase, creator de modă bărbătească de lux şi directorul executiv al unei companii de renume mondial. Povestea Narcisei şi-a scris primele pagini în Japonia, unde a lucrat ca trader de artă (n.r. expert în comerţ, finanţe, economie). 

„Făcând filologie şi plăcându-mi arta foarte mult, categoric mi-a plăcut frumosul. M-am ocupat de artă, bijuterii, pietre preţioase şi vinuri de colecţie”, a declarat Narcisa Pheres.

Ajunsă de pe meleagurile româneşti într-o lume nouă, guvernată de reguli şi obiceiuri total diferite de cele care îi erau cunoscute, anteprenoarea şi-a câştigat pas cu pas şansa din partea japonezilor. A învăţat să le vorbească limba de la o nativă, astfel încât să ştie exact cum să le arate respect, şi aşa şi-a făcut loc într-o lume dominată de bărbaţi, cea a afacerilor. Potrivit Narcisei, „oricine trebuie să înţeleagă munca celor de jos înainte de a ajunge sus”, chiar dacă asta înseamnă să speli toalete, după cum a declarat afacerita într-un interviu acordat revistei Forbes România. 

„Regina diamantelor” şi moda masculină

   

Nu a durat însă mult până când s-a lăsat pe deplin cucerită de piaţa de lux, iar firea ei ambiţioasă a determinat-o să se impună. „Aşa am descoperit pasiunea mea pentru bijuterii. Mergeam la licitaţii pentru colecţionarii japonezi şi, fiind în contact permanent cu frumosul, cu piese rare, mi s-a deschis în mod normal o pasiune pentru toate acestea”, a povestit Narcisa Pheres. „Clienţii au început să mă întrebe dacă pot să le modific designul la unele piese. Am acceptat o dată, de două ori, de trei ori, şi am observat nu numai că-mi place, dar le place şi clienţilor. Şi aşa am hotărât să mă apuc de design de bijuterii”, îşi aminteşte românca începutul carierei.

pheres

Ambiţionată de noua ei pasiune, Pheres a devenit, studiind la Institutul Gemologic American, expert în diamante şi pietre preţioase. Pasionată de artă şi deschisă către oportunităţi de cunoaştere, a urmat, de asemenea, cursurile Institutului de Modă din Milano şi un master în Afaceri şi Culturi Internaţionale în cadrul Central Saint-Martins din Londra.

pheres

„Încet, încet, lucrurile au evoluat şi am lansat prima colecţie în 2006 în Japonia. Deja făceam piese pentru clienţii privaţi, iar apoi am început cu piese mai mici, evident, şi ne-am tot extins”, a declarat Narcisa Pheres. Nimic nu s-a petrecut, însă, peste noapte, a mai precizat aceasta, adăugând că nu există o reţetă exactă a succesului. 

pheres
Nu ştiu cum am reuşit. Dacă aş fi avut o reţetă, aş fi scris deja trei cărţi. Trebuie să munceşti mult, să fii foarte sigur pe tine şi să ai viziune. Multă lume a încercat să îmi explice că nu o să reuşesc, dar am încercat. Cu siguranţă am greşit de foarte multe ori, dar este mai important pentru mine să învăţ din propriile greşeli, decât să învăţ din lecţiile altora, a completat antreprenoarea.

După ce a cucerit piaţa exclusivistă a pietrelor preţioase rare, Narcisa Pheres a luat cu asalt lumea modei destinată bărbaţilor, pentru că „femeile au cam tot ce le trebuie, iar japonezii sunt, la rândul lor, foarte pasionaţi de modă”. Narisa Pheres realizează, aşadar, şi costume şi accesorii bespoke (n.r. făcute pe comandă) masculine pentru piaţa asiatică.

moda

FOTO ADPM PR

„Ce nu înţelege foarte multă lume este că japonezii sunt foarte deschişi şi receptivi. Dacă le prezinţi viziunea ta, dacă ai o poveste, te apreciază sincer. Noi am început în Japonia, dar acum ne-am extins în toată Asia. Avem clienţi în Hong Kong, în Singapore şi în Asia de Sud-Est”, a precizat afacerista, adăugând că fiecare piaţă este diferită. Hong Kong-ul, spune aceasta, este dominat de stilul potrivit pentru mediul afacerilor, oamenii îmbrăcându-se mai mult în gri, albastru, negru sau bleumarin.

„Categoria tinerilor optează pentru jachete mai casual, mai lejere, pentru accesorii, dar nu cravate, ci mai mult buzunare pentru batiste colorate. Dar Japonia este cea mai sofisticată piaţă asiatică pentru noi. Şi în Europa ajungem foarte des, pentru că avem constant prezentări la Londra şi Milano. Participăm la Săptămâna Modei Masculine de la Londra de două ori pe an, de mulţi ani”, a mai spus Narcisa Pheres.

narcisa pheres

Printre clienţii fideli ai bradului Pheres se numără reprezentanţi ai famiilor regale, celebrităţi din lumea filmului şi a sportului şi jucători importanţi din sfera afacerilor. „Opulenţa adevărată stă în detalii. Fiecare produs semnat de noi este realizat manual cu ajutorul tradiţiei artizanilor şi al tehnicile croitoriei unicate”, mărturiseşte Narcisa Pheres.

image

Pantofi pictaţi manual. FOTO narcisaphere.wordpress.com

Magazin



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite