H&M aduce avangarda în moda străzii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ţinută din colecţia realizată de Maison Martin Margiela cu H&M FOTO H&M
Ţinută din colecţia realizată de Maison Martin Margiela cu H&M FOTO H&M

Maison Martin Margiela este cel mai recent brand care a colaborat cu retailerul H&M pentru o colecţie care se preconizează a fi cea mai creativă dintre de până acum.

Când s-a anunţat că Maison Martin Margiela urma să colaboreze cu H&M pentru o colecţie, vestea nu a fost atât de şocantă pe cât ar fi fost acum patru sau cinci ani.

Branduri precum Karl Lagerfeld, Donatella Versace, Marni şi Rei Kawakubo, fondatorul Comme des Garçons, şi-au împrumutat viziunea artistică în colecţii realizate împreună cu H&M începând din 2004. Dar faptul că Martin Margiela, fondatorul brandului cu acelaşi nume, s-a implicat în acest proiect este, fără îndoială, unul din cele mai importante evenimente din istoria modei de până acum. Cel care în 1988 a înfiinţat compania ce avea să devină una dintre cele mai avangardiste din lumea modei şi-a creat o reputaţie de personaj atipic. De exemplu,  Margiela a refuzat să fie fotografiat de-a lungul carierei sau să acorde interviuri.

Se ştiu foarte puţine lucruri despre trecutul său, cu excepţia faptului că este absolvent al Academiei Regale de Arte din Anvers şi că a lucrat pentru Jean Paul Gaultier din 1984 până în 1987. Reticenţa lui de a păşi în lumina reflectoarelor pare să fie un efect al colaborării cu Jean Paul Gaultier.

În schimb, Margiela a preferat să se concentreze pe haine. Şi ce haine! De la jacheta cu umerii perfect ascuţiţi până la rochia din paiete, pantalonii largi cu talie înaltă fine şi al pantofilor cu degete. Margiela a creat un stil fără precedent în istoria modei.

Designerul s-a retras în 2009. De atunci, munca sa a fost continuată de echipele lui care au încercat să rămână fideli stilului consacrat de el. Este foarte probabil ca aceasta colecţie să rămână şi cea mai creativă din câte a avut până acum H&M. Dedicate atât femeilor, cât şi bărbaţilor, hainele şi accesoriile au fost alese pentru sezonul rece, incluzând diferite materiale, forme, culori.

Colecţia a fost lansată pe 15 noiembrie în 230 de ţări din jurul lumii, fiind disponibilă şi online, inclusiv în magazinele din România. 

(O parte din colecţia casei de modă belgiene)

image
Magazin



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite