FOTO Cum va arăta garderoba pentru primăvara-vara 2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Colecţia Valentino, prezentată în cadrul Săptămânii Modei de la Paris. FOTOGRAFII AP/Getty Guliver Images
Colecţia Valentino, prezentată în cadrul Săptămânii Modei de la Paris. FOTOGRAFII AP/Getty Guliver Images

Marile case de modă au trasat principalele direcţii în materie de trenduri pentru sezonul de primăvară-vară 2015, iar concluzia este că, de data aceasta, aproape toţi designerii au avut o abordare cuminte, închinată comercialului, cu gândul la reacţia publicului şi la piaţa dificilă care se conturează pentru anul viitor.

Un sezon primăvară-vară 2015 omogen, sub semnul comercialului, în care marile casele de modă care şi-au prezentat colecţiile în cadrul Săptămânilor Modei de la New York, Londra, Milano şi Paris au încercat să vină cu ţinute menite să mulţumească pe deplin clientela, după cum observă criticul de modă Alin Gălăţescu. Abia întors de la Paris, unde a luat pulsul tendinţelor pentru 2015, Gălăţescu consideră că Milano a fost anul acesta capitala modei care a tras lozul câştigător, în contexul în care italienii s-au remarcat întodeauna cu o abordare extrem de comercială. 

„Cum toată lumea a pus accentul pe comercial, iar Milano era deja lider pe zona asta, italienii nu au avut decât să-şi menţină linia pentru a avea cel mai bun sezon din ultimii ani. Pe de altă parte, italienii au dublat întotdeauna acest comercial cu accentul pus pe calitatea materialelor şi personaje, puţinele accente pe care le poţi aduce în zona comercialului“, a observat criticul de modă.

Astfel, moda pentru primăvara-vara lui 2015 se află sub semnul unei feminităţi duse la extrem, dar cu destul de puţine surprize. Se observă instalarea imaginii „Biba”, impusă de vestitul magazin londonez Biba, care a avut o perioadă de înflorire la sfârşitul anilor ‘60 şi până la începutul anilor ’70, în opinia lui Alin Gălăţescu.

Stilul military rezistă

„Aşa cum sezonul toamnă-iarnă 2014-2015 a fost obsesiv inspirat din anii ’60, sezonul primăvară-vară 2015 este dedicat anilor ’70. S-a mai remarcat stilul american, de la America Centrală până la influenţe tipice pentru nativii americani. La fel de puternic s-a impus stilul masculin, chiar dacă se întâmplă destul de rar ca un trend din sezonul trecut să se continue în următorul. La Săptămâna Modei la New York s-a pus accent şi pe stilul military, de asemenea un trend esenţial care s-a transferat de la sezonul de toamnă-iarnă spre cel de primăvară-vară, un trend principal la americani, însă destul de ignorat în celelalte capitale“, explică Gălăţescu propunerile venite de la New York.

image

FOTO Ţinută Marc Jacobs 

Un exemplu evident de stil military a fost colecţia semnată Marc Jacobs, care a combinat foarte multe tehnici de croială tipic japoneză cu ţinute sport, foarte tinereşti. După cum spune criticul de modă Alin Gălăţescu, Marc Jacobs şi-a transformat colecţia într-un soi de protest împotriva războiului, „atitudine situată în afara abordării generale, o reflectare foarte corectă a momentului internaţional tensionat cu care ne confruntăm„ Tot la New York s-a distins şi Carolina Herrera, cu feminitatea şi minimalismul ţinutelor, dar şi cu imprimeurile 3D.

guliver getty

FOTO Rochie Marni 

Pe podiumurile de la Paris s-a remarcat colecţia Marni, prin avangardă, dar şi prezentarea Haider Ackermann, care a punctat o „reîntoarcere la originile subtile, sofisticate, cu un control al culorilor desăvârşit“, în opinia lui Gălăţescu. Dacă la Săptămâna Modei de la Londra negrul a fost vedetă, la Paris s-au impus mai multe nuanţele de albastru, pastelurile şi imprimeurile florale. „Ce este de reţinut, imprimeul floral este unul specific florilor de câmp, cu flori mici, sofisticate, ca în cazul Chanel. 

image

FOTO Creaţie Chanel 

S-a mers foarte mult şi pe imprimeurile cu motive etnice, aşa cum s-a văzut în colecţia Etro, la Milano, în tip ce la Londra s-au axat pe imprimeuri psihedelice (n.r.- mix de culori şi forme)“, spune Gălăţescu. 

image

FOTO Rochie Etro 

Valentino a readus în prim-plan motivele acvatice, de la stele de mare, corali şi nuanţe marine. Nu în ultimul rând, Gălăţescu a remarcat abundenţa de materiale transparente în moda anului viitor, dar şi rochiile lungi, alături de lungimile situate la mijlocul pulpei, ca o reinterpretare a modei anilor ’50.

D&G şi Tom Ford, marile dezamăgiri

Evenimentul principal al Săptămânii Modei de la Paris, colecţia prêt-à-porter de adio a designerului Jean Paul Gaultier, a însemnat o desprindere a acestui „colos în ceea ce priveşte creaţia vestimentară“, după cum îl descrie Gălăţescu pe designerul francez, de presiunea sezonierului din prêt-à-porter. La 62 de ani, Gaultier nu mai este interesat să respecte zona comercială, plus că fiind un personaj extrem de creativ s-a simţit întotdeauna presat de zona de vandabilitate, motiv pentru care a decis să rămână cu linia de parfumerie şi cea de haute couture.

Dacă la Milano s-a remarcat colecţia Marni, ca stil avangardist, Celine a fost colecţia de avangardă de la Paris, Londra nu a ieşit în evidenţă nici măcar cu prezentarea Burberry Prorsum, catalogată de Alin Gălăţescu de „nivel mediu“, probabil şi pe fondul scandalului între directorul de creaţie, Cristopher Bailey, şi conducerea brandului, de la care designerul are de primit o sumă considerabilă de bani.

guliver getty

FOTO Rochie Celine

Dezamăgitoare au fost colecţiile semnate Tom Ford, o garderobă „pentru curvet“ în opinia lui Gălăţescu, cu foarte mult negru şi materiale transparente, la fel şi prezentarea Yves Saint Laurent, care s-a bazat pe show-ul spectaculos de pe podium, dar ţinutele realizate de directorul de creaţie Hedi Slimane au dovedit că acesta „nu are idee despre ceea ce înseamnă design“, crede Gălăţescu.

Nereuşită a fost şi propunerea casei de modă D&G, lucru taxat de Alin Gălăţescu şi anunţat după prezentarea de la Milano şi de Suzy Menkes, editorul internaţional al revistei Vogue. „D&G a ieşit în decor cu tematica spaniolă, care nu a avut nicio treabă cu sezonul viitor. Domenico Dolce şi Stefano Gabbana încearcă să se raporteze mereu la Sicilia sau la alte influenţe din această zonă geografică, dar acum au mizat pe flamenco şi au dat greş. Una este să mergi contra curentului şi alta să te situezi pe lângă subiect“, explică Gălăţescu.

Un sezon lipsit de personalitate

În ceea ce priveşte încălţămintea din următorul sezon, nu renunţăm la tocuri, chiar dacă hainele lejere s-au regăsit la multe case de modă alături de sandale sau pantofi cu talpă joasă. „Tocurile se vor adapta în funcţie de ţinută şi de momentul zilei. Avem tocuri spectaculoase la Haider Ackermann şi, în acelaşi timp, Lanvin a venit atât cu pantofi cu talpă plată, cât şi cu toc înalt“, le linişteşte Gălăţescu pe dependentele de „înălţime“.  

image

Ţinută Haider Ackermann FOTO 

Cât despre machiaj, acesta ori este radical, cu sprâncene mascate cu pudră, ori se merge pe culori pastelate pentru conturarea ochilor, de la alb, bej, până la toată gama de roz, cu mai puţin accent pe negru şi griul specific sezonului rece. Coafura udă (wet look) s-a regăsit, de asemenea, în prezentările multor case de modă, ceea ce o impune ca un trend demn de luat în seamă pentru 2015.

guliver getty

FOTO Coafură Wet Look şi machiaj în nuanţe pastel

Tendinţele principale pentru primăvară-vară au toate datele pentru a se mula foarte bine şi pe gusturile cumpărătoarelor din România, consideră Alin Gălăţescu. „Începând cu feminitatea şi simplitatea caracteristică ţinutelor, imprimeurile florale, stilul military-rock, croielile complexe şi materialele transparente, cu multe voaluri şi tuluri, româncele vor fi încântate. Poate mai puţin vor îmbrăţişa stilul anilor ‘70. Moda sezonului viitor este, de fapt, pe gustul publicului din toată lumea. Cred că acest lucru este, oarecum, problema acestui sezon: îi lipseşte personalitatea. Foarte puţini designeri au îndrăznit să-şi asume riscuri“, conchide Gălăţescu.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite