Cine are loc în primul rând?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locurile din primul rând, din faţa podiumului, sunt ocupate de editori şi specialiştii din industrie, dar mai ales de celebrităţi. Dar atunci când vedetele acaparează toată atenţia, primul rând devine un pariu pe care nu toate casele de modă sunt dispuse să şi-l asume.

Anul trecut, în septembrie, Beyoncé Knowles a semnat lista de prezenţă de la Săptămâna Modei chiar de pe locul din primul rând. Cântăreaţa a surprins pentru că celebrităţile evită de obicei astfel de evenimente din pricina înghesuielii specifice. „Multe vedete refuză să participe la o prezentare întrucât n-au control asupra mulţimii“, analizează Bonnie Morrison, un consultant de modă.

Show-ul creatoarei Vera Wang  s-a desfăşurat în Lincoln Center şi, asemenea evenimentelor majore, a fost pregătit şi pentru vizitele celebrităţilor de top. „Lista VIP a vedetelor precum Beyoncé, Lady Gaga sau Rihanna se modifică în ultimele momente“, susţine Priya Shukla, vicepreşedinte la departamentul de relaţii cu publicul pentru brandul Vera Wang. „Dar ai locurile pregătite“, completează specialista.

Pro sau contra VIP?

Pentru Săptămâna Modei sunt aranjate locurile speciale unde vor sta vedetele ce-şi anunţă prezenţa pe ultima sută de metri. „Trebuie să fim atenţi la mai multe aspecte“, spune James LaForce, specialist în relaţiile cu publicul pentru „The New York Times“. Atunci când pregăteşte locurile VIP, La Force află dacă designerul creează vestimentaţie de tip prêt-à-porter sau haute-couture, dar analizează şi publicul ţintă căruia i se adresează colecţia.

Însă locurile din primul rând stârnesc o adevărată competiţie. „Există branduri precum Calvin Klein care ademenesc celebrităţile prin diverse recompense pe care le oferă ca să participe la eveniment“, susţine Alice Ryan, fondatorul firmei de PR, A Company.

Vedetele acaparează atenţia

Pe de altă parte, unele vedete de top evită să se afişeze în primul rând deoarece suma este destul de piperată pentru un eveniment care se petrece o singură dată. Însă şi industria modei le evită din diverse motive. În primul rând, „editorii consideră că celebrităţile atrag atenţia asupra lor“, după cum susţine LaForce. „Şi înţeleg această decizie deoarece paparazii îi urmăresc non-stop ca să-i surprindă în diverse ipostaze“, a completat acesta. Drept urmare, presa de modă dezbate subiectul şi generează conflicte incompatibile cu un astfel de eveniment.
În al doilea rând, vedetele nu stârnesc doar certuri cu paparazii, ci şi alte nemulţumiri în rândul designerilor. „Unele branduri nu-şi doresc celebrităţi la eveniment“, a adăugat La Force. „În regulă, poate fi cel mai bun prieten al lor sau un apropiat, însă designerii nu-şi doresc să-şi asume niciun risc“, a explicat specialistul. Care ar fi cel mai mare risc? Vedetele eclipsează prezentarea colecţiei şi acaparează toată atenţia.
Sunt designeri care preferă să-şi promoveze colecţiile cu ajutorul celebrităţilor, indiferent de controversele care apar ulterior, dar sunt şi case de modă care nu vor să se asocieze cu nicio vedetă şi care vor ca toată atenţia să fie îndreptată spre creaţiile vestimentare. 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite