40 de ani de Kate Moss

40 de ani de Kate Moss

În anul 2013, Kate Moss a devenit imaginea brandului Saint Tropez

Modelul britanic a împlinit 40 de ani pe 16 ianuarie, ocazie cu care presa internaţională a conturat profilul celei mai fotografiate femei din lume

În timp ce supermodelele anilor '90, Linda Evangelista, Christy Turlington şi Naomi Campbell, au coborât de pe scena principală a modei, Kate Moss rămâne în continuare cea mai cerută şi controversată personalitate feminină din industrie.

Aniversarea de 40 de ani a modelului, pe 16 ianuarie, a fost mai interesantă pentru presa internaţională decât, poate, pentru manechin în sine. Cu câteva zile înainte, chiar şi săptămâni, în unele cazuri, articole pe seama felului în care s-au scurs anii pentru Moss au început să curgă.

Cotidianul britanic „The Guardian“ a ales cele mai bune momente stilistice ale modelului, preferând abordarea de calitate a unui subiect care a oferit şi momente discutabile. „The Daily Mail” a sărbătorit-o în stilul caracteristic: evidenţiind urmele pe care anii, dar mai ales stilul de viaţă haotic al modelului „heroine chic” le-au lăsat.

Ce face Kate Moss atât de bine?

Kate Moss împlineşte 24 de ani de când este punctul principal de atracţie în industria modei, interval în care a făcut de toate, de la pictoriale celebre la reclame controversate, şi a ţinut prima pagină a ziarelor cu relaţiile furtunoase în care a fost implicată. Londoneza se numără, de altfel, şi printre cele mai bine plătite modele ale momentului, cu peste 14 milioane de euro încasaţi anual numai din contracte de imagine. Anul 2013 i-a adus pe tavă branduri precum Versace, Saint Tropez şi Topshop.

Moss nu mai reprezintă de mult doar ce este mai bun în Londra. Ceea ce o face pe Moss să iasă în evidenţă este dragostea ei pentru glamour-ul decandent şi abilitatea ei de a străluci în absolut orice, indiferent că sunt haine sau doar nuduri, scrie „The Guardian“.


Dar este altceva ceea ce Kate Moss face mai bine decât să se îmbrace sau dezbrace, după caz. „Din toate ţinutele ei, Moss iese în evidenţă, alături de zâmbetul ei. Pare că ştie ce urmează: să se distreze în stilul caracteristic. Mult şi fără limite. Iar acest lucru o face complet irezistibilă”, scrie în continuare cotidianul britanic.

Kate Moss rămâne, cel mai probabil, cea mai fotografiată vedetă, atât în carieră, cât şi în afara ei. Mii de imagini care o prezintă pe Kate ieşind de la petreceri, cluburi sau restaurante, răvăşită sau încă intactă după multe ore de distracţie britanică, sunt împrăştiate pe internet ca mărturie a faptului că încă este dorită. Viaţa ei rămâne un subiect deschis, chiar dacă modelul a acordat extrem de puţine interviuri presei.

De la prima campanie importantă în care a pozat, care a adus-o în lumina reflectoarelor, realizată pentru parfumul Obsession, de la Calvin Klein, până la relaţiile sale cu actorul Johnny Depp, solistul Pete Doherty şi cântăreţul Jamie Hince, actualul său soţ, Moss a suscitat mereu interesul cu aura sa serioasă.

Scandalul heroinei şi întoarcerea eroinei

A apărut la începutul anilor '90, în era supermodelelor cu forme, cu silueta sa minionă şi aerul său „heroine chic“, cum a numit-o presa.

„Nimic nu are un gust mai bun decât senzaţia pe care o ai când eşti slabă“ a spus Kate Moss odată, iar astăzi încă i se aduce aminte pentru „enormitatea care încurajează fetele să devină anorexice“. A negat mereu zvonurile potrivit cărora ar fi anorexică, dar la fel de bine a negat şi zvonurile legate de consumul de heroină.

În 2005, însă, apărea pe prima pagină a tabloidelor, într-o fotografie care, în mod obişnuit, i-ar fi distrus cariera. Pierdută, răvăşită, Moss stă lângă ceea ce pare să fie o doză de heroină, pe care o aranjează în liniuţe. La doar câteva zile, casele de modă Burberry, Chanel şi H&M au anunţat întreruperea oricărui contract în derulare cu modelul. La nici un an după, Moss s-a reîntors în forţă într-o nouă campanie de imagine, cu un salariu dublu.

„Înţelege că hainele grozave sunt create pentru momente grozave, nu pentru a deveni piese de muzeu. Iar acest lucru demonstrează curajul pe care mulţi nu-l au”, scrie „The Guardian“. „Industria denim îi datorează totul lui Kate Moss. Din anii 2000, a devenit regina blugilor skinny, toată lumea voia să arate ca ea“, punctează cotidianul britanic. Fără să spună prea multe, Kate Moss a intrat şi a ieşit din scandaluri aproape graţios, trasformând posibile catastrofe în mine de aur.

„După ce şi-a petrecut mai mult din jumătate de viaţă în vizorul presei, Kate Moss este încă dorită şi cerută, chiar dacă uneori are aerul unei petreceri aproape de sfârşit. Nu a terminat, nu încă“, scrie până şi nemilosul tabloid britanic „The Daily Mail“.

Oamenii nu mă aud când vorbesc. Nu se aşteaptă ca eu să vorbesc,

a spus Kate Moss unul dintre motivele pentru care nici nu se mai grăbeşte să ofere interviuri.

 

De ce nu o cunoaştem pe Kate Moss?

După ani de zile în care am văzut-o, cu sau fără voia mea, în reviste, ştiri şi campanii de imagine, mi-am dat seama că nu ştiu ce fel de voce are Kate Moss. Ani în care îmi făcusem deja o impresie, mai mult involuntară, direcţionată subconştient de toate ştirile citite cu sau despre ea. Aşa că am căutat pe YouTube, această cutie modernă a Pandorei, şi am descoperit, în primul rând, foarte puţine clipuri relevante. În toate acestea, vorbea o femeie cu voce de copil, recitând o poezie sau ruşinându-se în timpul mărturisirilor despre nunta ei. Primul lucru evident este că imaginea formată cu ajutorul presei nu se leagă cu ceea ce îţi apare în faţă.

Kate Moss a oferit câteva interviuri în toată cariera şi, fără să fie redundantă, a reuşit să vorbească fără să se dea prea mult în vileag. Modelul prezent de peste 20 de ani în lumina reflectoarelor rămâne la fel de puţin cunoscut publicului ca la început. Se cunosc informaţii, dar nu şi detalii. Se ştiu cauze, dar nu şi nuanţe.

Această „heroine chic” a reuşit să transforme şi să ridice branduri cu propria imagine, dar nu a putut să faca acelaşi lucru în privinţa sa. Sunt acum convinsă, mai mult ca niciodată, că imaginea creată de presă îi dăunează, în măsura în care nu relevă nimic esenţial şi adevărat despre ea. Mai sunt convinsă şi de faptul că lui Moss nu-i mai pasă. A încetat să mai sufere, după cum a mărturisit, şi a ales tăcerea. Când eram mici, întrebam dacă cineva este rău sau bun, ca să ne facem o idee despre cine vorbim. În cazul de faţă, cred sincer că Moss este omul bun din poveste.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările