Dragostea şi sexul sunt sezoniere

Dragostea şi sexul sunt sezoniere

Pornografia şi prostituţia sunt printre cele mai frecvente căutări pe Google în perioada ianuarie 2006 - martie 2011   FOTO Shutterstock

Analizarea cuvintelor căutate pe Google de internauţi a identificat o tendinţă riscantă în timpul iernii şi la începutul verii: oamenii sunt în căutarea dragostei - sau al sexului.

Pornografia, prostituţia şi site-urile de întâlniri au fost cele mai frecvente căutări pe Google în perioada ianuarie 2006 - martie 2011, potrivit unui nou studiu citat de Huffington Post. Cercetătorii au descoperit că interesul online faţă de jocul „împerecherii“ atinge punctul culminant în jurul Crăciunului şi la începutul verii.
 
Dar nu este pentru prima oară când se vorbeşte despre acest ciclu. Un studiu din 2007 asupra activităţii sexuale a tinerilor a descoperit un ciclu de şase luni al activităţii sexuale în Statele Unite. Cercetările asupra „efectului de sezon“ şi al „efectului vacanţei de vară“ a implicat şi studierea consecinţelor sexului, cum ar fi naşterea sau bolile cu transmitere sexuală.
 
De asemenea, oamenii de ştiinţă au observat o creştere a vânzărilor de prezervative în preajma Crăciunului şi în lunile de vară.
 
Psihologii Patrick şi Charlotte Markey au vrut să afle dacă pot depista schimbări în activitatea sexuală, în contextul îngrijorărilor legate de bolile cu transmitere sexuală.  Dar abilităţile oamenilor de ştiinţă au fost puse la încercare de dificultatea de a obţine astfel de informaţii exacte. Aşa că psihologii au apelat la internet.
 
Cu ajutorul „Google Trends“, care afiseaza site-urile cele mai pertinente pentru o anumită tematică, cei doi psihologi au studiat rezultatele lunare ale căutărilor online legate de sex, sau parteneri. Cele mai utilizate cuvinte au fost „pornografie“, „sâni“, „xxx“, „fete videochat“, „salon de masaj“, „eHarmony“ şi „Match.com“.
 
Ei au comparat rezultatele acestea cu cele ale căutărilor neutre pentru animale de companie, site-uri populare de socializare şi componente de maşini. Au fost surprinşi să constate existenţa unui trend bianual în căutările legate de pornografie, ce predominau vara şi iarna, trend inexistent în cazul celorlalte căutări. 
 
„Am fost surprins că un trend aproape identic e valabil şi pentru căutările legate de întâlniri sau prostituţie. Ar fi bine ca aceste descoperiri să fie folosite pentru a ajuta campaniile de sex protejat să-şi aleagă bine perioada de promovare“, a spus Patrick pentru „LiveScience“.
 
Motivul sezonului sexual de şase luni nu este încă explicabil. Descoperirile ar putea reprezenta „un ciclu primitiv biologic“ sau ar putea fi legate de timpul liber, a scris pe blogul personal un neurolog american.  
 
„Una dintre posibilităţi ar fi că în culturile occidentale Crăciunul şi vara sunt principale sezoane de vacanţă“, a scris el.
 
Pornografia şi prostituţia sunt printre cele mai frecvente căutări pe Google în perioada ianuarie 2006 - martie 2011.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: