Cum să te eliberezi de gelozie: metoda folosită de terapeuţi

Cum să te eliberezi de gelozie: metoda folosită
de terapeuţi

Cum controlăm atacurile de gelozie

Atacurile de gelozie sunt des întâlnire la persoanele care se confruntă şi cu lipsa încrederii în sine sau care au fost martorii infidelităţii unuia dintre părinţi.

Oricare ar fi originile sale, de cele mai multe ori gelozia nu are nicio bază reală. Atacurile de gelozie sunt greu de controlat, specialiştii recomandând redirecţionarea gândurilor către lucruri care vă creează entuziasm şi vă reamintesc cultivarea stimei de sine. „Nu este o soluţie permanentă, dar vă poate împiedica să aruncaţi cu pietre după patener atunci când vă confruntaţi cu acest tip de emoţie“, spune psihologul Ayala Pines.

Cum vă puteţi controla atacurile de gelozie:

Folosiţi metoda terapeuţilor

Terapeuţii folosesc un proces numit flooding” pentru a trata gelozia. Luaţi-vă o oră pentru a vă gândi la lucrul sau la persoana care vă declanşează gelozia şi evitaţi să vă gândiţi la asta în orice alt moment. Asiguraţi-vă că telefonul este oprit şi nu vă va întrerupe nimeni. Lăsaţi-vă mintea să se „inunde” cu acele sentimente. Procesul este eliberator, iar impulsurile de gelozie vor înceta.

Cereţi o a doua părere

Înainte de a vă dispreţui partenerului sau de a-i face reproşuri, cereţi o a doua părere cu privire la motivele care v-au creat sentimentul de gelozie.

Nu pretinde că nu eşti gelos/geloasă

Nu încercaţi să ascundeţi emoţiile care vă încearcă. Motivul geloziei va determina, mai târziu sau mai devreme, certuri şi controverse bazate pe frustrarea care nu vă dă pace. O metodă mai bună de a face faţă este să începeţi să vă puneţi diferite întrebări despre situaţia / persoana care v-a declanşat gelozia. Cum arată, în ce context s-au petrecut lucrurile, despre ce vorbesc. S-ar putea să constataţi că motivele care v-au declanşat gelozia nu sunt reale.

Amintiţi-vă ce vă provoca astfel de emoţii în copilărie

Tata era genul de bărbat care flirta cu femeile, mama a fost mereu neglijată în cuplu sau tu ai fost lăsat/ă pe locul doi sau comparat/ă cu alţi copii? Acest lucru poate explica nesiguranţa ta din viaţa de adult. „Un copil care nu s-a simţit în siguranţă lângă mama şi tatăl său sau a fost martorul infidelităţii unuia dintre părinţi, este probabil să crească cu o predispoziţie mai mare în a se confrunta de atacuri de gelozie”, spune psihologul Ayala Pines. A fi conştient de problemele copilăriei este primul pas către depăşirea problemelor din viaţa de adult.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: