Cum poate schimba culoarea ceştii gustul unei băuturi

Cum poate schimba culoarea ceştii gustul unei băuturi

Portocaliul şi cremul sunt asociate cu arome plăcute FOTO: Shutterstock

Ai starea de spirit pentru a bea o ceaşcă de ciocolată caldă? Fă-ţi o favoare: bea minunata băutură într-o ceaşcă de culoare portocalie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un nou studiu spune că modul în care percepem aroma diferitelor băuturi poate fi diferit în funcţie de culoarea cănilor. „Gustul şi aroma unor produse alimentare şi băuturi pot fi îmbunătăţite de culoarea vaselor în care sunt servite“, a declarat Betina Piqueras-Fiszman, co-autoare a studiului şi cercetătoare la Universitatea din Oxford.

Betina şi colegii ei au cerut unui număr de 57 de persoane să deguste ciocolată caldă din patru cupe de culori diferite: alb, crem, portocaliu şi roşu. La sfârşitul experimentului, toţi cei 57 de participanţi au spus că ciocolată caldă din cana portocalie avea un gust mai bun, mai dulce sau un miros mai aromat.

Care sunt cauzele acestei caracteristici percepute de ei? Totul este în mintea noastră. Cel mai probabil, portocaliul şi cremul sunt asociate cu arome plăcute, pe care albul şi roşul nu reuşesc să le provoace. În trecut, studii similare au arătat că factori care nu au legătură cu gustul, cum ar fi preţul şi descrierea verbală a alimentelor, pot afecta modul în care este percepută aroma.

Aşa cum notează Gizmodo, sifonul este considerat mai revigorant atunci când este servit într-un pahar albastru (fiind perceput mai rece decât într-unul roşu, care sugerează căldura). De asemenea, cafeaua are un gust mai puternic atunci când se află într-un pachet maro, fapt ce i-a făcut pe producători să folosească aceste aspecte în avantajul lor.

„Descoperirea demonstrează încă o dată faptul că papilele nostre gustative sunt cu siguranşă influenţate de culorile pe care ochii noştri le percep“, spune Jesus Diaz de la Gizmodo.

Constatările fac lumină asupra noilor tehnici pe care restaurantele le-ar putea folosi pentru a îmbunătăţi experienţa unei cine a clienţilor.

„Mai multă atenţie trebuie acordată culorii ambalajului pentru că acest amănunt are mai mult potenţial decât ne putem imagina“, spune Betina.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: