Veriga care leagă trecutul de viitor – BMW i8 Roadster

Veriga care leagă trecutul de viitor – BMW i8 Roadster

La mulţi ani, copiii!!! Această maşină este cadoul pe care un adult îl poate face copilului din el. Este adevărat, diferenţa dintre băieţi şi bărbaţi este făcută doar de preţul jucăriilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

GALERIE FOTO

BMW i8 Roadster, atât de multă lume mi-a zâmbit şi făcut cu mâna cât am fost la volan... încât voi uita destul de greu plimbarea. Pentru că a fost o plimbare pe coasta Adriaticii.

Lansat în 2014, după o geneză destul de lungă, i8 a fost unanim adoptat, poate nu atât pentru performanţele oferite, dar în mod cert pentru faptul că ne zugrăveşte un viitor apetisant, plin de emoţie şi poveste. Iar pentru acest simplu fapt, pentru mine, i8 este una dintre modelele esenţiale ale generaţiei mele.

Odată cu facelift-ul, a debutat şi i8 Roadster, ceva mult mai exotic decât coupe-ul. Şi l-am testat într-un decor adecvat, drumurile de coastă şi munte de la intersecţia a trei ţări – Italia, Slovenia şi Croaţia.

Un model exotic, cu o tuşă suplimentară de eleganţă adusă de soft-top. Ai fi tentat să crezi că un astfel de model, atât de evoluat tehnologic, ar fi îndreptăţit la un hard top, ei bine nu.

BMW i8 Roadster are la bază arhitectura LifeDrive, cu şasiu din aluminiu şi celulă a pasagerilor din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).

i8 Roadster se laudă cu uşi tip „gullwing” fără ramă, cu structură din CFRP, cu panourile de exterior din aluminiu, în timp ce cadrul parbrizului este realizat în întregime din CFRP. Acest material high-tech foarte rezistent este ideal pentru a oferi o rigiditate excepţională, maximizând protecţia pasagerilor chiar şi în cazul răsturnării.

De asemenea, CFRP este utilizat pentru fabricarea pragurilor laterale cu secţiune transversală foarte mare. Suporturile şi panourile suplimentare din punţile faţă şi spate contribui şi ele la maximizarea rigidităţii caroseriei. Masa proprie a noului BMW i8 Roadster este de 1.595 kg, ceea ce înseamnă că surplusul de masă cauzat de design faţă de Coupé este limitat la aproximativ 60 kg, o valoare remarcabil de mică pentru un automobil decapotabil.

Când este deschis, acoperişul larg al BMW i8 Roadster se retrage complet în partea din spate. Un mecanism unic permite ca soft topul să fie pliat într-un pachet compact şi să fie depozitat într-o poziţie perpendiculară, creând în jur de 100 de litri de spaţiu suplimentar de stocare în spatele scaunelor. Acoperişul electric se deschide şi se închide foarte silenţios în 15 secunde, proces care poate fi iniţiat în timpul călătoriei cu o viteză de până la 50 km/h. Coborârea acoperişului ridică luneta cu aproximativ 30 de milimetri, într-o poziţie de confort unde poate servi drept paravânt.

Unitatea de înaltă tensiune este plasată central în zona tunelului median. Capacitatea celulelor a crescut de la 20 la 34 Ah, iar capacitatea energetică brută creşte de la 7,1 la 11,6 kWh (utilizabil net: 9,4 kWh). Toate acestea înseamnă că motorul electric are mai multă energie la dispoziţie. Configuraţia celulelor permite o creştere a puterii maxime de 9 kW/12 CP, la 105 kW/143 CP.

Propulsorul cu trei cilindri oferă o puterea maximă de 170 kW/231 CP, la o capacitate cilindrică de doar 1,5 litri, împreună cu un cuplu maxim de 320 Nm. Puterea totală a sistemului, produsă de combinaţia dintre motorul electric şi cel termic, este acum de 275 kW/374 CP. Noul BMW i8 Roadster are nevoie de 4,6 secunde pentru realizarea sprintului şi o viteza maximă limitată electronic la 250 km/h.

Despre exterior... poţi cheltui mult mai mulţi bani fără a te apropia măcar de exotismul acestui model. Interiorul, plăteşte puţin tribut filosofiei ”i”. Nu minimalismul îl critic, pentru că sunt fan, dar aş fi aşteptat o atenţie mai mare acordată detaliilor, măcar la nivelul noului M5 care este impecabil la acest capitol. Nu un mare plus pentru sistemul infotainment, care paradoxal, pare de acum două generaţii. Surprinzător, pentru că la acest capitol BMW are una dintre cele mai coerente, fluide, intuitive platforme.

Deşi spre 1.90 metri înălţime, nu pot spune că am fost deranjat de turbulenţe nici în cazul rulării pe autostradă la 130 km/h. Micuţul geam dintre scaune care se ridică cu 3 cm în cazul plierii soft-top-ului, reduce semnificativ turbulenţele. El poate fi coborât, dacă se doreşte.

În cazul rulării pe drumuri denivelate, ceea ce am întâlnit pe alocuri în cele trei ţări, viaţa la bord este ”agitată”. i8 Roadster este un superstar, te transformă într-un supererou, are marele atuu de fi o maşină extrem de amabilă în viaţa de zi cu zi.

Fişă tehnică – BMW i8 Roadster

Motor – Hybrid, L3, 1.497 cmc, 231 CP @ 5.800 rpm, 320 Nm@3.700 rpm. / Acumulator Litiu-Ion 11,6kWh, motor electric 143 CP @480 rpm, 250 Nm / Putere pachet hybrid – 374 CP/ Transmisie – cutie automată, 6 trepte, tracţiune integrală permanentă / Performanţe – 250 km/h v.max, 0-100 km/h în 4,6 secunde / Portbagaj – 88 litri / Rezervor – 30 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.689/ 1.942/ 1.291, ampatament – 2.800 / Consum mediu declarat – 2,1 litri/ 100 km / Consum în test – 10,2 litri/ 100 km / Preţ de bază – 158.032 euro

 

citeste totul despre: