Vedetele de la Detroit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cadillac CTS-V Coupe
Cadillac CTS-V Coupe

Desfăşurat între 11 şi 24 ianuarie, Salonul auto din Motown sau „Oraşul motoarelor” a adus în lumina reflectoarelor mărci de renume ale industriei automobilistice din întreaga lume. Sfârşitul crizei economice a crescut şi interesul vizitatorilor pentru modelele cu propulsie hibridă sau exclusiv electrică.

Un salon de criză, dar şi un semn al speranţei. Aşa ar putea fi definită cea de-a 22-a ediţie a North American International Auto Show (­NAIAS) de la Detroit. Noutatea a reprezentat-o secţiunea aparte destinată automobilelor cu propulsie alternativă, denumită „Electric Avenue" („Bulevardul electric").

Cadillac CTS-V Coupe

Ultima creaţie a diviziei americane de la General Motors, Cadillac CTS-V Coupe, aduce în atenţie propulsorul V8 de 6,2 litri, supraalimentat, existent deja pe modelul CTS-V Sedan. Cu o putere de 556 CP şi un cuplu maxim de 747 Nm, cel mai puternic motor din istoria Cadillac face posibilă o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde. Transmisia bolidului este asigurată fie de o cutie de viteze manuală cu şase trepte, fie de una automată, tot cu şase trepte şi cu dublu ambreiaj.

Ford Mustang GT

Ford Mustang GT

Una dintre vedetele Salonului de la Detroit a fost Fordul Mustang GT, cu un motor „big", o unitate V8 de 5,0 litri care dezvoltă 412 CP şi un cuplu de 530 Nm. Noutăţile acestei „fabrici de cai-putere" sunt cele patru valve pe cilindru, precum şi noua tehnologie TI-VCT, plus o nouă axă cu came din oţel forjat. Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu şase rapoarte sau de una automată cu şase rapoarte. Consumul comunicat ar fi de numai 9,4 litri la 100 km şi se referă probabil la traseele extraurbane.

Buick Regal GS

"Fratele geamăn" al Opelului Insignia, noul Buick Regal GS este versiunea americană care va primi un motor de patru cilindri de 2,0 litri care produce 255 CP şi un cuplu de 400 Nm. Motorul este conectat la o transmisie manuală cu şase trepte, tracţiune integrală şi diferenţial spate electronic, cu alunecare limitată. Graţie acestor dotări, Buick poate demara de la 0 la 100 km/h în mai puţin de şase secunde, similar cu versiunea OPC a Insigniei.

Mercedes E-Class Cabriolet

„Patru anotimpuri, patru personalităţi" este mottoul noii clase E Cabriolet de la Mercedes care a fost lansat pe piaţă anul acesta, pe 11 ianuarie, cu ocazia Salonului de la Detroit. Silueta sa elegantă, cu aspect exclusivist al exteriorului, cu plafon textil clasic, îi conferă un aer de rafinament şi sportivitate. Designul aerodinamic şi sistemul opţional şi inovator AIRCAP garantează faptul că pasagerii nu vor fi deranjaţi de turbulenţe.

Mercedes-Benz E-Classe  Cabriolet are o siluetă elegantă

De asemenea, sistemul AIRSCARF oferă încălzire la nivelul gâtului, iar sistemul de amortizare acustică a acoperişului facilitează în mod considerabil posibilităţile de conversaţie între pasagerii din faţă şi cei spate. Gama de motorizări este formată din şapte motoare, diesel şi pe benzină (din gama Blue Eficiency), cu puteri cuprinse între 170 şi 387 CP.

Chevrolet Aveo RS

Chevrolet a prezentat la ­Detroit un Aveo RS, de culoare albastru, electric, căruia designerii ­i-au conferit o atitudine agresivă. Aveo RS este propulsat de o unitate supraalimentată Ecotec, de 1,4 litri, ce dezvoltă 138 CP, conectat la o transmisie manuală cu şase trepte. Noul Aveo va fi construit începând din 2011.

Volvo C30 BEV

image

Constructorul din Goteborg a venit la Detroit cu C30 BEV, model cu zero emisii, pe care îl va testa în Suedia în perioada imediat următoare, alături de alte prototipuri ecologice. Principala deosebire faţă de versiunea de serie C30 se află sub capotă: este vorba de un motor electric alimentat de un pachet de baterii litiu-ion de 24 kWh care se pot reîncărca de la orice priză normală în opt ore. C30 BEV este capabil să atingă o viteză maximă de 130 km/h şi să sprinteze de la 0-100 km/h în 10,5 secunde. Autonomia garantată de acumulatorii litiu-ion este de 150 km.

Slalom

Lansare
Honda a prezentat CR-Z la NAIAS

Honda a prezentat la Salonul Auto de la Detroit versiunea de serie a coupeului hibrid CR-Z, cu patru locuri ce combină un propulsor hibrid cu o transmisie manuală, în şase trepte.

 CR-Z

Propulsorul hibrid este alcătuit dintr-un propulsor pe benzină, cu patru cilindri, de 1,5 litri şi 110 CP, asistat de un motor electric de 14 CP şi 78 Nm. CR-Z beneficiază astfel de o putere totală de 124 CP şi de un cuplu motor de 178 Nm, disponibil încă de la 1.500 rpm. Şoferul are la dispoziţie trei tipuri de setări care modifică răspunsul acceleraţiei, direcţiei şi al timpului de funcţionare a motorului. În Europa, primele exemplare urmează să apară în showroomuri în vara acestui an.

Artă

Sculptură Mercedes-Benz

Mercedes a impresionat publicul de la Salonul din „The Motor City” printr-o sculptură care întruchipează viziunea mărcii germane asupra viitorului automobilelor. De altfel, potrivit oficialilor firmei, creaţia prefigurează viitoarea linie a modelelor CLS. Mercedes susţine că sculptura redă „răsărirea vehiculului din spaţiul orizontal, ca şi cum ar lua naştere dintr-un lichid argintiu pentru a se contura într-o nouă formă”.

Sculptură Mercedes-Benz

Omagiu adus designului anilor ’30, creaţia imprimă o nouă filosofie de design, care combină armonia cu stilul şi pasiunea. „Brandul nostru - a declarat cu ocazia dezvelirii sculpturii Gorden Wagener, şeful departamentului de design - este cel mai potrivit să redea designul automobilistic sub formă de artă”.

Hibrid
Toyota dezvăluie conceptul FT-CH

Toyota FT-CH

La Detroit, Toyota a prezentat americanilor un concept complet nou, denumit FT-CH. CH vine de la „Compact Hybrid”, a fost desenat de biroul de creaţie Toyota ED2, din Nisa (Franţa), este o variantă mai mică a deja legendarului Prius şi se adresează în primul rând tinerilor.

Şeful diviziei americane Toyota, Jim Lentz, a declarat că niponii „dezvoltă o familie pentru Prius cu scopul de a profita la maximum de avantajele brandului hibrid”. Potrivit acestuia, în prezent, există şi alte modele aflate în studiu, iar conceptul FT-CH „ar putea naşte unul dintre ele”. Se pare că niponii se pregătesc să lanseze în următorii ani încă opt modele hibride din familia Prius.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite