Un Porsche unic ca o amprentă digitală

Un Porsche unic ca o amprentă digitală

Porsche demonstrează că personalizarea unui model nu cunoaşte limite. Un 911 poate fi unic ca liniile care conturează o amprentă pe vârful degetului uman.

Ştiri pe aceeaşi temă

Folosind o metodă inovatoare de imprimare directă, dezvoltată de Porsche, elemente grafice de cea mai înaltă calitate vizuală pot fi acum imprimate pe suprafeţele vopsite ale caroseriei unui automobil. În primă fază, clienţii care achiziţionează un nou 911 pot avea capota personalizată cu un design bazat pe propria amprentă. Pe parcurs, alte design-uri specifice fiecărui client vor deveni disponibile. Acest serviciu este disponibil prin centrele Porsche, care pot pune clienţii în contact direct cu consultanţii de la Exclusive Manufaktur din Zuffenhausen. Aceşti consultanţi discută întregul proces cu clientul, de la amprentare până la finalizarea personalizării automobilului.

„Individualitatea este foarte importantă pentru clienţii Porsche. Şi niciun design nu poate fi mai personal decât propria ta amprentă", spune Alexander Fabig, vicepreşedinte Individualizare şi Clasic. „Porsche este un deschizător de drumuri în materie de personalizare şi a dezvoltat această metodă de imprimare directă împreună cu partenerii săi. Suntem foarte mândri că avem o ofertă de produse complet nouă, bazată pe tehnologii de ultimă generaţie. Un factor cheie în acest sens au fost diferitele discipline care lucrează împreună în echipele de proiect.” Pentru acest proiect, a fost înfiinţată o aşa-numită „celulă tehnologică” în atelierul de vopsitorie din centrul de instruire de la Zuffenhausen. Aici au fost dezvoltate şi testate noul software şi hardware, precum şi procesul de fabricaţie şi vopsire aferent. Decizia de a stabili locaţia celulei tehnologice în centrul de instruire a fost intenţionată: printre altele, ea va fi folosită şi pentru a familiariza cursanţii cu tehnologii de pionierat.

Imprimarea directă face posibilă producerea de design-uri care nu sunt realizabile cu ajutorul vopsitului convenţional. Atât în ceea ce priveşte aspectul, cât şi în modul în care se simte, noua tehnologie este clar superioară aplicaţiei de film. Principiul de funcţionare este similar cu cel al unei imprimante cu jet de cerneală: folosind un cap de imprimare, vopseaua este aplicată pe componente tridimensionale în mod automat şi fără suprapresiune. „Capacitatea de a controla duzele individual permite o aplicare precisă a fiecărei picături de vopsea”, explică Christian Will, vicepreşedinte Dezvoltare de producţie la Porsche AG. „Complexitatea se datorează necesităţii de îmbinare a trei tehnologii: tehnologia robotizată (control, senzori, programare), tehnologia de aplicare (cap de imprimare, manipulare grafică) şi tehnologia de vopsire (proces de aplicare, vopsea)."

Porsche Exclusive Manufaktur

Dacă un client decide să-şi personalizeze 911 cu metoda de imprimare directă, specialiştii din Porsche Exclusive Manufaktur dezasamblează capota după încheierea producţiei de serie. Datele biometrice ale clientului sunt prelucrate astfel încât să se asigure că nu pot fi utilizate pentru un scop neautorizat. Întregul proces are loc printr-o comunicare directă cu clientul, care are o imagine de ansamblu completă asupra modului în care sunt utilizate datele sale personale, fiind de asemenea implicat şi în procesul de creare a schiţei de imprimare. După ce robotul pictează designul unic, se aplică un strat transparent şi capota este apoi lustruită până se obţine un finisaj cu un luciu ridicat, pentru a îndeplini cele mai înalte standarde de calitate. Apoi, componenta personalizată este remontată. Serviciul costă 7.800 de euro (inclusiv TVA) în România şi va fi furnizat de Porsche Exclusive Manufaktur, la cerere, din martie 2020.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: