Toyota şi-a prezentat primul model bazat pe carburanţi din hidrogen

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Praful este departe de a se fi aşezat peste scandalul Volkswagen, dar industria automobilelor caută în continuare soluţii pentru viitor. Pe 21 octombrie, pentru a celebra ziua exactă în care personajele din filmul „Back to the Future 2” ajung în viitor, Toyota a prezentat un model care poate folosi carburant pe post de hidrogen – varianta sa pentru „maşina viitorului”.

Denumit sugestiv Mirai, cuvântul japonez pentru viitor, modelul prezentat seamănă cu DeLorean-ul modificat în maşină a timpului din film. Însă varianta de carburant găsită de producătorul japonez este cea care ar putea avea parte de propriul film: maşina foloseşte un motor electric, susţinut de două rezervoare de hidrogen presurizat.

Această tehnologie nu a fost arătată doar pentru a aduce un omagiu filmului: Toyota chiar o vede drept soluţia viabilă pentru a elimina combustibilii pe bază de fosile; iar totul face parte dintr-un plan, anunţat săptămâna trecută, de a trece în totalitate la carburanţii pe bază de hidrogen până în 2050.

Sigur, nu se ştie exact cât de mult a contat scandalul noxelor în care sunt implicaţi competitorii de la Volkswagen în acest anunţ; cert este însă că ideea nu reprezintă o scornire de moment. Şi nici nu este un moment în premieră pentru Toyota, care la sfârşitul anilor 90 a făcut un pariu ce părea nebunesc pe hibride bazate parţial pe benzină şi parţial pe electricitate, prin intermediul celebrelor Prius.

Însă, inginerii companiei japoneze sunt conştienţi de faptul că noua tehnologie nu poate fi implementată pe cont propriu. Unul din atuurile hibridelor Prius a fost faptul că nu aveau nevoie de staţii speciale de realimentare, care sunt necesare pentru Mirai. Şi spre deosebire de maşinile electrice, noul model nu poate fi încărcat acasă – fiind astfel dependent de staţii de realimentare publice.

Iar aceste staţii sunt rare în momentul de faţă – în întreaga Mare Britanie există 4 în totalitate. Conform Goldman Sachs, staţiile de realimentare cu hidrogen necesită o investiţie de aproape 4 ori mai mare decât benzinăriile, ceea ce probabil că va fi sinonim cu o dezvoltare greoaie a infrastructurii necesare.

Coroborat cu faptul că modelul va fi destul de scump, la preţul de 66.000 de lire – aproximativ cât un BMW Seria 7 – semnele arată că noul Mirai nu este o investiţie rentabilă în acest moment. De fapt, maşinile pe bază de hidrogen însăşi vor avea un start greu, cel puţin până la construirea unei infrastructuri suficiente şi la găsirea unei metode de reducere a costurilor.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite