În momentul de faţă, Ford are cea mai bogată ofertă de maşini de familie, are S-Max pentru clienţii cu pretenţii mai ridicate, C-Max şi B-Max, dar şi spaţioasele Tourneo Connect şi Tourneo Courier. La acestea se adaugă people-mover-ul Tourneo Custom, model pe care l-am testat în diferite ocazii. De fapt, Tourneo Custom şi Tourneo Courier au un lucru esenţial în comun: deschid două noi segmente pentru Ford reprezentând prime generaţii.

Noul Ford Tourneo Courier este destinat familiilor în creştere şi automobiliştilor urbani cu un stil de viaţă activ. Primele livrări se fac chiar din această primăvară.

Vehiculul de pasageri Ford de dimensiuni mici oferă mult spaţiu pentru bagaje şi pasageri, cu un volum al portbagajului de 708 litri cu toate scaunele în poziţie normală – cu 60 de litri mai mult decât competitorii săi direcţie – şi un acces excelent la scaunele din spate prin intermediul portierelor glisante duble.

Flexibilul compartiment spate este dotat cu scaune rabatabile în proporţie de 60/40 cu un mecanism de rabatare facilă, oferind un spaţiu de 1.656 litri atunci când scaunele sunt rabatate, suficient pentru echipamente sportive voluminoase sau echipamente de campare. Accesul spre partea din spate a habitaclului este facilitat de uşile spate glisante care sunt cu 30 mm mai late decât la competitorii direcţi.

Placa de portbagaj ajustabilă este o premieră în segment, oferind poziţii multiple pe înălţime în compartimentul portbagajului şi glisând perfect în spatele scaunelor din spate atunci când nu este nevoie de ea. Stilatul automobil cu cinci locuri asigură, de asemenea, cel mai bun consum de combustibil din clasa sa, atât în cazul motorizărilor diesel, cât şi al celor pe benzină. Producătorul promite pentru motorul Duratorq TDCi de 1,6 litri şi 95 CP un consum de 3,7 l/100 km şi emisii de 97 g/km CO2, iar multiplul câştigător de premii EcoBoost de 1 litru asigură un consum de 5,2 l/100 km şi emisii de 119 g/km.

Noul Tourneo Courier este primul din segmentul său care oferă un sistem complet de reţinere standard, ce include airbag-uri cortină şi pentru genunchi şi tehnologii avansate precum Tyre Pressure Monitoring (monitorizarea presiunii din anvelope). Sistemul cu comandă vocală Ford SYNC cu Emergency Assistance (asistenţă de urgenţă) este disponibil pentru a-i ajuta pe pasageri să apeleze serviciile locale de urgenţă în cazul unui accident.

La interior, noul Tourneo Courier oferă o calitate bună pentru segmentul B în ceea ce priveşte materialele folosite şi finisajele. Gama de soluţii de stocare include o consolă centrală mare, în care pot încăpea documente A4 şi laptopuri mici, un raft de stocare la nivelul capului pe întreaga lăţime a cabinei şi un sertar sub scaunul pasagerului din faţă. Noua şi unica opţiune MyFord Dock permite stocarea, montarea şi încărcarea unor dispozitive mobile precum telefoane şi sisteme de navigaţie.

Clienţii pot comanda tehnologii inteligente precum Rear View Camera, un sistem de navigaţie integrat cu card SD şi Ford SYNC cu Emergency Assistance. Tehnologia ce va permite şoferilor să îşi controleze aplicaţiile lor favorite de pe telefoanele inteligente prin intermediul comenzilor vocale – Ford SYNC cu AppLink – va fi introdusă în cursul anului 2014.

Tourneo Courier este disponibil în trei versiuni distincte: versiunea mai ieftină Ambiente şi versiunile superioare Trend şi Titanium. Versiunea Titanium are următoarele dotări standard: aer condiţionat, viteză de croazieră cu limitator de viteză, faruri şi ştergătoare automate, plus jante de aliaj de 16 inci cu şapte spiţe, geamuri spate fumurii şi şine de acoperiş integrate.

Noul vehicul este construit pe cea mai recentă platformă globală Ford de dimensiuni mici – identică cu cea a modelelor Fiesta şi B-MAX – iar şasiul a fost ajustat pentru a asigura o dinamică de conducere de top în clasa sa. Am testat această maşină şi putem spune că este uşor de manevrat şi agilă (atât în varianta de 1 litru EcoBoost, cât şi în cea cu motor diesel de 1,6 litri).

Cea mai recentă tehnologie de asistare a direcţiei ajută la realizarea unor virări precise şi de încredere, în acelaşi timp reducând consumul şi emisiile de CO2 în comparaţie cu sistemul hidraulic tradiţional.
Motoarele diesel şi pe benzină sunt cuplate la transmisii manuale, iar Auto-Start-Stop, care ajută la economisirea de combustibil, este disponibilă ca dotare opţională în întreaga gamă.

Pe lângă motorul diesel de 1,6 litri şi motorul EcoBoost de 1 litru, clienţii pot comanda motorul diesel de 1,5 litri şi 75 CP, care de asemenea întrece toţi rivalii cu emisii de 103 g/km CO2 şi un consum de 3,9 l/100 km. Intervalele de service oferite pentru întreaga gamă sunt de 1 an sau 30.000.

Tourneo Courier introduce o gamă largă de funcţii de siguranţă în segmentul său, precum airbag-uri cortină, airbag-uri pentru genunchi şi avertismente de prindere a centurii de siguranţă pentru locurile din al doilea rând. Acestea fac parte dintr-un sistem de reţinere standard complet, care mai include airbag-uri pentru şofer, pasageri şi laterale, la nivelul toracelui, precum şi puncte de ataşare pentru scaunele de copil ISOFIX.

Tourneo Courier oferă de asemenea funcţiile Speed Limiter şi Tyre Pressure Monitoring. Sistemul standard Electronic Stability Control include Hill Start Assist (Asistenţă la pornirea în rampă), Emergency Brake Assist (asistenţă la frânarea de urgenţă), Traction Control (controlul tracţiunii), Roll-Over Mitigation (prevenirea răsturnării) şi Trailer Sway Control (controlul pendulării remorcii) (funcţională doar cu bară de remorcare Ford montată din fabrică).

Noul Tourneo Courier completează gama Ford de patru modele pentru transport pasageri Tourneo, care mai cuprinde modelele Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect şi Tourneo Custom.