Top 10 modele auto care ne-au impresionat în 2017

0
Publicat:
Ultima actualizare:
top 10 adevarul auto

O retrospectivă a celor mai bune produse, noi, testate de redacţia Adevarul Auto anul trecut. Un top 10 al maşinilor care ne-au impresionat anul trecut.

1.      Dacia Duster

Pe prima poziţie, şi aici fără a adăuga niciun gram de naţionalism, patriotism, sau orice factor subiectiv avem noua generaţie Dacia Duster. Chiar dacă, pentru moment, avem aceleaşi motoare şi transmisii, saltul este uriaş. Şi vorbim despre plusuri valabile pentru toată gama Duster – o nouă direcţie asistată electric, o izolare fonică incomparabilă, o creştere majoră la capitolul calitatea a asamblării, o altă poziţie la volan... plus o gamă de opţionale bogată. Un model care oferă o experienţă de condus echivalentă anului 2018.

2.      BMW Seria 5

BMW a ridicat enorm de mult standardele cu noua Seria 5. Cochetează cu perfecţiunea, lucru enervant din punctul de vedere al unui jurnalist auto. Dacă unii pot acuza o oarecare ”cuminţenie” la nivelul designului exterior, o prea mică evoluţie a designului la interior... din punct de vedere tehnic, totul este la superlativ. Fie că vorbim de motoare şi cutii de viteză sau de tot ce înseamnă universul ConnectedDrive. Noi ne-am îndrăgostit de 540i xDrive!

3.      Hyundai Ioniq

Este modelul, care din punctul nostru de vedere, este examenul coreenilor care le certifică atât forţa la nivel mondial cât şi gradul de expertiză la care au ajuns. Am apreciat punctual calităţile acestui hibrid compact, model care într-un urban sufocat consumă cam 6,5 litri, un hibrid care nu îţi lasă impresia că ai ţine în palmă un ou, un hibrid care nu îţi cere să citeşti manuale întregi pentru a-l conduce. Şi nu putem neglija faptul că Ioniq este o familie – hibrid, plug-in hibrid şi EV.

4.      Peugeot 308 GTi

Am regăsit parfumul hot hatch-ului analog în acest 308 GTi. Nu poţi să rămâi indiferent în faţa acestui 1.6 HTP care dezvoltă 272 CP. Îţi lasă impresia că cineva a montat din greşeală un propulsor al grupului PSA fie de la modelul C3 WRC, fie de la C-Elysee din WTCC. Chiar şi imperfecţiunile contribuie la întregirea unui tablou care dau personalitate modelului. 308 GTi este generos cu tine, dar îţi şi cere să fii indulgent cu anumite detalii, şi astfel se naşte o comunicare aparte.

5.      Suzuki Swift

Este cel mai bun exemplu că un model de clasă mică poate fi uşor, incitant din punct de vedere al condusului, accesibil şi în acelaşi timp un cocktail tehnic extrem de evoluat. O lecţie de pragmatism acest model, iar versiunea SHVS Mild Hibrid ne-a cucerit prin dualitate. Un model extrem de frugal la capitolul consum, dar în acelaşi timp unul care ascunde suficientă virilitate pentru ate face să zâmbeşti.

6.      Alfa Romeo Stelvio

Probabil mai mult este o nouă apreciere pentru platforma senzaţională dezvoltată de inginerii Ferrari exilaţi preţ de câţiva ani în curtea Alfa Romeo. Stelvio conservă spiritul dinamic Alfa Romeo, aduce din neant acele calităţi dinamice găsite doar la modelele premium. Lupta este aprigă în această zonă rarefiată, Stelvio mai are de şlefuit câteva detalii, dar este un model cu reale atuuri.

7.      Mercedes Benz E Class All Terrain

Audi şi Volvo au zburdat nestingheriţi prea multă vreme fără a avea un alt rival în această nişă. E Class All terrain aduce pe lângă tot ce înseamnă numele Mercedes Benz şi parfumul lui Prâslea care vine să dărâme ierarhiile.

8.      Opel Insignia

Insignia, deşi la prima vedere nu are aceeaşi greutate pe taler precum Astra, poartă pe umeri responsabilitatea vectorului de imagine, modelului aspiraţional. Noua generaţie Opel Insignia vine cu toate lecţiile făcute. Şi mai adaugă un detaliu extrem de important la toată ecuaţia – preţul, unul extrem de competitiv.

9.      Mazda CX-5

Ca şi în cazul noii generaţii Dacia Duster, Mazda a ales să păstreze platforma vechii generaţii şi să o optimizeze. De aceea, probabil, veţi auzi că unii mai cârcotaşi îi spun noului model un facelift mai amplu. Pentru noi este un model nou, unul în care am descoperit la drum una dintre cele mai complete senzaţii de bine. Şi da, noi am opta pentru versiunea de 2.5 litri benzină.

10.   Kia Stinger

Nu ştim de unde a răsărit acest model, nu ştim ce calcule şi-au făcut cei de la Kia cu acest model, cert este că este o surpriză mai mult decât plăcută. Un GT veritabil, unul care poate fi considerat o alternativă reală pentru modele germane care şi-au câştigat renumele lăsând în urma lor ani şi generaţii. Este un vector de imagine pentru Kia, este un model căruia îi acorzi din start un procent semnificativ de simpatie, tocmai pentru simplul fapt că nu te aştepţi la acest grad de competenţă. Totuşi, ca şi în cazul lui Stelvio, mai sunt detalii perfectibile.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite