Timberlake de Geneva

0
Publicat:
Ultima actualizare:
2010 a însemnat un salon auto mult mai efervescent decât ultimele două ediţii. Geneva confirmă importanţa sa în domeniu
2010 a însemnat un salon auto mult mai efervescent decât ultimele două ediţii. Geneva confirmă importanţa sa în domeniu

Spre deosebire de anul trecut, când Salonul Auto elveţian n-a excelat în mod deosebit, ediţia din 2010 a fost caracterizată de efervescenţă şi de prezenţa tuturor producătorilor importanţi.

Pe lângă premierele notabile, mondiale şi europene, nu au lipsit nici anunţurile-surpriză făcute de oficialii companiilor expozante.

Dacă în urmă cu câţiva ani VW nu dădea o prea mare importanţă soluţiilor alternative de propulsie, iată că lucrurile s-au schimbat radical. Şi o spune chiar Dr. Martin Winterkorn, preşedintele VW, care anunţă că nu peste mult timp VW va deveni „compania electrică, prima capabilă să ofere publicului consumator, la scară largă, automobile electrice, hibride şi plug-in".

Tot la Geneva am aflat lucruri interesante despre modelul electric i-MiEV de la preşedintele Mitsubishi Motors, Osamu Masuko. Dacă în 2009 s-au vândut 2000 de unităţi şi obiectivul pentru 2010 este de 9000 de exemplare comercializate, în 2011 Mitsubishi vrea să vândă 18.000 de unităţi, pentru ca în 2013 preţul unui i-MiEV să ajungă la 17.000 de euro.

Alături de noul Cayenne, Porsche a captat atenţia cu prototipul 918 Spyder, un model sport cu tehnologie plug-in hybrid. Deşi consumă doar 3 l/100 km şi emite 70 g/km CO2, 918 Spyder atinge prima 100 km/h în 3,2 secunde şi are o viteză maximă de 320 km/h!

În cadrul unui eveniment privat, Bugatti a adus conceptul 16C Galibier, o limuzină super-sport, un fel de Veyron cu patru uşi. Când va intra în producţia de serie, 16C Galibier nu va avea un rival pe măsura performanţelor anunţate. Cel puţin nu din exteriorul companiei, hypercarul Veyron şi Murcielago SuperVeloce fiind singurii care-i pot ţine isonul în cursa 0-100 km/h.

În fine, Audi a ales Geneva pentru premiera mondială a lui A1, un model prin intermediul căruia vrea să demonstreze că premium nu înseamnă neapărat dimensiuni mari. Iar pentru asta l-a adus la Geneva chiar pe Justin Timberlake, imaginea noului model din Ingolstadt. Rămâne de văzut dacă Mini a fost sau nu impresionat.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite