Testul adevărului: Opel Ampera, un nou concept eco în lumea auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat la Haga, în Olanda, cel mai nou automobil de tip plug-in hybrid prezentat în Europa. Opel Ampera este o maşină 100% electrică care beneficiază la nevoie de un motor termic. Plug-in hybrid s-ar traduce în limba română prin „hibrid care se bagă în priză“.  Opel Ampera este mai mult decât un hibrid în sensul pe care toţi îl cunoşteam până acum.

Ampera este o maşină 100% electrică care, în caz de nevoie, beneficiază şi de aportul unui motor termic. Această soluţie înlătură deocamdată orice dubiu legat de autonomie pe care îl au toţi cei care aud de autoturisme electrice. Ampera este adaptat călătoriilor zilnice şi poate parcurge până la 80 de kilometri pe propulsie strict electrică şi de circa 500 de kilometri în sistem mixt, în care motorul electric este alimentat cu energie de motorul pe benzină care se comportă ca un generator.

FOTOGALERIE OPEL AMPERA

FOTOGALERIE CU CONCURENTII LUI OPEL AMPERA

Propulsia maşinii este ajutată de motorul termic doar în momentele în care acumulatorii se descarcă sau sunt necesare accelerări puternice. Dacă ne gândim că majoritatea europenilor nu fac călătorii zilnice mai mari de 60 de kilometri, avem în faţă o soluţie perfectă.

Cu ajutorul Opelului Ampera poţi fi eco în timpul săptămânii la drumurile prin oraş, dar poţi beneficia de maşină şi la drumuri mai lungi, chiar şi pe autostradă, unde consumul nu creşte mai mult de 5 l/100km.

Bateria poate fi reîncărcată în aproximativ patru ore la o tensiune de 230 V. Motorul electric al Amperei are o putere de 111 kW/150 CP şi generează un cuplu instant de 370 Nm. Propulsorul este alimentat de un sistem de acumulatori de tip litiu-ion de 16 kWh ce cântăresc doar 198 de kilograme. Viteza maximă ce poate fi atinsă de acest model este de 161 km/h, puţin în comparaţie cu cea atinsă de maşinile clasice, dar astronomică în comparaţie cu cea atinsă de restul „electricelor".

În România va avea cel mai mare preţ

Opel a vrut să încadreze Ampera în clasa compactelor, dar dimensiunile interioare se apropie de cele ale sedanurilor medii. Comportamentul pe şosea este unul foarte bun, atât pe drumurile cu multe curbe, cât şi pe autostradă la viteze apropiate de cea maximă. Ampera dispune de patru moduri de conducere ce pot fi selectate prin intermediul butonului „Drive Mode" de pe consola centrală. Astfel, am avut posibilitatea să aleg între modurile Normal, Sport, Mountain sau City. Acestea optimizează managementul energiei şi ţinuta de drum în funcţie de traseul parcurs.

image

Aproape toate echipamentele de pe consola centrală sunt de tip touchscreen



Interiorul este unul cu finisaje de calitate şi materiale ecologice. Ecranul pricipal este tactil, la fel şi comenzile de pe consola centrală. În maşină este loc suficient pentru patru persoane adulte, însă pasagerii care ocupă locurile din spate au o senzaţie ciudată deoarece haionul se termină chiar desupra capului lor. Opel speră să vândă 10.000 de astfel de modele în 2012. În România, Ampera va avea cel mai piperat preţ din Europa, 44.702 de euro cu TVA.

+

- Este silenţioasă;
- Are un motor termic - generator care nu lasă loc de compromisuri privind autonomia;
- Calitatea materialelor din interior.

-

- Acumulatorii oferă mai puţină autonomie 100% electrică;
- Pasagerii din spate nu stau tocmai confortabil;
- În România, preţul va fi piperat.

Opel Ampera

- 0-100 km/h: 9,1 secunde
- Viteza maximă: 161 km/h
- Masă proprie: 1.732 de kilograme
- Volum portbagaj (l): 310
- Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.4980/1.787/1.439
- Motor termic: 1,4 l Ecotec de 86 CP
- Putere (CP): 150 (motor electric)
- Cuplu maxim: 370 Nm
- Autonomie: până la 80 de kilometri, pe propulsia electrică
- Preţ: 36.050 de euro fără TVA (în Europa)

image
image

VIDEO

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite