Test Drive Volvo XC40 Momentum D4 AT8 AWD

0
Publicat:
Ultima actualizare:
volvo xc40

Nu m-am mai intersectat cu un model Volvo de ceva vreme. Nu este vreun reproş adresat cuiva, aşa a fost să fie. Dar s-a întâmplat, am urcat la volanul unui model Volvo, şi nu unul oarecare, ci chiar la volanul ”Car of the Year 2018”.

Volvo este o companie care s-a reinventat, dar a făcut acest lucru conservând valorile care i-au adus aprecierea şi ataşamentul clienţilor. Nu voi prelungi această introducere pentru că XC40 este o maşină care are multe atuuri, minusuri... puţine, este un produs estrem de matur care merită din plin premiul primit.

Aşadar, un XC40 în echiparea Momentum, propulsor 2 litri diesel, tracţiune integrală şi cutie automată cu 8 trepte.

Segmentul SUV-urilor compacte este noua oază de profit pentru constructori, iar cei premium nu îşi permit să lipsească de aici. Cu XC90 şi XC60, constructorul suedez şi-a asigurat o poziţie solidă în zona superioară, dar sunt modele, în special XC90, care au un puternic rol aspiraţional şi vector de imagine, volumele vin din zona compactă.

Plecând de la un XC90, când ai în faţă noul XC 40 ai o senzaţie de ”Gulliver în ţara piticilor”, ţara piticilor fiind modelul suedez. Toate elementele care compun actualul limbaj estetic Volvo unt prezente, dar împachetate mult mai compact, nu atât de aerisit ca pe modelele superioare. În schimb nu ai ce reproşa la capitolul asamblare, finisare... şi chiar atenţie acordată detaliilor. Aici revenim că avem multe de povestit.

volvo xc40

Interiorul este o demonstraţie de ambianţă nordică, ergonomie, confort şi spaţiu. Dacă nu ai interacţionat de multă vreme cu un model Volvo, poţi găsi interiorul uşor „sărăcăcios”, dar după maxim jumătate de oră la volan vei descoperi un univers extrem de cald. În primul rând vei găsi alte texturi şi materiale decât la mai toţi constructorii. Vei fi poate uşor contrariat de ”pâsla” care îmbracă interiorul buzunarelor portierelor, inevitabil te vei gândi la coşmarul de a curăţa ceva curs acolo... dar în acelaşi timp este un material extrem de agreabil la atingere, şi cu un puternic rola de izolare fonică. Da, XC 40 are un interior extrem de bine izolat fonic, pe alocuri chiar aş putea spune că nordicii au mers cam departe, izolându-te la volan prea mult de exterior, de feedback-ul traficului.

Un model compact cu interiorul organizat pe verticală pentru a exploata la maxim spaţiul disponibil. Privit din exterior nu ai crede că maşina oferă atât de mult la interior. Este loc suficient atât în faţă, cât şi în spate, şi la cap şi la nivelul picioarelor, iar aici mai adăugăm şi un portbagaj cu un volum de 460 litri. Apropo de portbagaj, o bilă albă pentru soluţiile de modularitate oferite pentru spaţiu, poţi compartimenta volumul portbagajului pentru a nu contempla auditiv plimbatul obiectelor mici în timpul condusului. Tot în portbagaj am descoperit şi un mic pachet care conţine un sac şi o pereche de mănuşi de care să te foloseşti în cazul unei pene... pentru a depozita roata şi a nu murdări mocheta portbagajului, dar şi pentru a-ţi proteja mâinile. Doar un exemplu al atenţiei pe care Volvo o acordă detaliilor.

volvo xc40

O poziţie la volan înaltă, cu o bună perspectivă asupra drumului. O ergonomie excelentă atât a comenzilor, cât şi a navigării prin meniurile computerului de bord şi a sistemului infotainment. Am apreciat faptul că Apple CarPlay nu sechestrează întreg display-ul central, doar jumătatea de jos este dedicată funcţiei de mirroring, partea superioară îţi lasă libertatea de a naviga prin meniul sistemului infotainment. Un alt detaliu care demonstrează că la suedezi nimic nu este întâmplător îl descoperi în torpedo atât un pachet cu şerveţele speciale pentru întreţinut tapiţeria de piele, dar şi o bucată de material textil specială pentru ştergerea display-ului central.

volvo xc40

Un model compact, cu o lungime de 4.425 mm, dar cu o masă de 1.733 kg, în cazul versiunii testate. Sub captă un propulsor diesel de 2 litri care dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 400 Nm disponibil de la 1.750 rpm până la 2.500 rpm. La rece şi viteze reduse, propulsorul este o idee cam zgomotos, un detaliu care poate un ar fi remarcat dacă la drum în interior nu te-ai bucura de o izolare fonică atât de bună. De la volan, Xc40 îţi poate lăsa impresia unei maşini cu dublă personalitate. O atitudine paşnică la volan îţi arată o maşină cuminte, cu o suspensie care este capabilă să filtreze mai tot ce întâlneşte în cale. Livrarea puterii este lineară, cutia lucrează bine în marea majoritate a timpului, unt rare cazurile în care ezită... în special după o perioadă lungă de condus liniştit, dacă ai nevoie de o mică repriză, apeşi ceva mai ferm acceleraţia... nu primeşti răspunsul aşteptat. Chiar dacă se păstrează modul ECO sau Normal de rulare, odată cu creşterea vitezei, să spunem că ieşim pe autostradă... la 130 km/h, suspensia devine mai fermă, asta pentru a controla mai bine ruliul caroseriei, dar în acelaşi timp vei simţi la interior care administraţie se îngrijeşte de drumurile sale şi care nu. Cei 190 CP şi 400 Nm se simt din plin în cazul unei acceleraţii viguroase, chiar vei fi surprins plăcut de ce reprize îţi oferă maşina. Dualitatea de care vorbeam mai devreme se traduce atât prin performanţe, dar şi prin posibilitatea de a obţine un consum mediu extraurban de sub 5 litri fără mari eforturi.

Volvo XC40 este o surpriză plăcută, sunt puţine detalii care îi pot fi reproşate... ultimul fiind preţul, versiunea testată cu tot cu opţionale având un preţ de 49.107 euro. Dar fiind un model premium...

FOTO - Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică – Volvo XC40 Momentum D4 AT8 AWD

Motor – turbo, L4, 1.969 cmc, 190 CP@4.000 rpm, 400 Nm@1.750-2.500 rpm.

Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracţiune integrală

Performanţe – 210 km/h v. max, 0-100 km/h 7,9 secunde

Portbagaj – 460 litri

Rezervor – 54 litri

Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.425 / 1.863/ 1.652, ampatament – 2.702

Consum mediu extraurban declarat – 4,8 litri/ 100 km

Consum mediu extraurban în test – 4,8 litri/ 100 km

Preţ de bază – 47.319 euro, TVA inclus

Preţ model testat – 49.107 euro, TVA inclus

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite