Test cu noile automobile românești: Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia a prezentat în cadrul unor drive teste internaționale desfășurate în Spania cele trei noi modele lansate la Salonul Auto de la Paris. Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway s-au întors pentru a câștiga noi cote de piață în țările vestice.

Logan

Noul Logan a câștigat destule în materie de stil, fiind mai elegant dar păstrând câteva dintre liniile clasice ale precedentului model. Noua grilă, dar și blocurile optice față prezente pe toate cele trei noi modele Dimensiunile (o lățime de 1.733 mm și o lungime de 4.058 mm long) fac însă din acest automobile, unul compact.

CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!

image

Loganul este mai spațios, mai ergonomic și mai arată mult mai bine. Noul sedan Românesc oferă acum în lista sa de opționale cruise control, asistență la parcare și sistemul MediaNav. Din punctul meu de vedere este destul de mult pentru o mașină care se vrea low-cost.

Aceste plusuri se văd în prețurile de vânzare dar raportul noutăți tehnologice preț este destul de bun.
Motoarele pe benzină sunt mai economice și de nouă generație.

Noi am testat Logan cu motorul TCe 90. Acest nume descrie un motor de 0.9 litri (898 cc), turbo care produce 90 CP. Cuplul maxim de 135 Nm, deși nu este mare, este disponibil de la turații relative joase (90 % de la 1.650 rpm).

Acest motor este destinat să înlocuiască mai vechiul 1,6 MPI de pe precedentele modele. Cutia de viteze este bine etajată, dar și aceasta este manuală, în 5 trepte.

Logan a avansat mult la nivelul suspensiei, aceasta este mai confortabilă și absoarbe denivelările mult mai bine.
Acum toate modelele Dacia Sandero și Logan au primit banchete rabatabile fracționat 60/40.

Sandero Stepway

Din trio-ul testat în cadrul lansării internaționale, Sandero Stepway ni s-a părut de departe cea mai atractivă. Noua mașină arată mai bine, pare și mai robustă, garda la sol părând mai ridicată. Considerăm că dacă ar primi un sistem de tracțiune integrală acest model ar concura foarte bine în segmentul crossoverelor de dimensiuni mici.

Noul Sandero Stepway este acum ceva mai mult decât o varianta de echipare a Sandero. Dacia s-a gândit să acorde o importanță mai mare a acestui model și i-a oferit un design care îi accentuează propria personalitate.

Conform declarațiilor celor de la Dacia, este destinat celor care caută mașini în segmentul crossoverelor. Sandero Stepway are gărzi la sol diferite în funcție de țările în care se vinde (cea minima fiind de 207 mm). Astfel garda la sol a crescut (față de modelul anterior) cu 40 mm pentru țările Vest Europene și cu 26 mm pentru țările unde Sandero se vinde cu suspensii ranforsate, cum este și cazul României.

Sandero Stepway are plăci de protective ale caroseriei din plastic, bare de protective în două nuanțe, dar și bosaje mai proeminente ale roților.

Noi am testat acest model cu motorul 1,5 dCi, cu putere de 66 kW (90 CP). Acesta este un propulsor rezistent și robust. Din păcate, deși la precedentul model se simțea nevoia unei transmisii manual cu 6 trepte, aceasta nu a fost introdusă, fiind nevoiți să ne mulțumim tot cu cea cu 5 trepte.

Sandero

Sandero a beneficiat și el de schimbările stilistice și acum este mai apropiat de Logan împărțind cu acestea atât platforma tehnică, dar și partea din față (componentele fiind aceleași). Dacia a optat la o modularizare extremă a gamelor amintind de cea din cadrul grupului VAG.

Noul model este mai spațios decât prima generație, în timp ce în interior materialele și finisajele s-au schimbat în bine. Cele trei modele au câștigat noi spații de stocare, dintre care unul este aflat chiar pe bord.

Și acest model a fost testat de noi cu motorul TCe 90. Cu peformanțe tot de 90 CP și cuplu maxim de 135 Nm. De precizat pe cele trei modele a fost introdus un buton Eco mode, care ajută la obținerea unor consumuri de 5 litri (mixt, la acest motor), dar care taie destul de pronunțat din demaraj.

Tot referitor la cele trei modele, ar fi trebuit marcarea unei zone roșii pe turometru.

La viteze de autostradă, vântul se aduce în Sandero destul de pronunțat. În curbe se vede cât de benefică este apariția ESP-ului standard. Cu ajutorul acestuia comportamentul în viraje este mai decent.

Suspensia a fost îmbunătățită. Cu toate acestea la Sandero se face perceput un ușor ruliu, dar când vine vorba de obținerea unui anumit timp de confort, trebuie făcut un compromis.

Cele trei modele vor fi construite la Mioveni, iar pentru piețele internaționale chiar și în Maroc. Se vede că Dacia acordă o importanță mai mare pentru piața occidentală modelelor Sandero și Sandero Stepway în timp ce Logan va rămâne un automobil de câștigare de noi cote de piață și clienți pe piețele emergente.

Cele trei noi modele Dacia vor fi prezentate în cadrul unei ceremonii și în România, mâine seară.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite