Test Drive Renault Megane Sedan

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până la un punct, versiunile sedan ale modelelor compacte erau un fel de rudă din est. Mai puţin manierată, mai săracă, mai apatică. Din punctul de vedere al celor de la Renault, acest lucru a luat sfârşit odată cu noua generaţie Megane Sedan.

Gama Renault Megane este în acest moment mai bogată decât în restul Europei. Uite aşa un privilegiu pe noi... să privească manieraţii cu invidie la noi. Şi formularea anterioară nu este ironică. Noua generaţie Renault Megane Sedan este o berlină frumoasă, cu linii atent studiate, o parte frontală identică cu a restului gamei, un profil echilibrat şi un spate care aminteşte puternic de Talisman. Noul Megane Sedan este în 2016 şi din punct de vedere tehnic. Noua versiune are la bază platforma modulară CMF C/D, adică cea de la baza noului Talisman, Kadjar, Koleos şi Megan hatch şi estate. Versiunea sedan nu va putea fi echipată cu sistemul 4Control, acesta fiind rezervat doar versiunilor GT şi RS, modele ce poartă semnătura Renault Sport. Revenind la sedan, acesta are acelaşi ampatament cu versiunea estate.

Pe versiunile superioare,  MEGANE Sedan dispune de blocuri optice dotate cu tehnologie LED Pure Vision, ce comută automat între funcţia de autostradă / oraş şi lumini de zi 3D  cu tehnologia Edge Light. MEGANE Sedan oferă o trapă din sticlă panoramică, ce permite pătrunderea luminii naturale în habitaclu atât către pasagerii din faţă, cât şi către cei din spate. Văzut din exterior, acoperişul panoramic creează o legătură între parbriz şi luneta din spate, lăsând impresia unei singure piese de sticlă.

Versiunea sedan propune, de asemenea, sistemul multimedia R-LINK 2 cu un touchscreen de 8,7 inch. Tehnologia inclusă in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului maşinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Neutru, Sport, Confort, Eco şi un mod „Perso” care poate fi setat de către şofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-LINK 2 sau direct de pe consola centrală, gestionează răspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, opţiunile de confort ale habitaclului, ambianţa luminoasă şi variaţia efortului volanului. Noul MEGANE Sedan oferă în funcţie de versiunea de echipare şi beneficii care fac viaţa mai uşoară, ca de exemplu: Easy Trunk Access (ETA) - un sistem pentru deschiderea hands-free a portbagajului, prin detectarea mişcării piciorului sub bara de protecţie spate; climatizarea automată şi volanul încălzit.

Mai putem continua, dar v-aş plictisi. Mai doresc să menţionez faptul că ampatamentul uşor mai mare, similar cu cel al versiunii estate se traduce printr-un spaţiu mai generos la nivelul picioarelor pentru pasagerii din spate. Plus un portbagaj de 550 litri.

Contactul cu Megane Sedan a însemnat conducerea versiunilor dCi 110 şi dCi 130, ambele echipate cu cutii manuale cu 6 trepte.

Motorizarea dCi 130 oferă 320 Nm la 1.750 rpm şi 130 CP la 4.000 rpm. Un propulsor care oferă suficiente resurse şi pentru cei care sunt adepţii unui stil mai sportiv. Permite ajungerea la 100 km/h în 10,5 secunde şi ateingerea unei viteze maxime de 201 km/h. Pe parcursul buclei de 170 km am obţinut un consum mediu de 6,1 litri.

Surprinzător, am găsit propulsorul diesel dCi 110 mai silenţios, mai echilibrat, cu vibraţii inexistente la interior. Pe un traseu similar am înregistrat un consum mediu de 4,3 litri, ceea ce joacă în favoarea propulsorului de 1.5 litri, chiar dacă oferă 110 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.750 rpm.

Noul Megane Sedan nu mai este un model inferior tehnic, este un Megane veritabil, este disponibil doar pe anumite pieţe datorită specificului acestora. În partea noastră de Europa, precum şi prin Asia, Oceania sau Australia, versiunile sedan sunt cerute. Comportamentul rutier este similar cu cel al unui hatch, doar că oferă un portbagaj mai mare şi altfel structurat.

Preţuri pentru România ale noului Renault Megane Sedan

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite