Test Drive Peugeot Boxer – Perpetuum mobile

Test Drive Peugeot Boxer – Perpetuum mobile

Peugeot Boxer 435 L4H2 2.2 HDi

Cum este să porneşti o maşină, să îţi afişeze o autonomie de 1.200 km cu plinul făcut, iar după 30 de minute de trafic urban... să ai afişată o autonomie de peste 1.600 km?

Ştiri pe aceeaşi temă

Recunosc că am fost puţin bulversat de informaţiile afişate de computerul de bord, chiar m-am surprins trăgând cu ochiul discret în jurul meu să văd dacă nu sunt actor în vreo farsă de genul camera ascunsă.

Eroul testului de astăzi este Peugeot Boxer, în versiunea de caroserie L4H2, echipare de bază şi propulsor 2.2 HDi, în echiparea Base.

Avem trei categorii mari de analizat: cabină, zona cargo şi comportament rutier cu maşina încărcată.

Cabina

Este locul unde petreci mult timp, prin urmare trebuie să exceleze la capitolul ergonomie. Aici, Peugeot Boxer în echiparea de bază are mici carenţe. Scaunul şoferului nu poate fi reglat pe înălţime, iar coloana de direcţie se reglează doar în profunzime. Opţional, poate fi comandat un scaun care oferă ai multe reglaje. Chiar dacă vorbim despre o echipare de bază, aş fi găsit utile ceva mai multe prize de curent, eventual şi un slot USB pentru încărcarea unui smartphone sau tabletă. Sunt accesorii fireşti şi utile în prezent pentru un şofer de furgon.

Am resimţit nevoia şi unor suporturi de sticle/ doze mai adânci şi mai aproape de şofer. În rest, deşi vorbim despre o poziţie înaltă la volan, scaunul oferă un confort foarte bun, iar poziţia în scaun nu conduce la oboseli premature. Voiaje de 500 km pot fi făcute fără emoţia că vei amorţi la volan. Poziţia înaltă la volan aduce şi o perspectivă mai bună asupra drumului, lucru care contribuie destul de mult la gradul de confort la drum lung.

Cu o bilă albă punctăm şi vizibilitatea în oglinzile retrovizoare laterale. Pedalierul poate părea o idee mai ”aglomerat” dacă eşti încălţat cu bocanci, dar calibrarea se face uşor. Spătarul scaunului din mijloc se pliază, transformându-se într-o masă utilă pe care poţi pune un telefon sau alte mărunţişuri, pe planşa de bord ai şi un clipboard care poate fi pliat, cu alte cuvinte a fost acordată atenţie detaliilor practice, dar parcă nu ar strica o implicare mai mare. Şi să nu uit de buzunarele din portiere, împreună cred că oferă volumul unui portbagaj de smart.

Aşadar, o cabină cu ceva minusuri, dar care pot fi rezolvate consultând lista de opţionale.

Zona cargo

Noi am testat versiunea L4H2. Asta înseamnă că maşina a avut cel mai mare ampatament disponibil pentru gama Boxer – 4.035 mm. Zona cargo, în această configuraţie are o lungime de 4.070 mm, o înălţime de 1.932 mm şi o înălţime a pragului de încărcare de 535 mm. Lăţimea compartimentului de marfă este de 1.870 mm, iar în dreptul punţii spate este de 1.422 mm. Uşa culisantă din dreapta are o lăţime de 1.250 mm şi o înălţime de 1.755 mm. Obiecte uşor mai înalte pot fi încărcate prin spate, uşile batante spate au o înălţime de 1.790 mm. În această configuraţie nu vei avea nicio problemă în a sta în picioare în zona cargo. Accesul este bun atât prin lateral cât şi prin spate, opţional poate fi comandată şi o uşă culisantă şi pe partea stângă. Vorbim despre un volum util de 17 mc şi de o sarcină utilă de 1.335 kg.

Comportament rutier

Modelul avut la test era echipat cu propulsorul 2.2 HDi în versiunea de 150 CP disponibili la 3.500 rpm şi cuplu motor de 350 Nm de la 1.750 rpm. Vorbim despre un propulsor Euro 5 cu filtru activ de particule, despre care cei de la Peugeot spun că are un consum mixt de 7.5 litri şi emisii de 199 g/km. Puterea este trimisă la puntea faţă prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte. Suspensia faţă este de tip McPherson cu bare antiruliu, arcuri elicoidale, amortizoare hidraulice integrate, iar pe spate avem o punte rigidă, arcuri lamelare, amortizoare hidraulice telescopice înclinate. Sistemul de frânare este cu discuri ventilate pe faţă şi discuri simple pe spate. Alte detalii? Un rezervor de 90 litri şi pneuri 225 75 R16 C. Am trecut toate aceste date în revistă pentru că sunt importante pentru acest gen de vehicul.

La gol nu am sesizat vreo tendinţă a punţii spate de a ţopăi la trecerea peste denivelări, cei drept şi masa de 2.165 kg temperează tendinţe de acest gen. Consumul la gol şi mers în zona 50 km/h – 90 km/h poate fi şi mai mic de 6 litri. Cutia are o etajare corectă şi o timonerie bună. La capitolul timonerie parcă lucrurile ar putea sta mai bine. Sistemul de frânare este senzaţional. O concluzie trasă după ce am încărcat maşina cu 1.200 kg. Spre deosebire de alte modele similare testate şi pe care le-am încărcat aproape de masa maxim admisă, Boxer nu a lăsat să se simtă acest lucru la capitolul frânare. Propulsorul iar este ceva căruia noi îi acordăm punctaj maxim. Cu 1.200 kg nu simţi că ar depune eforturi semnificative pentru a pune maşina în mişcare. Inclusiv o secţiune de drum montan extrem de virajată a putut fi negociată în treapta a treia fără nicio emoţie. Propulsorul este consistent în a livra putere la 1.500 rpm şi chiar uşor sub acest regim.

Consumul mediu cu maşina încărcată în zona 90 km/h – 110 km/h a fost undeva la 9,5 litri – drum naţional şi o secţiune de autostradă. Cu maşina încărcată suspensia se achită onorabil de sarcină. Maşina îşi menţine linia, de afară nu prea poţi face diferenţa dacă maşina este goală sau nu. Un tren de rulare solid care este capabil să devoreze şi o suprafaţă de rulare puternic deteriorată. Singurul lucru pe care l-aş mai menţiona ar fi o uşoară tendinţă subviratorie a maşinii, fie că a fost vorba de rulare la gol sau încărcată. După un traseu de 900 km în care doar în primii 50 km am mers eco pentru a vedea ce valori putem obţine, apoi 300 rulaţi cu sarcină maximă şi 450 km de autostradă la regimuri de 110 – 130 km/h, am finalizat testul cu un consum mediu de 8,4 litri.

FOTO - Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică

Peugeot Boxer 435 L4H2 2.2 HDi - Preţ de la 19.980 €; Preţ model testat: 23.640 € cu TVA inclus ; 0-100 km/h nc sec; Viteză maximă 152 km/h; Consum mediu în test 8,4 litri/ 100 km; CO2 199g/km; Masă 2.165 kg ; Motor L4, turbo diesel, 2.198 cmc; Putere 150 CP la 3.500 rpm; Cuplu motor 350 Nm la 1.750 rpm; Cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările