Test drive Mercedes-Benz C200d

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot ce a fost C Class până acum parcă a avut o ruşine în a se rupe de legendarul Mercedes-Benz 190, W201. Iar acum am ajuns în cealaltă extremă... C Class este un S mai mic.

Dacă nu eşti bine ancorat în fenomenul auto... de la vreo 2-300 de metri nu poţi face diferenţa dintre un C, un E şi un S. Dacă este bine sau rău va decide piaţa, pentru moment se pare că este bine, Mercedes-Benz investeşte în hârtie pentru facturi, lumea adoră noul design.

Sunt unul dintre cei care au o mică nostalgie, unul care îşi mai doreşte să vadă un Mercedes cu linii drepte şi unghiuri, poate de aceea iubesc G Class, dar nu pot nega faptul că noul C Class este o apariţie. Chiar dacă desenul planşei de bord preia într-o formă minimalistă tema de la S Class, cel puţin în zona consolei centrale... parfumul clasic de Mercedes este prezent. Acest cocktail între modern şi clasic este extrem de tonic la interior. Un interior cu două locuri faţă ceva mai intime, ai impresia că totul este sculptat pentru a face loc factorului uman. O poziţie joasă la volan, plăcută, cu o vizibilitate bună. Reproşuri la interior? Mici detalii de finisare pentru clasa din care face parte şi faptul că zona sensibilă la atingere a controller-ului de pe tunelul median este sensibilă la ”încărcare”... dacă adunaţi amprente preţ de câteva zile... va răspunde ceva mai greu la comenzi. Cu un şerveţel umed se rezolvă acest inconvenient. Şi poate faptul că trebuie să navighezi puţin prin meniul computerului de bord pentru a ajunge, spre exemplu, la opţiunea de a decupla ESP-ul. Uneori ai nevoie de acces la astfel de funcţii repede...

Sub capotă am avut un propulsor diesel de 2.143 cmc, unul care dezvoltă 136 CP între 2.800 şi 4.600 rpm şi un cuplu motor de 350 Nm de la 1.200 până la 2.600 rpm. Cu alte cuvinte un propulsor relaxat care nu ar avea motive să sară de 3.000 rpm pe durata existenţei sale. Puterea spre puntea spate via o cutie automată cu 7 trepte. Din punct de vedere tehnic nu prea avem ce reproşa. Propulsorul este o idee cam zgomotos, am mai spus, noi suntem fani benzină. Dieselul de sub capotă are un sunet care nu se asortează cu eleganţa caroseriei. Şi poate în viitor Mercedes va veni cu un diesel care să nu sară de bariera celor 2.000 cmc.

Faptul că acest propulsor oferă resurse atât de jos se traduce prin reprize bune de la turaţii joase. Un model care în regim urban ne-a alintat cu un consum de aproape 10 litri. Extraurban am descoperit şi valori de 4,6 litri... ceea ce ne-a bucurat.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite