Test drive Ford Edge 2.0 EcoBlue ST Line

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lansat în Europa în 2016, în segmentul SUV-urilor de clasă mare, Ford Edge a adus în segment ingredientele tipice oricărui Ford – un tren de rulare extrem de versatil şi un comportament rutier dinamic. Am testat versiunea cu facelift pentru a afla cum a evoluat cel mai are SUV din actuala ofertă Ford în România. / Text: Dragoş Craiovan

Din punct de vedere vizual, în special în echiparea ST Line pe care am putut-o testa, Ford Edge este unul dintre cele mai atrăgătoare SUV-uri de pe piaţă, cu linii puternic conturate şi o siluetă care mizează pe sportivitate, aproape de una specifică unui coupé, fără să fie sacrificat nimic din latura practică.

GALERIE FOTO

După recentul facelift, interiorul a primit materiale noi, mai moi şi mai plăcute la atingere, toată ambianţa interioară fiind mai plăcută, dar şi mai sofisticată graţie infuziei de tehnologie. Instrumentarul de bord este digital şi poate fi configurat după preferinţe, sistemul multimedia este reprezentat de noua unitate SYNC 3, extrem de bine conectată şi rapidă, iar sistemul de sonorizare B&O Play este un adevărat deliciu pentru cei care apreciază muzica de calitate.

Nu putem omite sistemele de asistenţă avansate, dintre care amintim Evasive Steering Assist. Acest sistem analizează traficul din faţă şi poate asista şoferul cu impulsuri în volan pentru a lua cea mai bună şi rapidă decizie când apare nevoia de a evita un obstacol. De asemenea, Edge poate frâna singur în cazul în care detectează un obiect sau pieton pe drum şi are funcţii avansate de conducere autonomă, specifice pentru nivelul 2.

La fel ca la orice Ford, Edge livrează plăcerea specifică de a te afla la volan. Este remarcabil de agil şi dinamic pentru dimensiunile şi segmentul din care face parte, propune un nivel de aderenţă ridicat la limită şi are o direcţi extrem de scurtă, care permite manevrarea cu mişcări foarte scurte, oferind totuşi o precizie ridicată.

Propulsorul diesel de 2,0 litri beneficiază de supraalimentare cu două turbine şi livrează 238 CP, fiind cuplat la o transmisie automată inteligentă cu 8 trepte şi un sistem de tracţiune integrală. Întregul ansamblu mecanic funcţionează ca un tot unitar, motorul fiind vivace, cu resurse de putere în orice regim de turaţie şi nu pare în niciun moment că are doar patru cilindri. Cutia automată contribuie nu doar la confort, ci şi la sporirea performanţelor, trecerea de la o treaptă la alta făcându-se rapid şi intuitiv.

La preţul de 53.000 de euro cu TVA pentru versiunea ST Line, Ford Edge oferă extrem de multe echipamente în dotarea de serie, precum jantele de 20 de inchi sau scaunele ajustabile electric pe 10 direcţii, îmbrăcate în piele perforată. Edge aproape că nu mai are nevoie de nimic din pachetele opţionale şi doar farurile cu tehnologie LED sunt un echipament ce merită toată atenţie pentru că sunt absolut excelente.

Foto: Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică – Ford Edge 2.0 EcoBlue ST Line

Motor – motorină, biturbo, L4, 1.995 cmc, 238 CP@4.000 rpm, 500 Nm@2.000 rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 216 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,6 secunde / Portbagaj – 602 litri / Rezervor – 64 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.834/1.928/1.743, ampatament – 2.849 / Consum mediu declarat – 6,9 litri / 100 km / Preţ model testat  – de la 53.000 euro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite