FOTO Test Drive Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST Line

FOTO Test Drive Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST Line

Ford EcoSport

Uite că am ajuns faţă în faţă cu noua mândrie naţională produsă în inima Băniei. Este noul Ford EcoSport un produs competitiv, este o maşină pe care să o doreşti în garaj nu doar din patriotism? Păi să vedem plusurile şi minusurile sale.

Ştiri pe aceeaşi temă

GALERIE FOTO 

Spre norocul meu, m-am intersectat cu EcoSport şi înainte de acest masiv upgrade. Că lucrurile au evoluat spre bine... este puţin spus, alţii au etichetat evoluţii mai minore ca fiind o nouă generaţie. Dacă Ford ar fi venit să ne spună că avem în faţă o nouă generaţie EcoSport... nu am fi văzut prea multe frunţi încreţite.

La nivel estetic, evident, Ford a decis să şteargă aerul indiano-sud-americanşi să efectueze o infuzie cu testosteron la capitolul design. Astfel avem un EcoSport mult mai carismatic, unul care este primit în gaşca de SUV-uri Ford la orice oră.

O parte frontală complet redesenată, maşina afişează o nouă identitate. Grila care nu prea mai este trapezoidală, ci mai mult un hexagon uşor aplatizat, a migrat mai sus, inducând un aer mult mai impunător micuţului SUV. Farurile au fost redesenate şi includ şi luminile de rulat pe timp de zi LED. Pe linia mediană spre extremităţi regăsim un grup optic mai mic care încorporează lămpile de ceaţă şi semnalizările. În funcţie de nivelul de echipare, aici vorbim şi de ST Line, caroseria poate primi accesorii ceva mai dramatice, jante până la 18 inch, un eleron ceva mai generos dimensionat, o bară spate mai profilată.

La interior putem vorbi de un salt în timp. De la finalul anilor 90... am aterizat în 2018. Pentru că am avut ocazia să analizăm noul EcoSport mult mai în detaliu decât la o lansare obişnuită, adică am vizitat şi linia de producţie de la Craiova... o primă surpriză plăcută vine din faptul că a crescut calitatea fabricaţiei şi a asamblării la unitatea din Bănie, comparativ cu ce regăseam la B-MAX. Avem un interior complet nou, materiale mult mai bune, o calitate a asamblării net superioară celei existente la primul EcoSport aterizat pe meleagurile mioritice. Avem o planşă de bord similară celei de la noua generaţie Fiesta, mici diferenţe regăsindu-se la nivelul gurilor de ventilaţie. Nu ştim cum arată un EcoSport fără display-ul de 8 inch al sistemului SYNC 3, dar este un detaliu care schimbă radical ambianţa interioară. Sistemul dezvoltat de Ford împreună cu Microsoft este unul dintre cele mai intuitive în utilizare. Vizibilitate bună de la volan, chiar şi prin luneta mică a portierei spate. EcoSport se laudă şi cu senzori de parcare şi cameră video pentru asistenţă la manevrele cu spatele.

O poziţie la volan înaltă, una firească la un astfel de model. Avem o planşă de bord înaltă, o poziţie la volan înaltă menită a favoriza eliberarea de spaţiu pentru bancheta spate. Este un artificiu utilizat de constructori în cazul modelelor mici. Chiar dacă şezutul scaunelor faţă este mic, nu l-am resimţit incomod la drum lung. Am resimţit o uşoară oboseală a spatelui, poate spătarul scaunelor ar merita puţină atenţie. Poţi spune despre locurile spate că oferă un spaţiu limitat. Afirmaţia este valabilă dacă cu ai mei 1.90 metri stau la volan... în spatele meu mai poate urca doar un copil. Dacă stau pe scaunul din dreapta faţă, atunci pot elibera suficient spaţiu, fără a sta incomod, dar să încap pe bancheta spate.

La nivelul capului este spaţiu suficient, dar pentru a te bucura de oxigen, în EcoSport ar fi de preferat să călătorească 4 adulţi. Portbagajul de 356 litri a fost suficient de primitor cu bagajele a doi jurnalişti şi un fotograf... în concluzie... poate fi gazdă pentru bagajele unei familii. Rămâne uşor controversată soluţia portierei spate care se deschide în lateral. Ford a păstrat această soluţie pentru că oferă în continuare opţiunea de a monta roata de rezervă pe hayon/ portieră spate. În echiparea de bază, maşina vine cu kit de reparare pană, dar cine doreşte roată de rezervă clasică, o poate primi.

Odată cu masivul update, gama de propulsoare a fost revizuită, pentru moment, în gamă, există propulsorul EcoBoost de 1 litru în versiunea de 125 CP şi 140 CP, şi propulsorul diesel de 1.5 litri în versiunea de 100 CP sau 125 CP. Din vară va fi disponibilă versiunea cu tracţiune integrală care va fi oferită exclusiv cu propulsorul diesel de 125 CP.

La drum...

EcoSport vine cu una dintre cele mai bune suspensii din segment, o calibrare care nu ruinează confortul nici în cazul în care maşina vine cu jante de 18 inch în echiparea ST Line. O suspensie care controlează bine ruliul maşinii, acesta există, iar faptul că maşina ”se exprimă” destul pe verticală... conduce inevitabil la accentuarea senzaţiei de ruliu. Am condus doar versiuni EcoSport cu propulsorul 1.0 EcoBoost. Un motor viril, indiferent de declinare, cu un evident plus de caracter în cazul echipării ST Line care aduce un plus de 15 CP şi 10 Nm. Parcă şi evacuarea, în cazul ST Line, este o idee mai vocală. O direcţie precisă şi cu ceva urme de feedback, dar un model a cărui trasă este uneori influenţat de starea drumului, la volan simţi o uşoară nervozitate a caroseriei... poate şi datorită faptului că rulam cu pneuri de iarnă cu un profil care aducea aminte de Paris-Dakar. Un detaliu perfectibil însă este izolarea fonică, la 130 km/h, cei drept cu pneuri de iarnă, zgomotul la rulare şi aerodinamic este o idee cam mare. Cutiei de viteze nu prea avem ce să-i reproşăm, o etajare bună, o timonerie asemeni...

Ne-am concentrat asupra consumului în cazul versiunii ST Line, cea cu propulsor de 140 CP. Un traseul mixt care a inclus drumuri judeţene unde s-a rulat în medie cu 80 km/h, ceva drumuri unde virajele ne-au incitat puţin şi autostradă... o zi cu un consum mediu de 8 litri.

FOTO - Andrei Toboşaru

Fişă tehnică – Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST Line

Motor – turbo, L3, 999 cmc, 140 CP @ 6.300 rpm, 180 Nm@4.400 rpm. / Transmisie – cutie manuală, 6 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 188 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,8 secunde / Portbagaj – 356 litri / Rezervor – 52 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.096/ 1.765/ 1.653, ampatament – 2.519 / Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 8 litri/ 100 km / Preţ de bază – 15.400 euro

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: