Test drive BMW 330i AT8

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Test drive BMW 330i AT8

Nu este nicio surpriză în faptul că BMW Seria 3 a reprezentat mereu etalonul din segment în materie de sportivitate, însă poate aduce noua generaţie mai mult? Pentru asta am testat versiunea 330i, cu transmisie automată cu 8 trepte.

Este întotdeauna dificil să evaluezi designul unei maşini pentru că la acest capitol totul este subiectiv, dar noua Seria 3 are o alură extrem de puternică şi pare la prima vedere un sedan de clasă mare, mai ales dacă echiparea include Pachetul M aşa cum a fost cazul maşinii pe care am testat-o. Capota cu muchii ascuţite, farurile cu tehnologie LED adaptive, jantele de 19 inchi, silueta sportivă, partea din spate puternic conturată şi cele două evacuări de mari dimensiuni sunt elemente care sunt definitorii pentru modul cum este percepută vizual noua Seria 3. Din acest punct de vedere Seria 3 trebuie apreciată.

GALERIE FOTO

Nu suntem la primul test cu Seria 3, anterior vorbind pe larg de toate sistemele, aşa că aici ne vom axa mai mult pe partea de conducere. Sub capota versiunii 330i găsim un propulsor pe benzină, turbo, cu patru cilindri, cu o cilindree de 2,0 litri, capabil să dezvolte nu mai puţin de 258 CP. Graţie acestui propulsor şi a noii platforme care integrează materiale mai uşoare, Seria 3 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde, ceea ce face din versiunea 330i un model extrem de rapid. Motorul de 2,0 litri se turează rapid şi reuşeşte să ofere un comportament vivace chiar şi la turaţii joase, iar în regimul de turaţii înalte este un adevărat deliciu.

Acest aspect este completat şi de evacuarea care se aud peste aşteptări, mai ales că vorbim despre un motor de cilindree relativ mică, cu patru cilindri. Cutia de viteze cu 8 trepte rămâne un etalon pentru modul în care funcţionează şi aici se vede imediat faptul că BMW îşi personalizează fiecare cutie de viteze aşa cum crede mai bine pentru modelul pe care o montează. Acesta este principalul motiv pentru care comportamentul cutiei merge mână în mână cu ceea ce oferă motorul şi pare o prelungire a simţurilor şoferului.

Tot la capitolul atuuri trebuie să trecem şi sistemul de direcţie, comunicativ şi foarte direct în transmiterea informaţiilor către şofer. Dacă este clar faptul că noul Seria 3 a făcut progrese importante la capitolul dinamică, deşi era un etalon în segment, marea surpriză vine de la progresul uriaş în materie de confort. Trenul de rulare adaptiv este ca o pernă magică la trecerea peste denivelări şi filtrează impecabil orice imperfecţiune din asfalt, iar asta se întâmplă în condiţiile în care maşina este echipată cu jante de 19 inchi, cu talon mic. Capitolele dinamică şi confort sunt elemente esenţiale pentru o maşină, însă este remarcabil faptul că Seria 3 reuşeşte să combine atât de bine cele două laturi, deşi de cele mai multe ori ele nu merg împreună.

În rest, trebuie să apreciem calitatea mai bună a materialelor de la interior, spaţiul mai generos pentru toţi pasagerii, dar şi pachetul de sisteme de asistenţă extrem de bogat, cu inovaţii care debutează odată cu Seria 3. Totodată, condusul autonom este extrem de avansat şi doar legislaţia este piedica care momentan nu lasă Seria 3 să atingă potenţialul maxim. O coloană de 6 km pe şoseaua de centură a Capitalei am parcurs-o fără nicio intervenţie, absolut niciuna, în condiţii de semnalizare precară a benzilor şi încadrări atipice ale partenerilor de drum. Ţin să amintesc şi de integrarea wirelees a Apple CarPlay care face viaţa extrem de uşoară din punct de vedere al conţinutului multimedia şi al navigaţiei, toate aplicaţiile din telefon fiind disponibile instant, în orice moment, fără conectivitate prin cablu.

Preţurile pentru versiunea 330i, cu transmisie spate şi cutie de viteză automată cu 8 trepte pornesc de la 42.007 euro cu TVA, dar pot urca uşor la circa 70.000 de euro pentru o maşină foarte bine echipată.

Text: Dragoş Craiovan


Foto: Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică - BMW 330i AT8

Motor – benzină, turbo, L4, 1.999 cmc, 258 CP@5000-6500 rpm, 400 Nm@1551-4400 rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracţiune spate / Performanţe – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,8 secunde / Portbagaj – 480 litri / Rezervor – 59 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4709/1827/1435, ampatament – 2851 / Consum mediu declarat – 5,8 l/100 km / Preţ model testat  – de la 42.007 euro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite