„Share The Road“, o campanie Ford care promovează buna înţelegere pe străzile oraşelor europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Share The Road
Share The Road

Campania "Share the Road" ("Împarte strada") îşi propune să cultive un sentiment de armonie între participanţii la trafic, subliniind convingerea companiei că dacă bicicliştii sunt mai în siguranţă - în special când vorbim de călătorii pe trasee urbane scurte - toată lumea beneficiază de acest lucru.

Pe măsură ce tot mai mulţi europeni folosesc bicicletele ca mijloc de transport personal, momentele de tensiune dintre aceştia şi şoferi devin tot mai frecvente în oraşele de pe Continent. În timp ce infrastructura care delimitează benzile pentru diversele categorii de participanţi la trafic se străduieşte să ţină pasul cu dezvoltarea mijloacelor de transport alternative, Ford lansează o nouă campanie, concepută pentru a îmbunătăţi siguranţa şi a reduce poluarea şi aglomeraţia din trafic.

În acest sens, Ford a dezvoltat o experienţă revoluţionară de Realitate Virtuală (VR). Denumită oficial "WheelSwap", aceasta le oferă şoferilor şi bicicliştilor să observe câtă lipsă de politeţe pot genera deopotrivă fiecare dintre aceste tabere, cu consecinţe potenţial fatale pentru partenerii de trafic. Studiile iniţiale arată că, după ce au luat parte la această experienţă virtuală, aproape toţi participanţii au declarat că-şi vor schimba comportamentul în trafic.

" În calitate de participant la trafic atât de două, dar şi pe patru roţi, am experimentat personal multe dintre frustrările şi pericolele pe care şoferii şi bicicliştii le întâlnesc astăzi pe străzi", spune Steven Armstrong, preşedinte şi CEO Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. "Integrarea în siguranţă a din ce în ce mai multor mijloace de transport este cheia transformării oraşelor noastre în medii mai sigure în care toată lumea să circule mai uşor acum sau în viitor".

ford share the road

În Europa există 250 de milioane de biciclişti, aceştia fiind reprezentaţi în medie la fiecare 1 din 12 decese care au loc în accidente rutiere. Multe oraşe promovează utilizarea bicicletelor ca mijloc personal de transport datorită beneficiilor dovedite pe care acestea le oferă la nivelul sănătăţii, a calităţii aerului şi a luptei contra congestiei în trafic.

Campania Ford are sprijinul lui Sir David Brailsford, cel care coordonează echipa profesionistă de ciclism Team Sky, multiplă câştigătoare în Turul Franţei.

"Iniţiativa Ford este una cât se poate de actuală. Europa este un continent în care se află unele dintre cele mai mari comunităţi de biciclişti, iar presiunea în creştere care apasă asupra străzilor şi şoselelor ridică subiectul siguranţei în trafic din ce în ce mai sus pe lista de priorităţi a tuturor", spune Sir David. "Această campanie nu se referă doar la introducerea noilor tehnologii, ci subliniază nevoia de respect mutual şi de responsabilitate. Dacă atât bicicliştii, cât şi şoferii ar avea interesul de a înţelege nevoile celor din jur, am vedea foarte repede o schimbare de atitudine şi de comportament care  în final duce la creşterea nivelului de siguranţă pentru toţi cei implicaţi. Iar Ford, prin numele pe care-l are, poate să joace un rol foarte important în această iniţiativă".

ford share the road

"WheelSwap" le permite şoferilor să privească traficul prin ochii unui biciclist, observând astfel cât de înspăimântător se vede din şa momentul în care un şofer depăşeşte un biciclist la o distanţă foarte mică, schimbă benzile sau virează fără să folosească semnalizarea sau deschide portierele fără să se asigure dacă din spate se apropie o bicicletă. O altă versiune a aplicaţiei virtuale le permite bicicliştilor să experimenteze ceea ce trăiesc şoferii atunci când un biciclist trece pe culoarea roşie a semaforului, când circulă neregulamentar pe sens unic sau când virează fără să-şi semnalizeze intenţia.

ford share the road

Mai mult de 1.200 de persoane au luat parte la un studiu iniţial care a avut loc în cinci ţări europene, iar 70% dintre cei care au experimentat "WheelSwap" au demonstrat un nivel de empatie mai ridicat faţă de partenerii de trafic în comparaţie cu cei care nu au făcut-o. Mai mult, 91% dintre cei care au participat la studiu spun că vor să-şi schimbe comportamentul pe şosea. La două săptămâni de la momentul în care au luat parte la experienţa "WheelSwap", 60% dintre subiecţi au confirmat faptul că şi-au schimbat comportamentul zilnic din trafic.

ford share the road

Ford integrează experienţa Realităţii Virtuale în programul gratuit de educaţie rutieră Ford Driving Skills for Life, dedicat şoferilor între 17 şi 24 de ani. Ford Europa a investit aproape 20 de milioane de dolari în acest program de educaţie în Europa din 2013 până astăzi, cursurile gratuite acoperind, de asemenea, subiecte precum recunoaşterea pericolelor, manevrarea volanului şi a maşinii sau controlul vitezei şi al ritmului de rulare. Compania oferă, de asemenea, experienţe "WheelSwap" pe YouTube, în paralel cu o serie de sfaturi legate de modul în care şoferii şi bicicliştii pot să le ofere celorlalţi un grad ridicat de siguranţă în trafic.

ford share the road
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite