Sfaturi - cum să previi străpungerea anvelopelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sfaturi pana

Anvelopele se pot străpunge pe tot parcursul anului, însă există metode pentru prevenirea sau diminuarea daunelor. Perforările sunt cele mai comune probleme întâlnite la anvelope, cauzate de cuie, şuruburi şi bucăţi de piatră.

Străpungerile nu pot fi evitate complet, însă pot fi prevenite şi se pot atenua posibilele deteriorări. Pe lângă un stil de conducere prevenitv, asigurarea unei presiuni adecvate este foarte importantă. Ultimele modele de maşini de pe piaţă au TPMS (Sistem de Monitorizare a Presiunii din Pneuri), care te anunţă în momentul în care presiunea din pneuri scade. Dacă maşina ta nu este echipată cu acest sistem, ar trebui să verifici singur, o dată la trei săptămâni, presiunea anvelopelor.  

Presiunea adecvată prelungeşte semnificativ durata de viaţă a unei anvelope. Diferiţi producători de maşini oferă recomandări legate de acest subiect care se bazează, în principal, pe proprietăţile de manevrare a vehiculului şi pe confortul din timpul condusului. 

“Presiunea adecvată este importantă pentru că, de exemplu, dacă aceasta este cu 20% prea scăzută, durata de viaţă a unei anvelope se diminuează cu până la 50%. Deci efectul este semnificativ. În general, presiunea din pneuri trebuie să fie cu aproximativ 0.2-0.3 bari mai ridicată în cazul anvelopelor de iarnă. Ar trebui, de asemenea, ca presiunea să fie mare şi atunci când maşina este mai încărcată decât de obicei. În caz contrar, talonul anvelopei va începe să se deformeze, astfel ieşind în afară, devenind şi mult mai uşor de avariat” spune M. Dražík, Product Manager al Nokian Tyres.

sfaturi pana

În Germania, doar 36% dintre conducătorii auto fac verificări regulate, adică o dată pe lună, conform aceluiaşi studiu. Situaţia este asemănătoare şi la restul şoferilor europeni precum cei din Polonia, Republica Cehă, Franţa şi Italia. Şoferii bulgari şi români sunt cei care respectă cel mai mult această regulă. Studiul a dezvăluit şi faptul că, aproximativ o pătrime dintre şoferii europeni verifică presiunea din pneuri înainte de un drum lung.

Păstrează o distanţă sigură în trafic

Un alt factor cheie de prevenţie este păstrarea unei distanţe sigure faţă de vehiculele din faţa şi din spatele tău. Acesta este şi un sfat care îţi poate salva viaţa în cazul în care faci pană în anumite situaţii mai periculoase, deci se dovedeşte a fi un mod bun pentru a evita situaţiile neplăcute în timpul şofatului. Din păcate, nu toţi şoferii respectă această regulă. Din rezultatele studiului reiese faptul că, în medie, puţin peste 50% dintre şoferii europeni păstrează o distanţă sigură în timpul condusului. Acest lucru este cel mai puţin întâlnit în Republica Cehă, unde procentajul este de 37%. Cei mai conştiincioşi şoferi sunt cei din Bulgaria, Italia şi Polonia. Oricum, reţineţi faptul că, în cazul în care situaţia este mai dificilă sau perforarea anvelopei se întâmplă în trafic, apelarea la un serviciu de asistenţă auto este întotdeauna o idee bună. 

sfaturi pana

“Trebuie să sporeşti atenţia atunci când conduci în zone în care se efectuează lucrări de construcţie: în aceste zone poţi să dai peste bucăţi foarte ascuţite de piatră sfărâmată care găuresc foare uşor anvelopele. Atunci când plouă, acestea pot să perforeze cauciucul extrem de uşor, ajungând chiar să penetreze benzile de oţel situate sub suprafaţa de rulare”, declară Martin DražíkC

Un nivel mai scăzut al presiunii din anvelope poate reprezenta un risc crescut pentru talonul anvelopelor. „Când presiunea este prea mică, anvelopa este mult mai flexibilă, lăsând talonul anvelopei predispus la avarii atunci când trece peste vreun obstacol. În cazul în care acesta se avariază, anvelopa nu mai poate fi salvată: reparaţia acestui tip de deteriorare nu este o soluţie recomandată, fiind extrem de riscantă”, explică  M. Dražík. 

Faptul că străpungerile nu sunt ceva ieşit din comun este demonstrat şi de rezultatele ultimului studiu* efectuat pentru Nokian Tyres pe şoferii europeni. Pe o perioadă de cinci ani, 40% dintre şoferii din toate ţările monitorizate au avut, măcar o dată sau de două ori, anvelopele perforate. Această problemă este cel mai rar întâlnită în Germania, unde 69% dintre şoferi nu au întâmpinat o astfel de situaţie în decursul a cinci ani.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite