Renault se pregăteşte pentru explozia pieţei auto africane. Compania mizează pe maşinile Dacia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fabrică Renault
Fabrică Renault

Renault se poziţionează pentru o explozie a pieţei auto din Africa, pariind, printr-o ofensivă construită în jurul mărcii Dacia, că populaţia de pe continent se va îndepărta, treptat, de autobuze şi maşini vechi, în timp ce competitorii grupului francez "merg pe vârfuri" în regiune.

Producătorul auto francez şi Nissan Motor, partenerul său japonez, investesc 1 miliard de euro la fabrica din Tanger, Maroc, extinzând masiv producţia.

Totodată, Renault se pregăteşte să ridice o fabrică în Algeria, însă nu a stabilit încă termene pentru realizarea acestui proiect.

"Africa se stabilizează. Este mai bine să ne poziţionăm acum, pentru a avea noi motoare de creştere pe măsură ce pieţele vor începe să se maturizeze", a declarat într-un interviu acordat Bloomberg Jean-Christophe Kugler, senior vice president la Renault pentru regiunea africană, citat de Mediafax.

Renault, al treilea mare grup auto european, promovează marca "de buget" Dacia în Africa, încercând astfel să compenseze pentru contracţia puternică a pieţei europene.

Între timp, companiile asiatice care produc automobile low-cost atacă agresiv Europa, în timp ce producătorii de autoturisme premium, precum BMW sau Mercedes-Benz, introduc tot mai multe modele de mici dimensiuni.

Piaţa auto europeană este în contracţie pentru cel de-al cincilea an consecutiv şi va atinge în 2012 cel mai redus volum din 1995, estimează Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.

Cota de piaţă a Renault în UE a scăzut în prima jumătate a anului la 8,5%, de la 9,5% în perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce companiile sud-coreene Hyundai şi Kia şi-au extins amprenta de la 4,7% la 5,9%. BMW, care a lansat o nouă versiune a compactei Seria 1 şi a extins propunerile mărcii Mini, şi-a consolidat poziţia de la 5,7% la 6,1%.

Renault merge însă mai bine decât rivalul francez PSA Peugeot Citroen, deoarece s-a extins mai devreme pe pieţele emergente şi datorită alianţei cu Nissan, care datează din 1999. Renault generează 47% din afaceri în afara Europei, faţă de 39% în cazul Peugeot.

Renault a obţinut în primul semestru un profit net de 786 milioane euro, datorită creşterii livrăruilor cu 20% în America Latină şi cu 29% în Rusia. Nissan, unde Renault deţine 43% din acţiuni, a contribuit cu 230 milioane euro la rezultat.

Dacia, cumpărată în 1998 de grupul francez, se află la centrul campaniei Renault de extindere pe pieţele emergente, notează Bloomberg, deoarece companiile rivale nu pot concura cu modelul unic de tehnologie europeană la preţuri mici. Spre exemplu, Sandero pleacă de la 6.790 euro în Germania, faţă de 9.850 euro pentru modelul Volkswagen Up, de mai mici dimensiuni.

"Este clar că au un avantaj în acest segment", comentează pentru Bloomberg Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, Londra.

Jean-Christophe Kugler anticipează că Africa va avea, începând cu deceniul următor, o evoluţie "în oglindă" cu cea a Americii Latine. Vânzările de automobile noi din America de Sud vor creşte în acest an la 5,75 milioane de unităţi, dublu faţă de nivelul din 2005, estimează IHS Automotive. Vânzările din Africa de Sud vor totaliza aproximativ 1 milion de autoturisme în acest an, reprezentând peste jumătate din piaţa de pe întreg continentul. Astfel, în 2012, piaţa auto africană va reprezenta o maşină nouă vândută la fiecare 1.000 de persoane, faţă de 15 la 1.000 în America Latină.

"Strategia Renault de a ajunge primii acolo este una foarte solidă. Au performanţe semnificativ mai bine decât Peugeot, în mare măsuri datorită acestei strategii", spune Neil King, analist la Euromonitor International.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite