Renault Kadjar - tracţiune integrală franţuzească

Renault Kadjar - tracţiune integrală franţuzească

Renault Kadjar 4x4

După experienţa cu Renault Kadjar cu tracţiune 4x2 am vrut să cunoaştem acest SUV şi în varianta cu tracţiune integrală. Astfel, SUV-ul mărcii franceze s-a întors la noi în varianta cu tracţiune integrală.

Ştiri pe aceeaşi temă

Kadjar atrage în primul rând datorită designului, dar şi a preţului raportat la concurenţă. Renault scrie un nou capitol în istoria sa. Pentru prima dată, francezii pătrund în postura de "capi de serie" şi în segmente mai mari decât B-ul unde se descurcă atât de bine. Modelul este construit pe aceeaşi platformă cu fratele de concern, Qashqai. 
 
O combinaţie între actualele elemente de design Renault, regăsite şi la Captur şi cele de la modelul Nissan Qashqai se împletesc pentru a crea cel mai frumos SUV pe care l-a prezentat vreodată Renault. Partea faţă este dominată de rombul imens al producătorului francez, iar părţile laterale au linii frumos conturate. Partea spate aminteşte, în schimb de noua gamă Nissan. 
Modelul de test are sub capotă cel mai puternic diesel din ofertă, motorul de 1,6 litri dCi, cu 130 CP, în versiune 4x4, cu transmisie manuală în 6 rapoarte. Echipat cu tracţiunea integrală şi cu motorul diesel, Kadjar are suficientă putere şi calităţi care îl fac redutabil şi pe teren accidentat. Desigur că nu este un offroader pur-sânge, dar scoate din situaţii mai grele. Pe zăpadă este foarte bine să ai această dotare, chiar dacă în acest sezon zilele în care a fost cu adevărat iarnă au fost foarte puţine. 
 
Din punct de vedere dinamic maşina stă destul de bine pe asfalt, dar şi în curbe. Suspensia este destul de confortabilă, dar am prefera modelul mai mult cu o motorizare diesel, cuplul asigurat de aceasta fiind mai util în cazul unor demaraje sau pante. 
Plasat între modelele Captur şi Koleos, Kadjar are suficient spaţiu interior pentru 5 persoane. SUV-ul măsoară: 4,45 metri în lungime, 1,84 metri în lăţime şi 1,60 metri, în înălţime. Volumul de 472 litri al portbagajului poate fi extins până la 1.478 litri prin rabatarea banchetei.
 
Interiorul oferă materiale şi finisaje destul de bune, dar încă sunt suprafeţe unde ne-am dori un plastic mai moale. La bord este prezentă a doua generaţie a sistemului de infotainment R-link. Ecranul de 7 inch este mai uşor de folosit. Interfaţa grafică este acum asemănătoare cu cea a unei tablete: iconiţele pot fi mişcate prin atingere şi tragere, iar textele se pot citi prin scroll şi zoom. 
La capitolul siguranţă, Kadjar stă foarte bine, venind cu unele dintre cele mai noi sisteme disponibile pe piaţă. Astfel Kadjar te ajută la ajustarea vitezei, menţinerea direcţiei, verificarea unghiurilor moarte sau schimbarea iluminării de drum în funcţie de vehiculele din apropiere. 
 
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4
0-100 km/h: 10,5 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 130 la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 4.449 / 1.836 / 1.607
Masă proprie: 1.611 kg
Volum portbagaj (l): 472
 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările