Renault Kadjar - crossoverul de oraş

Renault Kadjar - crossoverul de oraş

Renault Kadjar

Adevărul a testat în sfârşit noul SUV al Renault, denumit Kadjar. Fratele de platformă al lui Nissan Qashqai atrage în primul rând datorită designului, dar şi a preţului raportat la concurenţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Maşina de test era mai mult destinată asfaltului, având un motor pe benzină de 1,2 litri şi doar transmisie faţă. 
Am încercat să uităm încercările făcute cu Renault Koleos şi Captur ne-a ajutat în parte să mai ştergem o parte din impresiile acelea. Acum, cu Kadjar, Renault scrie un nou capitol în istoria sa. Pentru prima dată, francezii pătrund în postura de "capi de serie" şi în segmente mai mari decât B-ul unde se descurcă atât de bine. Modelul este construit pe aceeaşi platformă cu fratele de concern, Qashqai. 
O combinaţie între actualele elemente de design Renault, regăsite şi la Captur şi cele de la modelul Nissan Qashqai se împletesc pentru a crea cel mai frumos SUV pe care l-a prezentat vreodată Renault. Partea faţă este dominată de rombul imens al producătorului francez, iar părţile laterale au linii frumos conturate. Partea spate aminteşte, în schimb de noua gamă Nissan. 
Modelul de test are sub capotă fix motorizarea entry-level de 1,2 litri TCe, cu 130 CP, în versiune 4x2, cu transmisie manuală în 6 rapoarte. Acest tip de SUV-uri fără tracţiune integrală sunt gândite în special pentru clientela din mediul urban care au nevoie de fapt de o maşină cu o gardă la sol puţin mai mare. 
Din punct de vedere dinamic maşina stă destul de bine pe asfalt, dar şi în curbe. Suspensia este destul de confortabilă, dar am prefera modelul mai mult cu o motorizare diesel, cuplul asigurat de aceasta fiind mai util în cazul unor demaraje sau pante. 
Plasat între modelele Captur şi Koleos, Kadjar are suficient spaţiu interior pentru 5 persoane. SUV-ul măsoară: 4,45 metri în lungime, 1,84 metri în lăţime şi 1,60 metri, în înălţime. Volumul de 472 litri al portbagajului poate fi extins până la 1.478 litri prin rabatarea banchetei.
Interiorul oferă materiale şi finisaje destul de bune, dar încă sunt suprafeţe unde ne-am dori un plastic mai moale. La bord este prezentă a doua generaţie a sistemului de infotainment R-link. Ecranul de 7 inch este mai uşor de folosit. Interfaţa grafică este acum asemănătoare cu cea a unei tablete: iconiţele pot fi mişcate prin atingere şi tragere, iar textele se pot citi prin scroll şi zoom. 
La capitolul siguranţă, Kadjar stă foarte bine, venind cu unele dintre cele mai noi sisteme disponibile pe piaţă. Astfel Kadjar te ajută la ajustarea vitezei, menţinerea direcţiei, verificarea unghiurilor moarte sau schimbarea iluminării de drum în funcţie de vehiculele din apropiere. 
 
Renault Kadjar 1.2 TCe 4x2
0-100 km/h: 10,1 secunde
Viteza maximă: 192 km/h
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 130 la 5.500 rpm
Cuplu maxim: 205 Nm la 2.000 rpm
L/l/î: 4.449 / 1.836 / 1.607
Masă proprie: 1.381 kg
Volum portbagaj (l): 472
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
 
Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările