Primul semestru vine cu creştere pentru toate mărcile din portofoliul BMW Group România

Primul semestru vine cu creştere
pentru toate mărcile din portofoliul BMW Group România

Mărcile BMW Group încheie prima jumătate a anului 2018 pe un trend crescător. Compania se poziţionează pentru a închide acest an cu o nouă performanţă istorică, după ce a închis anul precedent cu un record absolut de livrări.

Ştiri pe aceeaşi temă

Marca BMW (inclusiv BMW i şi BMW M) a livrat în România 1.269 unităţi în primele şase luni ale acestui an, o creştere de 10,16% (2017, primele 6 luni: 1.152 unităţi). Cel mai de succes model al mărcii rămâne, şi de această dată, BMW X5, chiar dacă se află în momentul unei schimbări de generaţii (2018, primele 6 luni: 155 unităţi/ 2017: 179/ -13,5%). De altfel, aproape jumătate din vânzările mărcii aparţin gamei X (2018: 48%, 2017: 55,7%), o scădere uşoară cauzată de schimbarea de generaţie a mai multor modele din portofoliul X. În acelaşi timp patru din cinci modele BMW vin echipate cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive care, în ultima perioadă, a venit cu optimizări importante în ceea ce priveşte eficienţa (2018: 84,8%, 2017: 87,3%).
 
Topul celor mai vândute modele este completat de BMW X1, cu 153 unităţi (2017: 132, +15,9%). Proaspăt lansat, BMW X3 se bucură de o primire foarte bună şi este în plină ascensiune, cu 152 modele din generaţia a treia şi 10 modele din generaţia a doua livrate 2018 (179 unităţi în 2017). Un alt model cu creştere importantă este BMW Seria 5 Sedan, care a ajuns la 130 de clienţi în prima jumătate a acestui an (2017: 74 unităţi, + 75,6%), în timp ce BMW Seria 1 aproape şi-a dublat vânzările, urcând până la 108 unităţi în primele şase luni ale acestui an (2017: 56, +92,9%).
 
De remarcat şi creşterile pentru gama sport BMW M la 27 de unităţi în 2018 (2017: 17, +58,8%) şi modelele plug-in hybrid BMW iPerformance la 21 de unităţi (2017: 12, +75%). În contextul în care programul Rabla Plus a demarat mai repede în acest an, BMW i a crescut de mai bine de patru ori (+313,3%), cu un total de 61 modele BMW i3 şi un BMW i8 faţă de 12 modele BMW i3 şi 3 BMW i8 în prima jumătate a lui 2017. De altfel, BMW i3 este primul automobil electric care se apropie de 250 de automobile înmatriculate pe şoselele din România, cu clienţi variaţi, de la companii care oferă servicii de transport la persoane fizice. Aceasta este o dovadă clară a faptului că mobilitatea electrică poate fi perfect funcţională şi în România.
 
Cu toate acestea, dieselul rămâne alegerea principală a clienţilor mărcii, cu o cotă de 81%, în scădere însă cu 11 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Oferta BMW este susţinută de unele din cele mai curate modele diesel din industrie, cu un portofoliu bogat de aproximativ 30 de modele care respectă deja standardul foarte strict Euro 6d. Aproape întreaga gama de modele diesel a mărcii oferă două sisteme catalitice, inclusiv pe bază de AdBlue, pentru emisii deosebit de reduse de noxe. "Noi continuăm să investim în diesel. Colegii noştri lucrează deja la viitoarea generaţie de astfel de motoare. Opinia noastră este că povestea diesel va continua pe măsură ce investim în noi sisteme de propulsie. Rămâne de văzut cât timp pieţele vor mai cere motoare diesel. România, de exemplu, este una dintre ţările care au o cerere mare de maşini cu acest sistem de propulsie", a declarat Christoph von Tschirschnitz, Preşedinte BMW Group pentru Europa Centrală şi de Est, în cadrul unei întâlniri cu presa din România în luna iunie.
 
S-a dublat numărul de modele echipate cu sistemul iDrive, de la 80 în primele şase luni ale anului 2017 la 163 în prima jumătatea a lui 2018. Creşte constant apetitul clienţilor BMW pentru tehnologie şi un alt exemplu în acest sens este succesul de care se bucură sistemul Head-Up Display pe automobile. Dacă în primele şase luni ale lui 2017, 31,4% din modele vândute erau echipate cu acest sistem, acum cifra a crescut la 40,8%, cu 9,4 puncte procentuale. Şi preocuparea pentru o imagine sportivă se face tot mai simţită, pachetele M Sport se regăsesc acum pe 40,9% dintre modelele mărcii, în creştere cu 6,2 puncte procentuale (2017, primele 6 luni: 34,7%).
 
MINI
 
MINI a înregistrat 104 livrări, ceea ce reprezintă un plus de 3% (2017, primele 6 luni: 101 unităţi). La începutul verii, marca tocmai a lansat o gamă de modele restilizate pentru modelele MINI Hatch cu 3 şi 5 uşi, precum şi MINI Cabriolet, ceea ce este de aşteptat să susţină suplimentar creşterea mărcii.
 
Cel mai popular model al mărcii rămâne versiunea MINI Hatch 3 uşi, cu 33 unităţi livrate în 2018 (2017: 32, +3,1%), urmată de MINI Countryman cu 27 de unităţi (2017: 27, +0%) şi MINI Hatch 5 uşi cu 26 de unităţi (2017: 25, +4%).
 
În primele şase luni ale acestui an au fost livrate cinci modele John Cooper Works (2017: 6). Se remarcă şi şapte livrări ale versiunii electrificate în prima jumătate a acestui an, modelul plug-in hybrid MINI Cooper SE Countryman beneficiind de startul rapid al programului Rabla Plus. Acesta este, după BMW Seria 2 Active Tourer (11 unităţi), al doilea cel mai bine vândut model plug-in hybrid din portofoliul BMW Group în România.
 
BMW Motorrad
 
BMW Motorrad a încheiat primul semestru cu un record absolut – 217 unităţi livrate, un plus de 17% (2017, primele 6 luni: 183 unităţi). Este al optulea an de creştere consecutivă majoră, de 2 cifre procentuale, în tot atâţia ani în care BMW Motorrad este reprezentat direct de BMW Group România.
 
Cel mai de succes model rămâne gama adventure, reprezentată de BMW R 1200 GS Adventure, cu 52 unităţi (2017: 46, +13%), urmat de BMW R 1200 GS, cu 46 unităţi (2017: 39, +17,9%). Se remarcă extinderea mărcii în segmental de sub 500 cmc cu o gamă importantă de modele care a impus deja imediat după lansare BMW G 310 GS, cu 22 livrări, ca al treilea cel mai de succes model al mărcii.
 
BMW Motorrad îşi întăreşte suplimentar poziţia pe piaţă cu o actualizare importantă pentru mai multe modele importante, inclusiv din gama Adventure, care reprezintă mai mult de două treimi din vânzările acestui an. În acelaşi timp, prin extinderea în segmentul de sub 500 cmc cu un număr tot mai mare de modele, marca se extinde către categorii noi de clienţi, creştere susţinută şi de cel mai flexibil program de finanţare, BMW 3asy Ride şi 3easy Ride Select, cu condiţii, în premieră, la nivelul pieţei auto în ceea ce priveşte avansul, nivelul dobânzii şi al asigurării CASCO, precum şi al valorii reziduale.
citeste totul despre: