Primul salon auto din 2011 demarează la Detroit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorii Porsche şi Chrysler şi-au prezentat ieri noile modele în cadrul expoziţiei ce are loc în perioada 10-23 ianuarie în cel mai mare oraş din statul american Michigan. Salonul auto de la Detroit şi-a deschis ieri porţile pentru jurnalişti şi va fi disponibil publicului larg începând cu 15 ianuarie.

Bucurându-se de o tradiţie industrială uriaşă, oamenii din Detroit sunt ceea ce se numeşte pe plan local early starters. Treaba a început la şase dimineaţa ora locală, prima conferinţă de presă fiind programată la 06.30. De neimaginat aşa ceva la saloanele auto din Europa!

Porsche aruncă hibridul în cursă

Porsche a deschis defilarea premierelor, preşedintele Matthias Mueller dezvăluind noul 918 RSR, un coupe sport cu motor central ce împachetează aproape 800 CP. Modelul este un produs destinat motorsportului, reprezentând a doua fază de evoluţie a proiectului 918 Spyder prezentat anul trecut la Geneva.

Porsche va testa tehnologia de propulsie hibridă în lumea curselor de circuit, urmând să o lanseze în anii următori şi în producţia de serie. 919 RSR beneficiază de un motor clasic cu aprindere prin scânteie, cu injecţie directă de benzină, ce furnizează 563 CP la 10.300 de rotaţii pe minut. El este ajutat de două unităţi electrice, fiecare fiind capabilă de 75 kW, astfel că puterea totală disponibilă este de 767 CP.

Laurii victoriei, pentru Ford şi Chevrolet

Ford Explorer este „North American Truck of the Year", în timp ce titlul la categoria automobile - „North American Car of the Year" - îi revine la această ediţie lui Chevrolet Volt. Juriul, format din cei mai importanţi jurnalişti auto din SUA şi din Canada, acordă de 18 ani cele mai râvnite titluri din industria auto americană. Modelul competiţiei a fost împrumutat de la juriul european COTY, comitet unde şi România are astăzi un reprezentant.

Anul acesta, în  competiţia nord americană, juriul a luat în calcul peste 50 de modele noi, în finală calificându-se Dodge Durango, Ford Explorer şi Jeep Grand Cherokee, automobilele fiind reprezentate de Chevrolet Volt, Hyundai Sonata şi Nissan Leaf.

Modul în care au fost desemnate finalistele şi premiile din acest an întăresc suplimentar preocuparea Americii pentru tehnologiile verzi în materie de automobile. Toţi specialiştii prezenţi aici la Cobo Arena în Detroit sunt de acord că soluţiile efective în acest domeniu trebuie testate şi implementate cât mai rapid pe cea mai mare piaţă de automobile a lumii.

Euro-Chrysler

Primul constructor american care a deschis seria matinală a prezentărilor a fost Chrysler. O marcă istorică ce suscită acum un interes uriaş din partea presei americane, mai ales din perspectiva afilierii la FIAT Auto.

François Olivier, noul CEO al mărcii, a prezentat presei primul produs al acestei noi alianţe italo-americane. 300C păstrează valorile modelului clasic american, însă îi oferă valenţele de calitate şi rafinamentul specifice autoturismelor europene. Odată cu noul model, Chrysler prezintă şi noul logo al mărcii, un element ce conferă un indiciu vizual asupra orientarii constructorului spre calitate şi eficienţă.

Noul 300C poate fi livrat cu transmisie integrală sau 4x2 spate şi beneficiază de un V6 de 292 CP dezvoltat de FIAT Auto în Europa, care „nu are rival pe piaţa americană" după cum declara entuziasmat François Olivier. Chiar dacă FIAT auto se va implica puternic în următoarele generaţii de motoare ale mărcii, Chrysler va păstra clasa de propulsoare Hemi, un icon al industriei americane.

Interiorul reprezintă însă cel mai spectaculos progres al maşinii. Este o referinţă pe piaţa SUA în momentul actual şi a înghiţit cea mai mare parte din bugetul de un miliard de dolari alocat pentru dezvoltarea noului model.

Chrysler a cheltuit în acest proces nu mai puţin de 153 de dolari per maşină, adică de trei ori mai mult decât media industriei americane actuale în materie de costuri de dezvoltare pentru calitatea habitaclului. Este o cifră care demonstrează cât de mult rămăsese în urmă Chrysler la acest capitol.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite