Prima traversare a Transfăgărăşanului cu un autobuz electric

Prima traversare a Transfăgărăşanului cu un autobuz electric

Autobuzul electric SOR urcând spre Transfăgărăşan

În această toamnă s-a făcut cea mai temerară încercare a anului: Traversarea Transfăgărăşanului cu un autobuz electric.

Ştiri pe aceeaşi temă

Autobuzul SOR a trecut prin această încercare după ce a trecut prin teste pe la principalele regii autonome de transport din toată ţara, iar dacă recunoaşteţi acest autobuz, aflaţi că a fost în exploatare peste o lună şi în Bucureşti pe traseul liniei 104.
Misiunea dificilă a fost încredinţată lui Vener Rus, unul dintre cei mai buni şoferi ai RATB şi un adevărat “devorator de autobuze de calitate”. Acesta a reuşit să găsească mişcările optime pentru a profita la maxim de energia oferită de vehicul. Astfel, a reuşit să întreacă tot felul de obstacole, printre care şi vechi vehicule care cărau lemn, dar şi nerăbdarea altor şoferi care nu respectau vitezele legale.

SOR a ajuns la Cabana Bâlea Lac cu peste 20% din baterie, iar pe coborâre a încărcat bateriile la peste 60% pentru a ajunge la Sibiu La oprirea pentru incarcare mai avea aproape 30% din acumulator disponibil.
Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia.
Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Pragoimex, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie extraurbana de 250 de kilometri.
Autobuzul a fost pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul “Cora Pantelimon” – “Piaţa Operei” şi a fost testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală.
Cursa cu autobuzul a fost interesantă, nivelul de zgomot este foarte scăzut şi, conform spuselor celor care muncesc pe el, autobuzul este foarte confortabil.
De asemenea, un avantaj clar constă în faptul că încă de la apăsarea pedalei de acceleraţie, motorul electric pune la dispoziţia şoferului instant, cuplul maxim.
În contextul economic actual, în care criza energetică se adânceşte tot mai mult, iar poluarea şi încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toţi, utilizarea vehiculelor cu tracţiune electrică poate reprezenta o soluţie viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală.
După traversarea Transfăgărăşanului, autobuzul a continuat programul de teste în Timişoara, Arad, Lugoj, Oradea şi alte câteva oraşe din zona de nord-vest a ţării.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: