Prima etapă a Romanian Endurance Series şi-a desemnat câştigătorii

Prima etapă a Romanian Endurance Series şi-a desemnat câştigătorii

Prima etapă din sezonul Romanian Endurance Series 2020 s-a desfăşurat pe circuitul de la Motor Park Romania şi a adunat la start 19 echipaje, împărţite în mai multe clase. Deşi sunt încadrate în clase diferite, patru echipaje au luptat pentru victoria la general în cele două curse programate, cu o durată de o oră fiecare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lupta la general a fost una intensă la fiecare dintre cele două curse, deşi de fiecare dată s-a încheiat cu victoria echipajului Willi Motorsport, aflat la volanul unei Ginetta G55, condusă fără greşeală de Sergiu Nicolae şi Fabrizio Broggi. Prima cursă a fost una liniară pentru cei doi piloţi, care au trecut rapid la conducere şi nu au mai cedat poziţia până la final, însă cea de-a două cursă i-a pus într-o postură inedită din cauza unor probleme tehnice din timpul calificărilor, astfel fiind nevoiţi să plece de pe ultimul loc. După un prim tur spectaculos al lui Fabrizio, Ginetta G55 era deja pe poziţia a patra şi apoi a urcat uşor spre conducere, reuşind să câştige cursa deşi a primit o penalizare de 5 secunde pentru un pit-stop mai scurt cu 0,3 secunde.

Pe locul al doilea în ambele curse a sosit Eduard Anton la volanul modelului Cupra TCR. Acesta a condus extrem de curat în ambele curse şi a reuşit o clasare neaşteptată la general, ţinând cont de maşina cu care concurează, limitată ca performanţe faţă de modelele GT3 şi CN. Cu un start excelent în cursa a doua, Eduard a condus pentru prima parte a întrecerii, dar degradarea rapidă a anvelopelor nu i-a permis să menţină acelaşi ritm pe întreaga durată a cursei.

Pe locul al treilea la general şi câştigător al clasei CN a sosit echipajul Blitzwolf 2, la volanul unui model Radical SR3 RS. Horia Moldovan şi Roberto Niculae au avut o cursă curată şi au reuşit un rezultat excelent pentru ei şi pentru echipă.

Deşi pleacă printre favoriţi la fiecare etapă, echipajele Gentlemen Drivers şi Blitzwolf 1 nu au avut clasările aşteptate, din diferite motive, şi aşteaptă etapa cu numărul 2 pentru o clasare mai bună.

La volanul unui Ligier JS51, Dani Oţil şi Cătălin Ghigea (Gentlemen Drivers) au avut o prestaţie foarte bună până în momentul în care au fost trădaţi de un prezon, fiind necesară o intrare la boxe cu doar 2 minute înainte de finalul primei curse, moment în care se aflau pe locul al doilea. Din păcate, problema a fost rezolvată doar parţial pentru a două cursă, în care echipajul a fost nevoit să retragă maşina la boxe.

 Mihai Zamfir, la volanul unui Porsche GT3 Cup (Blitzwolf 1), o altă maşină cu potenţial ridicat, se află în căutarea setup-ului perfect, modelul german fiind momentan în imposibilitatea de a fructifica avantajul puterii ridicate după schimbarea anvelopelor de fabrică.

Rezultatele complete din cele două sesiuni de calificare şi cele două curse, dar şi situaţia la puncte pe clase şi în clasamentul general pot fi accesate în linkul următor – RES 2020 / Etapa 1.

Romanian Endurance Series (RES) este un campionat de viteză pe circuit, ce respectă prevederile Codului Internaţional Sportiv şi anexele sale, precum şi Prescripţiile generale FIA pentru circuit. Campionatul este fundamentat pe un regulament ce are o componentă sportivă şi una tehnică, în conformitate cu Anexa J a FIA. RES este un campionat de curse cu o lungime începând cu o oră şi oferă o platformă pentru amatori şi profesionişti.

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: