Ford spune că Puma introduce un nou capitol la nivelul designului pentru constructor... şi este adevărat. Până ieri nu ştiam la ce să mă aştept din punct de vedere al designului. Au circulat în mediul online câteva randări, dar erau, evident, departe de produsul final, prin urmare nu m-am lăsat influenţat de ele.

Şi s-a tras cortina, într-o hală din incinta fabricii de la Craiova, de pe cele două modele Puma – un ST Line şi un Titanium. Destul de rar, în cariera de jurnalist, m-am intersectat cu un model fără să fi ştiut cum arată din imagini.

Aşadar... la prima vedere, Ford Puma mi-a lăsat o impresie pozitivă. Trebuie să menţionez că cele două modele expuse ieri sunt prototipuri produse la Craiova. Fără a vorbi despre un produsul final, nu pot să nu apreciez calitatea asamblării şi a finisării. Cele două modele pot sta deja fără nicio emoţie în showroom.

Vizual, noul Ford Puma mi-a lăsat impresia unui cocktail de modele... pe undeva firesc, ţinând cont de explozia de expresie la nivel de design. Sunt unghiuri din care Puma îţi aduce aminte de un Porsche Macan, de un Nissan Juke sau de un Link&Co. Extrem de reuşită linia laterală şi cea spate. Nu pot spune că nu îmi place faţă, dar nu mă pot lăsa abandonat în liniile ei.

Ford Puma este un SUV/Crossover la limita superioară a segmentului B, şi se vede acest lucru. Puma are la bază platforma noii generaţii Fiesta, dar vorbim despre o evoluţie a acesteia. Comparativ cu Fiesta, noul model care va fi produs la Craiova are o lungime de 4.186 mm(+146 mm), lăţime de 1.805 mm(+71 mm), înălţime de 1.537 mm(+54 mm), ampatament de 2.588 mm(+95 mm), ecartament de 1.562 mm(+58 mm), volum portbagaj de până la 456 litri(+ 64 litri).

Ford promite pentru Puma un nivel dinamic similar cu cel de la Fiesta, acest lucru obţinându-se prin creşterea ecartamentului şi a ampatamentului, în ciuda plusului de înălţime. Şi pentru că s-a cerut, Puma poate fi comandată şi cu jante de 19 inch. Apropo de design, Ford introduce montantul A care „pluteşte“, designerii au creat iluzia că acesta nu ar fi prins de caroserie. În funcţie de buget, clienţii vor putea opta şi pentru faruri full LED cu o semnătură a luminilor de rulare pe timp de zi inspirată de cea de la Ford GT.

Despre interior şi gama de propulsoare puteţi citi pe rsmag.ro