Premieră – Noul BMW Seria 8

Premieră
– Noul BMW Seria 8

Deşi primul BMW Seria 8 a fost un fel de meteorit în istoria constructorului german. Deşi a fost produs aproximativ un an, E31 a impresionat, prin urmare decizia BMW de a lansa la 20 de ani distanţă o nouă generaţie, nu trebuie să ne mire. Da, iată noul BMW Seria 8!!!Summary

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru foarte mulţi, acest BMW Seria 8 deschide un nou capitol în istoria BMW. Şi pe undeva poate au dreptate, când aştepţi 20 de ani pentru o nouă generaţie...

GALERIE FOTO

BMW Seria 8 Coupe îşi propune să introducă constructorul german într-o zonă unde luxul este doar o parte din ingredient. Seria 8 Coupe se doreşte un dream car. Chiar dacă este un Coupe mare, BMW a pus pe primul plan, atunci când s-a apucat de dezvoltarea acestui model, plăcerea condusului. Au vânat acele calibrări care să permită noului model să devină o referinţă în segmentul maşinilor sport. Noul model este deja o prezenţă pe circuitele de anduranţă, iar în acest weekend poate fi urmărit în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Nu vorbim despre modelul de serie, ci de versiunea de competiţie BMW M8 GTE.

Gata, să vorbim despre noua maşină

Seria 8 va fi disponibilă pe piaţă din luna noiembrie a acestui an, la debut fiind disponibile două versiuni: BMW M850i xDrive Coupe M Performance şi BMW 840d xDrive Coupe.

M850i xDrive Coupe M Performance se laudă cu un propulsor V8 de 4.4 litri care dezvoltă 530 CP şi 750 Nm, în timp ce versiunea cu propulsor diesel ascunde sub capotă un şase în linie de 3 litri care dezvoltă 320 CP. Modelul promite să fie un model sport de referinţă, şi asta pentru că dezvoltarea versiunii M8 şi a celei de anduranţă M8 GTE a fost realizată în paralel. Aici vorbim despre rigiditatea structurii, calibrarea şasiului, grupul propulsor. Un model cu un centru al greutăţii extrem de coborât, care utilizează pentru structură aluminiu, magneziu şi fibră de carbon ranforsată cu material plastic.

Dacă versiunea diesel este ceva mai cuminte din punct de vedere tehnic, M850i xDrive se laudă cu diferenţial spate, suspensie adaptivă M, direcţie activă integrală, iar opţional pot fi comandate bare stabilizatoare active.

O siluetă fluidă de GT, cu un acoperiş ”double-bubble”, BMW Seria 8 are o lungime de 4.843 mm, o lăţime de 1.902 mm, o înălţime de 1.341 mm şi un ampatament de 2.822 mm... o maşină care în mod cert va impresiona prin proporţii. Opţional, maşina poate fi înnobilată cu un acoperiş M din fibră de carbon, prize de admisie din carbon, difuzor şi eleron din CFRP.

Seria 8 se laudă cu cele mai subţiri faruri BMW de până acum. În echiparea standard acestea sun LED, opţional pot fi comandate cele adaptive cu LED şi BMW Laserlight care oferă o iluminare până la 600 metri.

Un design interior care are ca temă centrală liniile longitudinale, un artificiu care aduce senzaţia de viteză la interior şi care în acelaşi timp conduce privirea spre înainte la drum. Seria 8 marchează debutul ornamentelor din sticlă, vezi selectorul cutiei de viteze. BMW oferă posibilitatea optării pentru un sistem audio semnat Bowers&Wilkins Diamond Surround, a posibilităţii încărcarii wireless pentru telefoane sau deja cunoscuta cheie cu display.

Atât scaunele faţă cât şi cele spate sunt montate foarte jos, cele spate având tetierele integrate în spătar. Tapiţeria de piele Vernasca este echipare standard pentru acest model. Portbagajul oferă un volum de 420 litri, iar rabatarea 50:50 a banchetei spate oferind posibilitatea încărcării în maşină a unor obiecte mai lungi.

Pachetul M Sport dezvoltat pentru Seria 8 aduce prize de aer mai mari, jante de 19 inch M, sistem de frânare m Sport, scaune faţă cu reglaje suplimentare. Modelele M Performance aduc jante de 20 inch încălţate cu pneuri performante, sistem de frânare optimizat. La debutul comercial va fi disponibil şi pachetul M Tehnic Sport, dar şi opţiunile de personalizare BMW Individual.

Motorizări:

BMW M850i xDrive Coupe: V8 benzină, cutie automată cu 8 trepte Steptronic, Cilindree: 4,395 cmc, Putere: 390 kW/530 CP între 5,500 – 6,000 rpm, cuplu motor: 750 Nm între 1,800 – 4,600 rpm. Acceleraţie (0 – 100 km/h): 3.7 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu declarat: 10.5 – 10.0 l/100 km, CO2: 240 – 228 g/km, standard emisii: EU6d-TEMP.

BMW 840d xDrive Coupe: Şase cilindri în linie diesel, cutie automată cu 8 trepte Steptronic. Cilindree: 2,993 cmc, Putere: 235 kW/320 hp la 4,400 rpm, cuplu motor: 680 Nm între 1,750 – 2,250 rpm. Acceleraţie (0 – 100 km/): 4.9 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu declarat: 6.2 – 5.9 l/100 km, CO2: 164 – 154 g/km, Standard emisii: EU6d-TEMP. 

citeste totul despre: