Plăcuţele de frână - lux sau element esenţial de siguranţă?

Plăcuţele de frână - lux sau element esenţial de siguranţă?

Cred că scurta întrebare din titlu are un singur răspuns indiferent pe cine întrebăm, însă realitatea este mai dură decât un simplu răspuns logic. În cadrul unui eveniment în care TMD Friction ne-a vorbit despre operaţiunile sale globale şi din România am descoperit că nu toţi posesorii de maşini acordă atenţia pe care o merită plăcuţele şi discurile de frânare.

Dacă este să vorbim de elemente de siguranţă ale unei maşini, plăcuţele de frânare şi discurile sunt printre cele mai ieftine repere pe care le putem cumpăra. Uneori costă doar câţiva zeci de lei, dar cu toate acestea mulţi dintre posesorii de automobile se orientează spre cele mai ieftine repere pe care le pot comanda. De aceea, TMD Friction, companie germană care are o fabrică importantă în Caransebeş, ne-a prezentat avantajele şi modul cum trebuie să se comporte o plăcută de frână performantă.

Procesul prin care plăcuţa sau discul de frână sunt realizate este unul extrem de complex, deşi la prima vedere pare doar o bucată de fier. Nimic mai fals. Compoziţia, modul în care elementele sunt tratate, designul întregii piese pentru o răcire eficientă sau pentru reducerea zgomotului sunt elemente care transformă un produs oarecare într-unul premium sau performant.

De exemplu, o plăcuţă de frână are mai multe straturi de material, iar cele Textar, produsul premium al celor de la TMD Friction are chiar şi un strat de siguranţă care asigură performanţe maxime chiar de la prima frânare de urgenţă, imediat cum plăcuţele au fost montate pe maşină.

Probabil că puţini se gândesc la acest aspect – la rapiditatea cu care plăcuţa devine performanţă după montarea pe maşină. Ce facem dacă avem nevoie de o frânare de urgenţă în primii metri de la ieşirea pe poarta service-ului? Un alt exemplu vine de la faptul că o plăcuţă performantă, aşa cum sunt cele din gama Textar, are în compoziţie circa 25 de materiale, mixate într-o formulă unică, studiată de-a lungul zecilor de ani de experienţă.

Aceleaşi principii se aplică şi pentru discurile de frână, unde structura şi designul devin şi mai importante pentru că răcirea este un element esenţial în asigurarea de performanţe ridicate.

Pentru că la începutul articolului am menţionat despre fabrica de la Caransebeş este interesant de ştiut că în această locaţie se fabrică circa 22 de milioane de plăcuţe de frână pe an, din mai multe mărci deţinute de TMD Friction (în principal Textar şi Pagid, cel din urmă fiind un produs poziţionat în segmentul de mijloc al pieţei), iar pentru companie lucrează 514 angajaţi direct sau indirect.

Aşadar, concluzia este una destul de evidentă – nu faceţi economii când vine vorba de siguranţă, mai ales dacă vorbim despre frânare. Alegeţi produse cu performanţe dovedite, care vin de la un fabricant cu experienţă.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: