Oraşele au o nouă vedetă: VW Up!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul micuţului Volkswagen Up! este foarte atrăgător în special pentru tineri
Designul micuţului Volkswagen Up! este foarte atrăgător în special pentru tineri

„Adevărul“ a testat în Dusseldorf, Germania, cea mai nouă maşină de oraş a producătorului de autoturisme Volkswagen, micuţul Up!, versiunea în cinci uşi.

Up! nu este prima aventură a producătorului din Wolfsburg în segmentul mini. Micuţa maşină se situează în gamă sub Polo şi vine să înlocuiască modelul Lupo care a fost produs până în 2005. De data aceasta, VW mizează pe un produs mai stilizat şi cu o identitate mai puternică.

Anul trecut a fost lansată varianta în trei uşi, care, în ciuda practicalităţii sale mai scăzute, s-a vândut deja în peste 40.000 de unităţi în Europa. Pentru a capta atenţia unei clientele cât mai vaste, inginerii germani au adus la începutul lunii la Salonul Auto de la Geneva şi varianta în cinci uşi, cea care este subiectul acestui test.

Un interior şic

Proiectarea de supercaruri este complicată, dar la fel de complicată este de conceput o maşină confortabilă la dimensiunile acestui segment. VW a încercat să facă cât mai bine acest lucru şi în mare parte i-a reuşit.

Up! are suficient spaţiu pentru patru adulţi, iar în portbagajul său am reuşit introducerea a trei trollere de dimensiuni medii. Cei care stau în spate au parte de suficient spaţiu pentru genunchi, spătarul scaunelor din spate primind o scobitură interioară.

Interiorul este alcătuit în stil şic întâlnit la maşinile din clasa supermini. Materialele de pe uşă şi bord se îmbină într-o combinaţie de două nuanţe, iar tapiseria scaunelor este bine lucrată. Din păcate, plasticul de pe partea superioară a bordului este cam tare. Spaţiile de stocare în interior sunt numeroase, lucru neobişnuit pentru o maşină atât de mică.

O maşină sprintenă şi precisă

Deasupra bordului este poziţionat sistemul Maps + More cu touch-screen de unde am putut accesa sistemul de navigaţie, Bluetoothul sau m-am putut informa asupra unor parametri ai maşinii.

Gama VW Up! are trei motorizări, două pe benzină şi una pe gaz natural. Modelul testat a fost echipat cu un motor de 1 litru, cu trei cilindri în varianta de putere de 75 CP. Cutia de viteze a fost una manuală cu cinci trepte, cu o timonerie foarte bună. Pedalele sunt neobişnuit de moi şi confortabile, iar schimbătorul de viteze are o cursă scurtă şi precisă.

Interiorul este bine echipat şi dispune şi de sistemul Maps + More cu touch-screen


Cu ajutorul micului motor de trei cilindri şi al transmisiei maşina este sprintenă în oraş. Direcţia este destul de precisă, Up! Stând destul de bine în viraje pentru o maşină cu ampatamentul şi encartamentul lui. Motorul este şi el destul de silenţios (fiind totuşi o unitate cu cilindree mică). Totuşi, la viteze de autostradă, zgomotele de rulare se aud foarte tare în interior. Consumul este unul foarte mic, de doar 5 litri la 100 km.

Designul este departe de cel anost de pe multe modele VW. Up! este foarte atrăgător în special pentru tineri datorită look-ului său. Un alt lucru neobişnuit în acest segment este gradul de echipare bogat al configuraţiei standard.

Din punct de vedere al siguranţei, Up! are 5 stele EuroNCAP şi este echipat cu airbaguri şi sistemele ABS, ASR şi ESP. Pentru sistemul activ de frânare City brake, gama Up! a câştigat şi un premiu pentru inovaţie.

VW Up! 1.0 MPI 75 CP M5 Black Up!

- 0-100 km/h: 13,2 secunde

- Viteza maximă: 171 km/h

- L/l/î: 3.540/1.641/1.478

- Masă proprie: 929 kg

- Volum portbagaj (l): 251

- Cilindree (cmc): 999

- Putere (CP): 75 la 6.200 rpm

- Cuplu maxim (Nm) 95 la 3.000 Nm

- Consum mediu: 5 l/100 km (mixt)

- Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

- Preţ (de bază): 8.592 de euro (cu TVA)

Rivalii VW Up!

- Toyota Aygo. Mica maşină a producătorului japonez a primit recent un facelift care din păcate vizează prea puţine aspecte ale gamei şi
nu o transformă într-un supermini-şic.

- Citroën C1. Bazat pe aceeaşi platformă cu Aygo şi 107, Citroën C1 a primit şi el un facelift. Noutăţile nu sunt semnificative, dar la următoarea generaţie îmbunătăţirile ar trebui să fie mai substanţiale.

- Renault Twingo. Mini Renaultul s-a reînnoit de curând. Maşina este destul de atrăgătoare, dar îi lipseşte o variantă în cinci uşi.

Plusuri:

- Spaţiu destul în interior.

- Echipări bogate în dotări.

- Două echipări speciale white up! şi black up!

Minusuri:

- Materiale destul de tari pe bord.

- Zgomot în cockpit la viteze de autostradă.

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite