Atunci când a apărut primul zvon despre un nou model Opel iniţial am crezut că este vorba despre un coupe bazat pe Insignia. Brandul german ne-a suprins la Geneva când a venit cu această decapotabilă denumită Cascada.

Pentru prima oară în 70 de ani, Opel a dezvoltat "de la zero" o maşină decapotabilă de dimensiuni medii pe care îl va produce în fabricile sale, fără a fi o versiune cabrio a unui model.

Deci este clară diferenţierea de gama Astra.

Designerii ne anunţă că modelul Cascada este o reeditare a decapotabilelor din anii ’50 si ’60, Kapitan şi Rekord.

Cascada este gândită ca o maşină de lifestyle, fiind în acelaşi timp şi accesibilă. Poate fi folosită şi ca unica maşină de familie, doar pentru familii mai mici.

În condiţii de climă precum cele din România, de o astfel de decapotabilă te poţi bucura mai bine de 8 luni. Totuşi,în lunile de iarnă este nevoie de o maşină mai robustă.

Cascada este una dintre puţinele maşini care arată mai bine decât în realitate. Dacă în imagini vi se pare că seamănă cu noua generaţie Astra, doar vi se pare. Totul, de la blocurile optice faţă şi până la proporţii au fost adaptate noului model.

Acesta este mai asculţit, mai frumos conturat şi mai aerodinamic. În partea spate pare că avem influenţe pe care le vedem acum la Insignia facelift. Blocurile optice spate au fost integrate în capacul portbagajului, la deschidere lăsând să se întrevadă dublare lor cu nişte ministopuri.

Designerii de interior Opel o descriu ca un wellness on wheels, făcând referire la confortul oferit de aceasta.

Într-adevăr, interiorul te răsfaţă, având clare tendinţe premium.

Bordul a păstrat câteva dintre elementele gamei Astra, dar scaunele şi feţele de uşi sunt specifice modelelor premium.

Consola centrală este dominată de un display color imens. Tot aici mai regăsim o mulţime de butoane.

Bordul are inserţii cromate, la ceasurile instrumentelor şi este realizat dintr-un plastic moale.

Ţintind spre vârful gamei de modele Opel, Cascada este o decapotabilă medie nu numai prin dimensiunile sale (lungime: 4,70 m), dar şi prin alura sa, prin tehnologiile şi funcţiile premium pe care le oferă.

Are o silueta alungită şi elegantă şi acoperişul aerodinamic din material textil. Rabatarea soft-topului se face foarte rapid, în puţin mai mult de 17 secunde.

Pe Cascada întâlnim un motor cu totul nou un 1.6 SIDI Ecotec care oferă 170 CP la 6.000 rpm. Acest motor este dotat cu turbină şi ajutat de o transmisie manuală de 6 trepte.

Pentru cei care se aşteaptă ca puterea să fie livrată asemenea unei maşini sport vom avea o deziluzie: Cascada este o maşină care te îndeamnă mai mult să fii liniştit. La urma urmei este o decapotabilă şi te îndeamnă la o oarecare eleganţă în conducere. Mai mult, maşina are o greutate de peste 1.700 kg.

Pe drum Cascada stă foarte bine, de fapt este cel mai rigid şi mai bine închegat cabriolet Opel condus de noi până acum.

Suspensia şi sistemul Flex Ride au multiple moduri de setare. O mare listă de airbaguri şi de sisteme electronice de asistare completează fericit capitolul siguranţă. Centurile de siguranţă au un sistem ajustabil pentru şofer şi pasageri. În cazul unei răsturnări accidentale, un rollbar acţionat pirotehnic protejează pasagerii.

Opel face o mişcare curajoasă, despărţindu-se de plutonul de cabriolete compacte concurente şi prezintă Cascada mai degrabă ca o alternativă mai ieftină la cabrioletele oferite de producători premium.

 

Opel Cascada 1.6 SIDI 170 CP

0-100 km/h: 9,6 secunde

Viteza maximă: 222 km/h

L/l/î: 4.696/1.839/1.443

Masă proprie: 1.733 kg

Volum portbagaj (l): 280

Cilindree (cmc): 1.997

Putere (CP): 170 la 6.000 rpm

Cuplu maxim (Nm): 260 la 1.650 rpm

Consum mediu: 8 l/100 km (urban)

Cutie de viteze: manuală, 6 trepte