Volvo XC90 nu este vreo noutate în gama suedezilor, este chiar primul model Volvo care a introdus pe piaţă noua identitate vizuală. Deşi nu ai spune, XC90 este pe piaţă din 2014.

Nu pot spune că se simt cei 4 ani de la lansare la nivelul designului, XC90 este încă un model proaspăt vizual. Iar pachetul R Design adaugă un plus de testosteron modelului. Plăcut este că nu vorbim de o încărcare vizuală cu apendice aerodinamice mai mult sau mai puţin funcţionale dar care să puncteze bine la capitolul impresie artistică. XC90 R Design conservă minimalismul estetic. Nici la interior nu vei fi agasat de multe sigle R.

Se spune că te obişnuieşti repede cu binele. Cum meseria asta de jurnalist auto presupune să tot sari dintr-o maşină în alta, prin urmare să ai destul de bine antrenată funcţia de adaptare... urcare la volanul unui model Volvo tot îţi impune să îţi iei câteva clipe suplimentare pentru a contempla ce te înconjoară. Şi nu este vorba de a te obişnui cu desenul planşei de bord sau cu dispunerea comenzilor, din punct de vedere ergonomic nu sunt probleme... vorbesc de luxul de a contempla coerenţa unui mesaj, al unui stil de viaţă.

O planşă de bord minimalistă, compusă din două display-uri. Unul pentru tabloul de bord şi un al doilea amplasat portrait pentru sistemul infotainment. Sub el sunt amplasate câteva butoane care îţi permit accesarea unor funcţii de genul lumini avarie, dezaburire lunetă/ parbriz, play/ pauza/ volum şi următoarea piesă. Vorbim despre 7 butoane. Minimalist este şi ceea ce regăsim pe tunelul median, clasicul buton Volvo pentru pornirea motorului, un selector pentru alegerea modului de rulare şi un levier pentru comanda cutiei de viteze.

Preţ, galerie foto şi restul materialului pe rsmag.ro