Moment istoric: 130 de ani de la naşterea automobilului VIDEO

Moment istoric: 130 de ani de la naşterea automobilului VIDEO

Istorie, evoluţie, fascinaţie, mobilitate, sportivitate, rafinament şi maşini de legendă. Indiferent de cum arată astăzi lumea auto, de ce îi rezervă viitorul sau de afinitatea fiecăruia pentru o marcă, fie că se numeşte ea BMW, Dacia, Ferrari, Ford sau Toyota, nu trebuie uitat faptul că certificatul de naştere al automobilului, datat 29 ianuarie 1886, îi aparţine lui Carl Benz.

Ştiri pe aceeaşi temă

La 130 de ani de la naşterea automobilului, lumea auto a atins dimensiuni inimaginabile cu un secol în urmă. Avem sedan-uri, coupe-uri, coupe-uri în patru uşi, SUV-uri şi SUV-uleţe, SUV-uri coupe, decapotabile cu pânză sau cu acoperiş rigid retractabil, break-uri, fastback-uri, maşini pentru toate gusturile şi preferinţele. Iar viitorul sună din ce în ce mai electric, chiar dacă, în ultimul timp, cotaţia barilului a atins minime istorice. Dar toată “nebunia” a început pe 29 ianuarie 1886, când Biroul de Patente din Berlin i-a acordat lui Carl Benz brevetul numărul 37435 pentru un “vehicul propulsat de un motor cu benzină”.

Triciclul cu două locuri Benz Patent Motor Car, Model No. 1, era pus în mişcare de un motor monocilindru, în patru timpi, montat orizontal în spate, care dezvolta o putere de 0,75 CP. Însă, puţini ştiu că, până la solicitarea patentului, Benz a lucrat mai bine de şase ani, pornind primul motor, cu aprindere prin scânteie, un cilindru şi doi timpi, în 1879, chiar de Revelion. Utilitatea şi latura practică a vehiculului cu motor au fost demonstrate lumii întregi de soţia lui Benz, Bertha, care, în august 1888, a plecat împreună cu cei doi copii, Eugen (15 ani) şi Richard (14 ani), în prima călătorie de lungă distanţă din istoria automobilului (180 km, între Mannheim şi Pforzheim).

În 1893, Carl Benz a patentat direcţia cu pivot dublu, rezolvând una dintre cele mai presante probleme ale automobilului la acea vreme. Iar în paralel, Gottlieb Daimler a dezvoltat prima maşină cu patru roţi (de fapt, o trăsură motorizată).

Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik a fuzionat cu Daimler-Motoren-Gesellschaft în 1926, dând naştere a ceea ce astăzi reprezintă Daimler-Benz AG. Triciclul şi trăsura cu motor au fost doar începutul poveştii. Au urmat, de exemplu, primul autobuz şi primul camion. Iar Mercedes-Benz nu s-a oprit niciodată din dezvoltare şi adaugă permanent noi file în cartea de istorie a automobilului.
 

Momente Benz în istoria automobilului

1921 – Introducerea frânelor pe puntea faţă ca dotare standard, pentru o decelerare mai eficientă

1931 – Mercedes-ul 170, W15, este prima maşină de serie echipată cu suspensie independentă pe ambele punţi (ax oscilant) şi sistem de frânare hydraulic

1933 – Dezvoltarea suspensiei independente faţă cu brat dublu

1951 – Prima caroserie din lume cu zone predefinite de deformare şi compartiment rigid pentru pasageri

1958 – Mercedes oferă optional centuri de siguranţă în două puncta

1963 - Mercedes 230 SL (W 113) devine primul automobil sport cu o caroserie de siguranţă. De asemenea, Mercedes-Benz introduce sistemul de frânare hidraulic cu dublu-circuit pentru toate modelele de autoturisme

1970 - Mercedes prezintă prima generaţie a sistemului de frânare anti-blocare (ABS), în versiune experimentală

1971- Mercedes brevetează airbag-ul

1981 - Pentru prima dată, pe modelele S-Klasse (W126) devin disponibile airbag-ul pentru şofer si dispozitivul de tensionare a centurii pasagerului din faţă

1991 – Prototipul  C 112 este prima maşină cu un sistem de suspensie controlat activ

1994 - Mercedes-Benz prezintă în premieră Programul Electronic de Stabilitate, ESP®, care intră în producţia de serie în anul următor la modelele V12

2002 - Sistem de siguranţă PRE-SAFE® este prezentat în premieră pe S-Klasse. Pentru prima dată, ocupanţii autovehiculului pot fi pregătiţi ca măsură de precauţie pentru o posibilă coliziune. PRE-SAFE® marchează debutul la Mercedes-Benz a unei noi ere în dezvoltarea nivelului de siguranţă a pasagerilor

2006 – Este lansat sistemul PRE-SAFE® Brake, cu frânare parţială autonomă, pe S-Klasse  şi CL

2010 - Premieră mondială pentru două noi sisteme de siguranţă activă. Sistemul Active Blind Spot Assist, bazat pe radar, avertizează şoferul la schimbarea benzii de rulare cu privire la existenţa unui alt autovehicul în unghiul mort. Dacă şoferul ignoră avertismentele, sistemul ESP® încearcă să evite o coliziune prin intermediul intervenţiei corective asupra sistemului de frânare.

Sistemul Active Lane Keeping Assist) foloseşte o cameră ataşată pe parbriz care detectează marcajele benzii de circulaţie, permiţând sistemului să avertizeze conducătorul auto când autovehiculul se apropie involuntar de una din marginile benzii. În cazul în care conducătorul auto nu reacţionează, sistemul acţionează frânele la una sau mai multe roţi, astfel încât să preîntâmpine părăsirea benzii de rulare.

 

 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările