Miron Mitrea - de la Volga la Audi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se declara un mare pasionat de masini. La "Transporturi", sectia "autovehicule rutiere" din Politehnica, era cunoscut intre colegi si profesori pentru placerea de a "mesteri" motoare. Isi aminteste

Se declara un mare pasionat de masini. La "Transporturi", sectia "autovehicule rutiere" din Politehnica, era cunoscut intre colegi si profesori pentru placerea de a "mesteri" motoare. Isi aminteste cum i-a reparat unui profesor de fizica Dacia 1100. Avea curtea casei din Bucuresti plina de masini aduse pentru reparatii. Si-ar dori, candva, o colectie de masini adevarate, cum a vazut la printul de Monaco, din care sa nu lipseasca un Bugatti si o Hispano Suiza. A incercat si a avut mai multe masini pana a ajuns ministrul Transporturilor. "Lastunul - o porcarie din start" Miron Mitrea, 46 de ani (impliniti ieri) cel mai inalt ministru din actualul guvern, a intrat si in Trabant... pe bancheta din spate, in copilarie. A trecut pe locul din stanga fata mai intai pe Volga cu trei viteze a tatalui. In scurt timp, a schimbat-o cu o Dacie "facuta de mine", pentru ca era pe butuci. A inceput epoca masinilor la mana a doua, pe care le cumpara ieftin si dupa cativa ani le vindea pentru o masina mai buna. Dupa Dacie a cumparat un Oltcit. "M-am atasat foarte mult de masina asta, inca avea piese frantuzesti. Cand s-a trecut la componente romanesti, Oltcitul s-a transformat dintr-o masina delicata ca tehnica intr-una proasta". Chiar daca, imediat dupa facultate, s-a dus direct "pe santier", era la curent, prin fostii colegi repartizati la Timisoara, de catastrofa inovatiilor tehnice "romanizate" cu orice pret. "Lastunul era o porcarie din start: un motor de Dacie taiat pe jumatate! Doar un singur motor in patru timpi cu 2 cilindri a facut istorie - celebrul Citroen 2 CV". Cu motorul crapat in baltile Bucurestiului Pana in '89, a incercat si gustul "Vestului" pe un Ford Taunus 17 M cu doua usi. De aceea s-a bucurat cand la inceputul lui '90 a putut sa schimbe Oltcitul tot pe un Taunus 12 M. "L-am cumparat din Bucuresti, avea motorul blocat si nu reuseau sa-i dea de cap. L-am tinut cativa ani, dupa care l-am vandut foarte bine". Prin '93-'94, rudele din Germania ii fac cadou un Volkswagen Jetta. L-au cumparat ieftin, de la un neamt care il tinuse in curte, dar partea dreapta (aripa-usi) era perforata de rugina. "Poate nu fusese bine tratata, se mai intampla si la nemti". A vandut bine si VW. Si-a adus apoi, tot din Germania, un Fiat Uno Diesel, cu 2000 de marci. "Nemtilor nu le prea place Fiatul. Uno nu era o masina spectaculoasa, dar era foarte simpla si robusta. Mi-a parut rau dupa ea, dar a crapat motorul, era incins si am intrat intr-o balta, din cele care apar in Bucuresti dupa o ploaie torentiala". Prima masina vanduta in pierdere. Cea mai "longeviva" masina a fost un van marca Ford, spatios, bun pentru familie. Cumparat tot la mana a doua, a fost vandut pentru ca lancezea pe dreapta, cand proprietarul sau a devenit ministru. Prima masina noua - Audi A4, pe motorina, cumparata anul trecut. "Cred ca ma stabilesc la Audi. Trage cu toate patru rotile, imi ofera siguranta: asta imi trebuie, pentru ca eu nu sunt vitezoman". Conducator de minister, Miron Mitrea ruleaza acum de pe bancheta din spate a unui superb Audi quattro, negru cu geamuri fumurii, un off road, cu alte cuvinte o masina pentru toate drumurile.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite