Jurnal de bord - BMW 540d xDrive Touring – Episodul 2

Jurnal de bord - BMW 540d xDrive Touring –
Episodul 2

BMW 540d xDrive Touring Sport Line

Etapă în care voi face, puţin, apologia turismului în defavoarea SUV-ului. Şi apoi voi reveni la ceea ce te bucură în viaţa de zi cu zi la volanul lui 540d Touring.

Ştiri pe aceeaşi temă

Plecând de la design, o caroserie break va avea întotdeauna mai mult contrast, mai multă fluiditate şi eleganţă decât cea a unui SUV... care într-o descriere sumară nu este altceva decât un break care s-a ridicat pe vârfuri pentru a privi peste gard.  

Versiunea din garajul nostru este un 540d xDrive Touring Sport Line. Maşina poate fi echipată cu acest pachet care are un preţ de 3.024 euro sau cu pachetul Luxury Line de 3.964 euro. BMW oferă prin aceste pachete o sugestie de echipare, pentru că ele vin cu o predefinire de opţiuni. 

Să-i spunem un pas discret spre educarea clientului în a asorta opţiuni pentru exterior şi interior, astfel încât maşina, la final, să nu pară un pom de crăciun. Există şi o listă de opţionale care conţine elemente care se potrivesc caracterului pachetului ales. Evident, apare şi întrebarea: De ce să aleg unul din cele două pachete? Pentru că includ o serie de opţiuni care altfel ar trebui plătite, dacă le doreşti.

Revenind la duelul caroseriilor. Să aşezăm, virtual, lângă acest 5 Touring noul X5 M50d. Într-un colţ avem 320 CP şi 680 Nm iar în cel opus avem 400 CP şi 760 Nm, resurse venite dintr-un acelaşi 3 litri diesel cu şase cilindri în linie, diferenţa vinde din numărul de turbine. Un deficit de 80 CP şi 80 Nm pentru Touring. Cu toate acestea este mai rapid până la 100 km/h cu 0,3 secunde decât X5, consumul mediu este în medie cu 1,5 litri mai mic, iar emisiile cu 42 g/km mai reduse. 

Care sunt motivele, vă întrebaţi? Păi Touring-ul este cu 420 kg mai uşor decât SUV-ul, apoi, BMW X5 are o suprafaţă frontală de 2,9 metri pătraţi comparativ cu 2,35 metri pătraţi pentru break. Coeficientul aerodinamic pentru SUV este de 0.32 cu un factor de rezistenţă de 0.93, în timp ce Seria 5 are un coeficient aerodinamic de 0,29 şi un factor de rezistenţă de 0,68.

Probabil, singurul plus evident, în dreptul SUV-ului, ar fi volumul portbagajului: 650 litri vs. 570 litri. Cu toate acestea, accesul la cei 570 litri din Seria 5 este mult mai comod, inclusiv prin luneta spate care se deschide.

Nativ, un turism va avea o ţinută de drum mult mai riguroasă decât un SUV pentru că vorbim despre un centru de greutate coborât, de o gardă la sol mai mică. Toate aceste minusuri, un SUV le va compensa cu o electronică mai intruzivă în actul de condus, pneuri mai generos dimensionate...

Şi pentru că stăm acasă... preponderent, drumurile lui 540d s-au rezumat la a-mi duce soţia la muncă – medic, pentru că recomandările spun să evităm pe cât posibil mijloacele de transport în comun. Într-un Bucureşti care oscilează între pustiu şi ”Ce căutaţi toţi pe străzi!!!”... maşina a avut un consum mediu de 9,5 litri. Dacă este mult sau puţin, depinde de reperul fiecăruia... eu o consider o valoare foarte bună.

Pentru că trebuie să avem grijă de părinţi, 540d xDrive Touring a primit misiunea de a aproviziona şi părinţii. Nu mi-au ajuns cei 570 litri, a trebuit să apelez la cei 1700 litri disponibili cu bancheta spate rabatată. Un plus pentru plasa care poate fi montată în spatele banchetei spate, pentru a împiedica obiectele să alunece spre interior. Lucru valabil şi cu bancheta rabatată. Şi Seria 5 ştie să nu te trădeze când încarci maşina, păstrează linia, şi astfel scapi de imaginea de contrabandist.

Despre gadget-urile de la bordul lui 540d vorbim în episodul următor.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: