Jeep Renegade primeşte un upgrade la jumătatea carierei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La debutul din 2014, Jeep Renegade a consemnat nu doar extinderea gamei Jeep ci şi debutul mărcii americane în segmentul B-SUV. Renegade este, de asemenea, primul SUV Jeep construit în Italia, la uzina Melfi SATA.

Astăzi, Jeep Renegade se înnoieşte - folosind ca bază atuurile care l-au ajutat să schimbe regulile într-o piaţă dominată de crossovere şi să devină modelul Jeep cu vânzări-record în Europa. Cu peste 73,200 de modele noi înmatriculate în 2017, Renegade a devenit cel mai bine vîndut SUV Jeep din Europa şi în şapte pieţe majore de pe continent, inclusiv Italia, Franţa, Spania, Germania şi Marea Britanie.

Noul Jeep Renegade 2019 vine cu o parte frontală redesenată pentru un aspect mai modern graţie unei noi grile cu şapte sloturi - asemănătoare cu cea a noului Wrangler - flancată de blocuri optice şi faruri de ceaţă cu design reîmprospătat. Barele de amarare de pe plafon sunt vopsite în negru pe versiunile Longitude, Limited şi Trailhawk.

Printre noutăţile-cheie ale noului Jeep Renegade se numără şi farurile LED (inclusiv lumini de zi, fază scurtă, fază lungă şi lumini de ceaţă - opţionale pe Limited şi Trailhawk) care aduc un plus de siguranţă şi eficienţă. Datorită acestor soluţii, vizibiliatatea celui de la volan creşte cu 50% în comparaţie cu soluţiile clasice cu halogen iar luminozitatea farurilor creşte de asemenea cu 20% în comparaţie cu cea a farurilor cu xenon. Aceste schimbări subliniază un aspect evoluat, mai personal şi mai modern pentru noul Renegade, în linie cu designul tipic al modelelor Jeep. În partea din spate, noul Renegade dispune acum de stopuri LED pentru versiunile Limited şi Trailhawk. Designul stopurilor este un element-cheie al părţii din spate, în special prin prezenţa elementului grafic X inspirat de Wrangler - o altă caracteristică inconfundabilă care defineşte caracterul celor două modele.

image

Tot la exterior, aspectul noului Renegade este completat de jante cu design nou care oferă şi mai multă personalitate dar şi posibilităţi nelimitate de personalizare pentru clienţi. Renegade 2019 oferă şapte modele de jante - cu dimensiuni de 16, 17, 18 şi 19 inch. Acestea din urmă reprezintă o premieră pentru Renegade şi sunt disponibile exclusiv pe nivelul de echipare Limited.

În Europa, noul Jeep Renegade 2019 va fi pus în vânzare începând cu luna septembrie. Gama completă va oferi patru nivele de echipare - Sport, Longitude, Limited şi Trailhawk - dar şi o nouă familie de motoare pe benzină MultiAir III şi două propulsoare diesel MultiJet II, tracţiune faţă sau tracţiune integrală şi trei cutii de viteze (manuală cu şase rapoarte, cu dublu ambreiaj uscat sau automată cu nouă rapoarte). În ţările din afara Europei (Rusia, Orientul Mijlociu şi Africa), noul Renegade 2019 va fi disponibil începând cu sfârşitul anului.

Noul Renegade oferă o gamă nouă de motorizări creată pentru a livra eficienţă maximă şi performanţe de top atât pe asfalt cât şi în off-road. Noi motoare turbo cu trei şi patru cilindri debutează în gama Renegade - noua familie de motoare include un propulsor de 1 litru cu 120 CP şi cuplu maxim 190 Nm precum şi o unitate de 1,3 litri cu 150 sau 180 CP şi cuplul maxim de 270 Nm. Clienţii mai pot opta şi pentru două motoare diesel - un propulsor de 1,6 litri îmbunătăţit şi o unitate MultiJet II de 2 litri cu tehnologie SCR (Selective Catalytic Reduction/Reducere Catalitică Selectivă), toate conforme cu normele Euro 6/D. Motoarele disponibile pentru noul Jeep Renegade pot fi conectate la o transmisie manuală cu şase rapoarte, DDCT (transmisie cu dublu ambreiaj uscat) sau la o transmisie automată cu nouă rapoarte.

image

Noile motoare sunt realizate integral din aluminiu (cu mase începând de la 93 de kilograme). Blocul motor, realizat în parteneriat cu Teksid, este fabricat dintr-un aliaj de aluminiu turnat sub presiune ridicată. Pereţii interiori ai cilindrilor sunt realizaţi din oţel pentru un plus de rezistenţă structurală. Aceştia au grosime de 1,8 milimetri şi sunt acoperiţi cu un strat exterior de aluminiu, pentru a crea o legătură metalurgică între peretele interior şi blocul motor. După studierea tuturor variantelor, s-a ales utilizarea unei arhitecturi amplasate pe o bază plană care oferă cel mai bun comportament în ceea ce priveşte zgomotul, vibraţiile, masa şi rezistenţa structurală.

Pentru a creşte eficacitatea şi performanţelele acestor motoare în comparaţie cu propulsoarele pe care le înlocuiesc, s-a optat pentru un alezaj al cilindrilor de 70 mm, un raport cursă piston/alezaj piston de 1,24 şi o deviere de 10 mm pentru arborele cotit. Aceste soluţii formează o cameră de combustie extrem de compactă, cu o eficienţă termală optimă. Mai mult, arhitectura braţelor de legătură a fost dezvoltată pentru a oferi o frecare redusă şi eficienţă mecanică îmbunătăţită. Toate motoarele turbo cu trei sau patru cilindri adoptă acest modul de combustie inovator cu capacitatea de 0,33 litri.

Fiecare cap cilindru este prevăzut cu patru valve. Construcţia compactă a cilindrului şi conductele de admisie speciale creează turbulenţe în cilindru, facilitând astfel un timp de combustie redus şi uniformitate în propagarea combustibilului aprins, fapt ce asigură o eficienţă termică de top şi un excelent control al fenomenului de detonaţie. Nivelul ridicat de inginerie care stă la baza noilor propulsoare este demonstrat de soluţiile inovatoare alese, precum injecţia directă care maximizează eficienţa volumetrică şi folosirea unei turbine cu inerţie redusă şi actuator electric de control al supapei de descărcare cuplată cu un grup compresor răcit cu apă poziţionat în galeria de admisie a motorului.

image

Tehnologia MultiAir, aflată la a treia generaţie, îşi face debutul pe această nouă gamă de motoare şi asigură eficienţa arderii prin ajustarea închiderii şi deschiderii valvelor. Prin implementarea unor soluţii tehnice specifice, eficienţa motorului în timpul solicitării reduse este sporită prin recircularea gazelor provenite din ardere prin deschiderea mai devreme a supapelor de admisie, dar în acelaşi timp creşte şi eficienţa motorului în timpul solicitării intense prin întârzierea închiderii supapelor de admisie. Cu alte cuvinte, tehnologia MultiAir III poate reduce raportul de compresie real al motorului, prevenind asfel detonaţiile şi îmbunătăţind considerabil consumbul de combustibil chiar şi în momentele în care motorul este exploatat la maxim.

Noile motoare turbo sunt rezultatul a 75,000 de ore de reglaje în urma analizei virtuale şi a altor 60,000 de ore de teste pe bancul de probe. Mai mult, propulsoarele au fost puse la încercare pe vehicule de test care au parcurs cinci milioane de kilometri atât pe asfalt cât şi în off-road, pentru a le fi probată robusteţea şi fiabilitatea.

Abilitatea legendară în off-road tipică brandului Jeep este prezentă cu ajutorul a două sisteme 4x4 avansate - Jeep Active Drive şi Jeep Active Drive Low - care asigură performanţe-etalon în orice condiţii.

Noul Renegade este dotat cu a patra generaţie a sistemului de infotainment Uconnect cu ecrane tactile HD de 5, 7 sau 8,4 inci, compatibilitate Apple CarPlay şi Android Auto, pentru ca utilizatorii să rămână mereu conectaţi.

Funcţiile de asistenţă de ultimă generaţie disponibile pentru noul Jeep Renegade includ Lane Sense Departure Warning-Plus şi Intelligent Speed Assist cu Traffic Sign Recognition disponibile standard pe toată gama Renegade şi Forward Collision Warning-Plus cu Active Emergency Braking disponbile standard pe versiunile Limited.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite