GMA T.50 - un supercar cu o puritate mecanică unică

GMA T.50 - un supercar cu o puritate mecanică unică

Gordon Murray Automotive T.50

Părintele McLaren F1, Gordon Murray, prezintă succesorul legendarului supercar – GMA T.50. O creaţie cu nume de robot din seria Terminator, dar care se doreşte cel mai analog supercar de pe piaţă.

Gordon Murray a creat McLaren F1, o creaţie despre care s-a presupus că va fi supercar-ul suprem. Şi pe undva... a rămas supercarul suprem prin puritatea tehnică... dar asta până acum. Există un nou pretendent la acest titlu. Se numeşte GMA T.50, este produs de Gordan Murray Automotive, da, acelaşi om este în spate - Gordan Murray.

GMA T.50 este adevăratul succesor spiritual al fabulosului McLaren F1. Şi promite să fie la fel de fabulos, să detaliem.

Scopul lui Gordon Murray a fost de a crea un supercar menit a oferi celui de la volan cea mai pură experienţă de condus/ pilotaj.

Întâmplător sau nu, etalonul avut în dezvoltarea noului model a fost McLaren F1 ale cărui ingrediente sunt: motor amplasat central, V12 BMW, de 6.064 cmc care dezvoltă 627 CP şi 650 Nm, cutie manuală cu 6 trepte şi o masă de 1.138 kg, 0-100 km/h în 3,7 secunde, 0-200 km/h în 8,8 secunde, 0-300 km/h în 20,3 secunde şi o viteză maximă de 391 km/h. Încă deţine recordul modndial pentru cea mai rapidă maşină cu propulsor aspirat, toate modelele care au depăşit-o sunt supraalimentate.

Design

GMA T.50 este un fel de McLaren F1 înnobilat cu tot ce poate aduce aerodinamica. Chiar şi în comunicatul de presă este menţionat că noul model nu este altceva decât o îmbunătăţire la toate capitolele a ceea ce a fost şi este F1.

Estetic, modelul s-a dorit un loc unde să se întâlnească puritatea liniei şi drama furnizată de soluţiile tehnice. Linia caroseriei nu este alterată de prize de aer, ghidaje pentru fluxul de aer sau eleroane inutile. Portierele diedre tip fluture aduc porţia necesară de dramă şi spectacol atât de necesară unui supercar, şi da, sunt tot un detaliu preluat şi rafinat de la McLaren F1. Şi pentru a fi oneşti, Murray s-a inspirat iniţial în desenarea lor de la modelul Toyota Sera. Regăsim acelaşi design la nivelul geamurilor laterale, doar o mică secţiune a acestora fiind mobilă, cea inferioară.

Un alt detaliu clasic este întruchipat de priza centrală, realizată din magneziu, care ajută propulsorul V12 de 4 litri realizat de Cosworth, să respire.

Aerdinamică

Gordon Murray se laudă că T.50 va oferi cel mai avansat pachet aerodinamic oferit vreodată de un model de serie. Pentru a se putea obţine o linie atât de curată şi fluidă pentru caroserie, tot ce este legat de aerodinamică s-a mutat sub maşină şi în partea din spate. În mod cert atenţia va fi atrasă de ventilatorul montat central în spate. Acesta ne aduce aminte de monopostul Brabham BT46B, sau maşina ventilator, cum a fost botezată.

Aici merită să facem o mică paranteză, pentru că, ce să vezi, maşina a fost desenată de Gordon Murray, în 1978 făcând parte din echipa Brabham deţinută de Bernie Ecclestone. Vinovat de ”ventilator” se pare că este David Cox.

Revenind la T.50, reţeta este aceeaşi şi incredibil de simplă. Ventilatorul are rolul de a extrage aerul de sub maşină, şi astfel la amplificarea efectului de sol. Practic, maşina se lipeşte de asfalt, evident, ajutată şi de podeaua activă aerodinamic şi cele două flapsuri care încadrează ventilatorul în spate.

Citeşte materialul complet, cu galerie foto/ video extinsă, pe ADEVĂRUL AUTO.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: