Geneva - Salonul Supercarurilor

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Luna martie a fiecărui an este marcată de unul dintre cele mai importante saloane auto din lume, cel de la Palexpo, Geneva. AutoReport.ro a fost prezent aici pentru a vă arăta premierele unui salon care a fost dominat de supercaruri. Spre bucuria noastră, aici este un duel al producătorilor de maşini de lux, dar şi al producătorilor de hypercaruri.

Ferrari, Bentley, Jaguar, Lamborghini şi Rolls Royce au revenit în forţă cu noi modele la Salonul Auto de la Geneva, într-o încercare de a creşte piaţa europeană de maşini de lux.

Ferrari a prezentat în această săptămână la Geneva un automobil hibrid de 1 milion de euro numit LaFerrari. Bentley a expus modelul îmbunătăţit Continental Flying Spur, cu patru uşi. Jaguar a prezentat în premieră XFR-S, dar şi coupeul F-Type, Lamborghini a venit cu cel mai scump supercar – Veneno, Koenigsegg a adus o maşină unicat, în timp ce Rolls-Royce şi-a îmbogăţit gama cu un coupe numit Wraith.

În seara de dinaintea zilelor presei ale Salonului Auto de la Geneva, a fost aleasă maşina europeană a anului 2013, Volkswagen Golf.

Salonul a fost luat în serios şi de ceilalţi producători auto. Aici am putut vedea pentru prima dată la standul Alfa Romeo, noua 4C Competizione. Puţin mai departe Aston Martin a pregătit 4 ediţii centenare ale maşinilor din gama sa.

Audi a venit cu concepte derivate ale noului A3, dar şi o variantă S3 Sportback.

BMW a adus doar varianta derivată din Seria 3, hatchback-ul GT. Mult mai activ a fost Chevrolet, cu premierele Corvette Stingray cabrio, Chevrolet Spark EV (un vehicul electric) şi varianta facelift a SUV-ului Captiva.

Citroen a adus doar C3 facelift, alături de maşina campionă în WRC, DS3.

Dacia a prezentat Logan MCV break, dar şi o versiune specială Duster Adventure. Asta în ciuda faptului că presa se aştepta să vadă aici Duster facelift.

Ford a prezentat un stand complet albastru şi la care în centrul atenţiei se află motorizările EcoBoost. Turneo Courier a fost prezentat ca o extindere a gamei de vehicule comerciale, iar EcoSport a reprezentat premiera mondială.

Duelul mărcilor japoneze premium Infiniti şi Lexus a mai consemnat un episod la Geneva prin lansarea sedanurilor Infiniti Q50 şi Lexus IS.

Hyundai a venit cu Grand Santa FE, o variantă hibridă a ix35, dar şi cu faceliftul lui ix35.

Mercedes Benz a captat atenţia cu sportivul A45 AMG, dar şi prin premiera europeană a sedanului CLA. Nissan a adus Leaf Facelift, dar şi noul Note, alături de două concepte încântătoare. Peugeot a adus crossoverul 2008, iar Opel noua Cascada, dar şi concepte bazate pe superminiul Adam.

Suprinzător, Renault a venit cu multe premiere: Clio GT, Captur, Renault Scenic Facelift şi Renault Scenic XMOD.

Standurile brandurilor din grupul Volkswagen au fost pline de derivate: Golf GTI, GTD şi conceptul R-line la standul Volkswagen, Octavia 3 Combi la Skoda şi Ibiza FR şi Leon Sports Coupe la standul Seat. Toyota a prezentat noul RAV4, dar şi Toyota Auris Touring sports.

Volvo a prezentat şi el o mulţime de premiere la standul său. Printre altele producătorul suedez şi-a înnoit gamele de sedanuri S60 şi S80.

La acest salon este remarcată o prezenţă în număr mare a caselor de tuning. Hamman, ABT, Mansory, AC Schnitzer, Starttech, RUF, Gemballa SpeedArt şi TechArt au propus pachete de tuning sau chiar maşini interesante la Salon.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite